در حال بارگذاری ...
  • بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از طرح های ویژه و بافت تاریخی شهرهای خراسان جنوبی

    به لحاظ کمک به شکل گیری و ایجاد محمد شهر نباید به چشم سرریز جمعیت به آن نگریست بلکه باید به مسائلی چون ایجاد اشتغال و سکونت ، فرآوری محصولات کشاورزی و قطب تولید کشاورزی ومواردی از این دست اشاره نمود لذا باید مساحت آن با مطالعات دقیق تعیین گردد و در صورت رفع مشکلات حقوقی مانع دیگری نخواهد بود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به خراسان جنوبی از طرح های ویژه و بافت تاریخی شهرهای استان بازدید و از نزدیک در جریان آخرین وضعیت این طرح ها قرار گرفت .

    فرزانه صادق مالواجرد از پروژه احداث شهر جدید در محمد شهر بیرجند بازدید کرد تا تصمیمات لازم و نهایی را دراین خصوص اتخاذ کند .

    معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی در ادامه سفر خود به خراسان جنوبی از کاروانسرای بوم گردی در حال احداث فاطمیه در حاشیه محمد شهر و در شهر خوسف ، طرح های ویژه و بافت تاریخی شهرهای بشرویه و فردوس بازدید و از نزدیک در جریان آخرین وضعیت این طرح ها قرار گرفت .

    وی به همراه هیات همراه در جلسه ای که در محل استانداری خراسان جنوبی و با حضور استاندار ، معاون هماهنگی امور عمرانی ، فرماندار ، شهردار ، مدیرکل و همکاران معاونت شهرسازی و معماری اداره کل راه وشهرسازی خراسان جنوبی برگزار شد حضور یافت و در خصوص طرح های مورد بازدید تصمیمات لازم اتخاذ شد .

    فرزانه صادق مالواجرد دراین جلسه درباره موضوع ایجاد شهر جدید محمدشهر گفت : به لحاظ کمک به شکل گیری و ایجاد محمد شهر نباید به چشم سرریز جمعیت به آن نگریست بلکه باید به مسائلی چون ایجاد اشتغال و سکونت ، فرآوری محصولات کشاورزی و قطب تولید کشاورزی و مواردی از این دست اشاره نمود لذا باید مساحت آن با مطالعات دقیق تعیین گردد و در صورت رفع مشکلات حقوقی مانع دیگری نخواهد بود .

    وی در خصوص مشکل شهرک فرهنگیان بیرجند نیز اظهار داشت : اتفاقی که رخ داده در هیچ دانشگاهی درسطح کشور انجام نشده و نگرانی ما از تخلف بارزی است که صورت گرفته است . لذا دراین خصوص به هیچ عنوان نمی توان ورود کرد ضمن اینکه اولویت دارای اهمیتی برای انجام این امر وجود ندارد و خرید و فروش این اراضی مشکلات و تبعات حقوقی بدنبال دارد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در خصوص اراضی ۴۵۰ هکتاری پادگان ۰۴ بیرجند گفت : دراین اراضی باید یک طرح یکپارچه و کارشناسی شده تهیه شود و نباید صرفا مسکونی باشد و کاربری های دیگر نیز لحاظ شود .

    وی در خصوص طرح شهر طبس نیز افزود : پیشنهاد ارائه شده کارشناسی شده نیست لذا می بایست طرح توجیهی آن تهیه شود وتفاهم نامه ای با سازمان ملی زمین و مسکن نیز منعقد شد .

    مالواجرد درباره مشکل حفره در شهر بشرویه بااعلام اینکه با افزایش محدوده شهر موافق نیستند افزود : افزایش محدوده شهر آسیب جدی به بافت های فرسوده شهری وارد می کند , بنابراین بهتر است اراضی با مالکیت خصوصی و شخصی خریداری شود .




    مطالب مرتبط

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    تاکنون عملیات اجرایی بیش از ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده و این واحدها به محض تکمیل به متقاضیان تحویل داده خواهند شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، پروژه ۸۳۹ واحدی منازل سازمانی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور فرمانده کل ارتش ، معاون وزیر راه و شهرسازی ، ...

    |

    برگزاری میزگردهای تخصصی در حوزه املاک ، امور حقوقی ، واگذاری زمین ، فنی و مهندسی و همچنین بانک زمین از اهداف این همایش است . هم‌فکری و هم افزایی و تبادل اطلاعات و تجربیات در بین استان‌ها از مهم‌ترین عوامل برگزاری همایش منطقه‌ای در اردبیل است .

    |

    نظرات کاربران