در حال بارگذاری ...

آغاز پرداخت تسهیلات ساخت مسکن در بافت فرسوده شهرهای استان فارس

مدارک مورد نیاز شرایط ثبت نام  جهت دریافت تسهیلات ساخت مسکن بافت فرسوده شهری شامل اخذ پروانه ساختمانی از شهرداری و واقع شدن پروژه در محدوده مصوب بافت فرسوده شهری که باید در پروانه ساختمانی قید و یا به تایید شهرداری رسیده باشد می باشد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت : میزان تسهیلات ساخت مسکن در بافت فرسوده شیراز ۵۰۰ میلیون ریال و در سایر شهرهای استان فارس ۴۰۰ میلیون ریال است .

فیروز تکاور اذعان داشت : نرخ سود این تسهیلات در دوران مشارکت ۹درصد تعیین شده است و نیز نرخ سود تسهیلات مازاد بر سقف تسهیلات مشارکت مدنی برابر با ۱۸درصد با بازپرداخت حداکثر ۱۲۰ ماه است . مدارک مورد نیاز شرایط ثبت نام  جهت دریافت تسهیلات ساخت مسکن بافت فرسوده شهری شامل اخذ پروانه ساختمانی از شهرداری و واقع شدن پروژه در محدوده مصوب بافت فرسوده شهری که باید در پروانه ساختمانی قید و یا به تایید شهرداری رسیده باشد می باشد .

مدیرکل راه و شهرسازی فارس همچنین خاطرنشان ساخت : شرایط ثبت نام در این طرح نیز بدین صورت است که ابتدا اعتبار پروانه ساختمانی باید حداقل ۶ ماه باشد و نیز پیشرفت فیزیکی پروژه حداقل  ۲۰ درصد و حداکثر ۸۰ درصد باشد , همچنین در رهن نبودن سند ملکی یا همان آزاد بودن سند و ثبت کامل اطلاعات در سامانه ثبت نام تسهیلات بافت فرسوده از دیگر شرایط ثبت نام برای دریافت تسهیلات ساخت مسکن است .
 




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت : بر اساس تفاهم و توافق صورت گرفته با بانک پاسارگاد ، این بانک متعهد شد که تعداد پنج هزار فقره ...

|

جهش چشمگیر میزان نوسازی مردمی مسکن نسبت به سنوات گذشته و پیشبرد پروژه‌های مختلف محرومیت‌زدایی شامل مدارس ، درمانگاه‌ها و کتابخانه‌ها در بافت‌های فرسوده و به ویژه در سکونتگاه‌های غیررسمی از جمله این اقدامات مهم محسوب می‌شود .

|

با تعامل انجام شده زمان بررسی نقشه های مربوط به بافت فرسوده را از ۶۵ روز به ۳۵ روز رسانده و مقرر است این زمان به کمتر از یک ماه برسد .

|

اجرای مصوبه تامین مالی مرمت و مقاوم سازی واحدهای مسکونی در بافت‌های تاریخی نیازمند ضوابط شهرسازانه‌ای بود تا کار را تسهیل کند و مصوبه راهکارهای تشویقی با هدف تقویت سکونت در بافت‌های تاریخی - فرهنگی کشور که در پنجمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در سال جاری به ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به حمایت‌های متنوع برای نوسازی مسکن در بافت ...

|

نظرات کاربران