در حال بارگذاری ...
  • آماده سازی ۱۶۲ هزار هکتار از اراضی استان قم برای احداث مسکن طی دو سال آینده

    در قالب طرح‌های مشارکتی امسال احداث ۵۰۰ واحد مسکونی در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی قم قرار گرفته است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی قم گفت : تا سال ۱۴۰۵ ، پنج میلیون و ۲۶۹ هزار مترمربع برای تامین مسکن در قم نیاز است که باید نسبت به جذب سرمایه‌گذاری در آن‌ها اقدام شود .

    داود طلوعی در دومین جلسه شورای تامین مسکن در استانداری قم ، افزایش قیمت اجاره‌بها را نیز مورد توجه قرار داد و بیان کرد : نرخ رشد اجاره‌بها در سه ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته به‌صورت متوسط تا ۷۰ درصد رشد یافته است . تا دو سال آینده ۱۶۲ هزار هکتار از اراضی استان برای احداث مسکن آماده‌سازی می‌شود . همچنین مراحل آماده‌سازی اراضی ۷۰ هکتاری پردیسان و شهرک قدس نیز برای ساخت‌وساز مسکن در مرحله مطالعات ابتدایی و ارزیابی‌های مقدماتی قرار دارد .

    طلوعی بیان کرد : طبق برآوردهای صورت گرفته بیش از ۳۷۶ هزار واحد مسکونی در قم وجود داشته که از این ‌بین ۴۶ درصد از شهروندان آپارتمان‌نشین هستند . قم ازنظر آپارتمان‌نشینی در رتبه دوازدهم کشور قرار دارد که نشان از تمایل روزافزون مردم نسبت به احداث این قبیل از واحدهای مسکونی است .

    معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی قم افزود : در ۶ ماه دوم سال ۹۷، ۸۱۳ هزار مترمربع پروانه ساختمانی در قم صادرشده که با رسیدن آن‌ها به مرحله ساخت‌وساز ، رونق مسکن در استان جان تازه‌ای می‌گیرد . در چهار سال گذشته به‌صورت متناوب استفاده از اسکلت‌های فلزی و بتنی در ساخت‌وساز مسکن در قم رشد قابل‌ توجهی پیداکرده است .

    وی افزود : از سال گذشته و به‌صورت متوسط قیمت مسکن در قم صد درصد افزایش داشته در حالی‌که این آمار در مناطق ۸ و ۵ شهری بیش از ۱۶۰ درصد بوده است . طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده ، ضریب شهرنشینی قم تا سال ۱۴۰۵ به ۹۶.۵ درصد خواهد رسید . 

    طلوعی در بخش دیگری از سخنان خود نیز تصریح کرد : در قالب طرح‌های مشارکتی امسال احداث ۵۰۰ واحد مسکونی در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی قم قرار گرفته است . شهرک پردیسان ازنظر تجاری دچار مشکل بوده و در احداث طرح‌های جدید تلاش می‌شود این کمبود در عرصه‌های مختلف تجاری و همچنین اداری برطرف شود .

    معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی قم ادامه داد : احداث مسکن توسط نهادهای دولتی باید همراه با مشوق‌هایی باشد که رغبت و میل به خرید توسط شهروندان را فعال کند درحالی‌که در طرح‌های فعلی زمین و مسکن به قیمت روز به متقاضیان فروخته می‌شود .




    مطالب مرتبط

    شهر نطنز یکی از مراکز تاریخی ، فرهنگی ، مذهبی و گردشگری است که توانسته زیبایی‌ها و جاذبه‌های فراوانی را برای گردشگران ایجاد کند که یکی از این جاذبه‌ها ، مراکز خرید و بازارهای سنتی است، لذا اجرای اقدامات ویژه در حوزه بازآفرینی شهری برای این شهرستان بسیار حائز اهمیت است .  

    |

    دستگاه‌های اجرایی باید طی دو هفته آینده برنامه اقدام مشترک در محلات هدف باز آفرینی شهری را به فرمانداری اعلام کنند تا هماهنگی وهم افزایی لازم جهت اجرای طرح بین ادارات مسئول صورت پذیرد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه تصویب محلات مشمول بند ث تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ (طرح کلید به کلید) در محل سالن جلسات اداره کل تشکیل شد .

    |

    در مجموع ۱۵ هزار و ۴۵۲ متقاضی طرح نوسازی مساکن در بافت‌های فرسوده شهری آذربایجان‌غربی وجود دارد و نوسازی این واحدها و صدور پروانه‌های ساختمانی در دست اقدام است . سهمیه آذربایجان‌غربی از نوسازی مسکن بافت فرسوده شهری احداث ۳۲ هزار و ۹۱۰ واحد نوسازی شده، در طول ۴ سال بوده است .

    |

    با توجه به رشد محدوده محلات هدف و جمعیت ساکن در آنها ، این اداره کل با همکاری دستگاه‌های دخیل در برنامه اقدام مشترک در شهرهای ارومیه ، بوکان ، پیرانشهر ، خوی ، سردشت ، سلماس ، مهاباد و میاندوآب نسبت به بازبینی برنامه اقدام مشترک اقدام نموده که در نهایت ۵۷۲ پروژه به اعتبار بالغ ...

    |

    نظرات کاربران