در حال بارگذاری ...
  • مشکلات زیرساختی و کمبود سرانه‌های خدماتی از چالش‌های بافت‌های هدف بازآفرینی

    ضروری است همزمان با عید غدیر گلنگ ساخت بیش از ۳۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور به زمین زده شود . جامعه مشاوران برای تحقق برنامه بازآفرینی شهری با تمام ظرفیت با هماهنگی شرکت بازآفرینی شهری ایران وارد میدان شده‌اند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، پژمان ، ناپایداری مسکن ، مشکلات زیرساختی و کمبود سرانه‌های خدماتی را از چالش‌های بافت‌های هدف بازآفرینی خواند و بر تسریع در مقاوم‌سازی مسکن ، اصلاح زیرساخت‌ها و رساندن سرانه‌های خدماتی به میانگین کشوری در این بافت‌ها تاکید کرد .

    سید محمد پژمان ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران روز سه‌شنبه ، یکم مردادماه در نشست تخصصی بازآفرینی که با حضور تعدادی از مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها برگزار شد ، سه چالش ناپایداری مسکن ، مشکلات زیرساختی و کمبود سرانه‌های خدماتی را سه چالش‌های عمده بافت‌های هدف بازآفرینی خواند و گفت : برنامه اقدام با مقاوم‌سازی مسکن، اصلاح زیرساخت‌ها و رساندن سرانه‌های خدماتی به میانگین کشوری باید به سرعت انجام شود .

    وی با اشاره به اینکه باید به فوریت ساخت مسکن در بافت‌های هدف بازآفرینی آغاز شود ، افزود : ضروری است همزمان با عید غدیر گلنگ ساخت بیش از ۳۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور به زمین زده شود . جامعه مشاوران برای تحقق برنامه بازآفرینی شهری با تمام ظرفیت با هماهنگی شرکت بازآفرینی شهری ایران وارد میدان شده‌اند .

    وی عنوان کرد : نظر رییس‌جمهور این است که دولت سازنده خوبی نیست، باید شرایط را برای حضور بخش خصوصی در بافت‌ها بهویژه نوسازی مسکن مهیا شود . در ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی باید از ظرفیت زمین‌های دولتی و دارایی‌های وزارت راه و شهرسازی استفاده شود و ساخت ۷۰ هزار واحد مسکونی دیگر نیز با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و مردم عملی شود .

    وی عنوان کرد : در بازآفرینی شهری تا جای ممکن باید از مشاورانی استفاده شود که بومی بوده و دارای علاقه‌های فرهنگی و وابستگی‌های اجتماعی هستند .




    مطالب مرتبط

    بیشترین نوسازی در مقایسه با تمامی سنوات و دولت‌های گذشته در سه سال فعالیت دولت سیزدهم انجام شد. همچنین در دولت سیزدهم حدود ۱۰۴ هزار واحد نوسازی شده به بهره‌برداری رسید که این موضوع جزو رکوردشکنی‌های سوم در این بخش به شمار می‌رود . در طی دولت سیزدهم در مجموع ۱۰۰ هزار بنای ...

    |

    موضوع این تفاهم‌نامه که بین وزارت راه و شهرسازی با نمایندگی شرکت بازآفرینی شهری ایران و شهرداری تهران با نمایندگی سازمان نوسازی شهر تهران منعقد شد ، همکاری مشترک با هدف جذب اعتبارات سفر استانی در راستای محرومیت زدایی در محدوده‌های هدف بازآفرینی شهر تهران جهت انجام اقدامات ...

    |

    طرح ساماندهی و احیای باغ مزار قبرستان نو واقع در بلوار امیرکبیر (جاده اراک) از سال گذشته در دستور کار شهرداری و سازمان بهسازی شهری قم قرار گرفت که برای تملک مغازه‌ها و واحدهای تجاری محدوده این قبرستان ، از ظرفیت اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان بهره گیری شد .

    |

    روند نوسازی در بافت‌های فرسوده شهری از ۲۸۸ هزار واحد عبور کرده است و این میزان از نوسازی می‌تواند در آینده با قوت بیشتری ادامه یابد. همچنین در کنار نوسازی واحدهای واقع در بافت‌های فرسوده تاکنون ۱۰۴ هزار واحد مسکونی از واحدهایی که نوسازی آنها آغاز شده به بهره‌برداری رسیده ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران و شورای عالی استان‌ها در جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی ...

    |

    نظرات کاربران