در حال بارگذاری ...

نهایی سازی پیشنهادهای اصلاحی وزارت راه و شهرسازی برای پیش فروش ساختمان

مسکن جزو صنایعی است که کمترین وابستگی را به خارج از کشور دارد و با توجه به اینکه تمامی نیروهای متخصص در صنعت ساختمان از کارگر ماهر گرفته تا مهندس در داخل کشور برای راه‌اندازی این صنعت موجود است ، باید بتوان با کمک قانون پیش‌فروش ساختمان چرخ تولید مسکن را راه انداخت و رونق بخشید .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مازیار حسینی قانون پیش‌فروش ساختمان و اصلاح آن را ابزاری قانونی برای اجرای طرح‌های مسکنی وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد و گفت : پیشنهادهای اصلاحی وزارتخانه در خصوص قانون پیش فروش ساختمان به‌زودی نهایی می‌شود .

مازیار حسینی معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در خصوص اصلاح قانون پیش‌فروش ساختمان گفت : قانون پیش‌فروش ابزاری قانونی دست وزارتخانه برای اجرای طرح‌های در دستور کار است . سیاست وزارتخانه پیشبرد طرح‌های مسکنی به صورت مشارکتی است و در این خصوص برای آنکه مشارکت‌کننده که اکثرا سازندگان انبوساز هستند چاره‌ای جز اینکه از اهرم پیش فروش استفاده شود ، وجود ندارد . زیرا به این روش می‌توان تامین و تجهیز منابع را انجام داد .

حسینی با اعلام این مطلب که پیشنهادهای اصلاحی وزارتخانه در خصوص قانون پیش‌فروش ساختمان به‌زودی نهایی می‌شود ، توضیح داد : صرفا نگاه قضایی و جرم انگارانه نسبت به قانون پیش‌فروش موردنظر وزارتخانه نیست ، بلکه مدنظر وزارتخانه در خصوص پیشنهادهای اصلاح قانون پیش‌فروش ساختمان ، ابزاری برای ساخت و راه‌اندازی تولید مسکن است که در آن حاشیه امنیتی برای مردم و همچنین سازندگان باید ایجاد شود .

وی با اشاره به اینکه قانون پیش‌فروش ساختمان، قانونی مهم و کارآ برای اجرای طرح‌های مسکنی وزارتخانه راه و شهرسازی به شمار می‌رود ، گفت : اصلاح قانون پیش‌فروش باید حاوی مواردی باشد که هم برای مشارکت‌کنندگان و هم مردمی که می‌خواهند از آن استفاده کنند، حاشیه امنیتی ایجاد کند تا بدین طریق بتوان حاشیه اطمینانی برای متقاضیان ایجاد کرد . مسکن جزو صنایعی است که کمترین وابستگی را به خارج از کشور دارد و با توجه به اینکه تمامی نیروهای متخصص در صنعت ساختمان از کارگر ماهر گرفته تا مهندس در داخل کشور برای راه‌اندازی این صنعت موجود است ، باید بتوان با کمک قانون پیش‌فروش ساختمان چرخ تولید مسکن را راه انداخت و رونق بخشید .

گفتنی است ، به گفته عباس فرهادیه مدیرکل دفتر سرمایه‌گذازی و اقتصاد مسکن ، اصلاح قانون پیش فروش ساختمان هم اکنون از کمیسیون عمران به کمیسیون قضایی مجلس رفته است و در عین حال وزارتخانه پیشنهادهای خود را در این باره نهایی کرده و به مجلس ارایه شده است .




نظرات کاربران