در حال بارگذاری ...

بازسازی و تعمیر واحدهای سیل‌زده استان مازندران تا پایان سال جاری

تاکنون ۲۷۵ واحد احداثی به بانک معرفی شده اند که بانک با ۱۳۸ نفر آنها انعقاد قرارداد انجام داده است . این رقم برای واحدهای تعمیری ۲۸۰۶ نفر و در معیشتی ۲۱۰۰ و در واحدهای تجاری ۵۰ مورد انعقاد قرارداد انجام شده است . 

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، محمد خانی‌ نوذری از پرداخت ۶۵ میلیارد تومان تسهیلات و ۲۵ میلیارد تومان بلاعوض به سیل‌زدگان مازندران خبر داد و گفت : واحدهای سیل‌زده تعمیری استان تا پایان مردادماه و واحدهای احداثی تا پایان سال به اتمام می‌رسند .

محمد خانی‌نوذری مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران آخرین روند بازسازی واحدهای مسکونی سیل‌زده استان مازندران را تشریح کرد و گفت : حدود ۷۰۰۰ واحد مسکونی و تجاری در استان مازندران بر اثر سیل اخیر آسیب دیدند . با توجه به گستردگی کار در ۱۲ شهرستان و ۱۷۹ روستا بلافاصله ارزیابی‌ها شروع شد .

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران با اعلام این مطلب که واحدهای آسیب دیده شامل تعمیری ، احداثی ، معیشتی و تجاری هستند ، افزود : برخی از خسارت دیدگان هم تسهیلات تعمیری و هم معیشتی دریافت کرده اند که تاکنون ۸۰۹۹ واحد به بانک معرفی شده اند . خوشبختانه بانک تاکنون با مالکان ۵۱۰۰ واحد مسکونی معرفی شده انعقاد قرارداد انجام داده است . بدین معنا ، بیش از ۶۵ درصد واحدهای شناسایی شده برای دریافت بانک معرفی شده و انعقاد قرارداد انجام داده اند .

خانی‌نوذری ادامه داد : تاکنون ۲۷۵ واحد احداثی به بانک معرفی شده اند که بانک با ۱۳۸ نفر آنها انعقاد قرارداد انجام داده است . این رقم برای واحدهای تعمیری ۲۸۰۶ نفر و در معیشتی ۲۱۰۰ و در واحدهای تجاری ۵۰ مورد انعقاد قرارداد انجام شده است . آواربرداری ، پی‌کنی و صدور پروانه ۶۰ درصد از ۶۲۰ واحد احداثی استان انجام شده است که از این تعداد حدود ۱۰ واحد به بهره برداری رسیده اند و اجرای فوندانسیون در ۱۷۰ واحد ، اجرای اسکلت در ۱۳۰ و اجرای سقف در ۱۱۰ واحد احداثی اجرایی شده است . پیش بینی می کنیم تا شش ماه آینده واحدهای احداثی به پایان برسند .

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران همچنین توضیح داد : در واحدهای تعمیری سرعت کار بیشتر بوده است زیرا پرداخت بلاعوض‌ها برای واحدهای تعمیری سرعت کار را بالا برده است . هم اکنون حدود ۴۶۰۰ واحد تعمیری سیل زده از حدود ۵۰۰۰ واحد به اتمام رسیده است و اینها نشان می‌دهد که در اتمام واحدهای تعمیری مشکلی وجود ندارد . تاکنون حدود ۲۵ میلیاردتومان بلاعوض و ۶۵ میلیاردتومان تسهیلات بانکی به سیل‌زدگان استان پرداخت شد . همچنین ، ۲۸۰۰ تن سیمان رایگان به مردم ارایه شده است .

خانی‌نوذری همچنین اعلام کرد : در شهرستان زیرآب و پل سفید چندین واحد مسکونی که در بستر و حریم رودخانه احداث شده بودند تخریب شدند که آن واحدهای مسکونی اجازه ساخت و ساز را در حریم و بستر رودخانه ندارند . زمینی برای آنها تهیه کردیم و کار در آن زمین ها در حال انجام است . در حال گرفتن پروانه برای زمین هایی هستیم که در بستر رودخانه بودند و امکان درجاسازی نداشتند که برای جابه جایی آنها اقدامات  در دست انجام است .




مطالب مرتبط

هم اکنون در شهرها و روستاها ۴۹۳ هزار و ۱۵۵ واحد در دست اجرا قرار دارد .  

|

پروژه ۱۶۰ واحدی بنیادمسکن انقلاب اسلامی هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد در حال اجرا و عملیات نازک‌کاری آن آغاز شده است . هم‌اکنون ۲۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان در حال ساخت است .

|

تاکنون هزار و ۴۳۵ نفر از متقاضیان این طرح انصراف داده‌اند و ۹۶۲ متقاضی هم در انتظار بررسی هستند . در حوزه املاک و حقوقی ، واگذاری سه قطعه زمین خود مالکی در طرح نهضت ملی مسکن انجام شد که توسط شرکت تعاونی مسکن با پیشرفت ۳۰ درصدی در حال اجراست .

|

اداره کل راه و شهرسازی استان به‌عنوان کارفرما و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌عنوان کارگزار واحدهای مسکونی و مجری طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان کوثر است .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، داریوش بلدی ، معاون توسعه و عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت ...

|

نظرات کاربران