در حال بارگذاری ...
  • تشریح برنامه‌های راه و شهرسازی استان قم در رابطه با تامین مسکن

    برای تامین و احداث مسکن در استان ، آماده‌سازی اراضی و ایجاد ظرفیت‌های جدید در اولویت اداره کل راه و شهرسازی قم قرار گرفته است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، حسن صبوری گفت : تولید ۳۰۰۰ واحد مسکونی در قالب اراضی ۴۸ و ۳۲ هکتاری پردیسان و همچنین طرح‌های مشارکتی در دست بررسی و برنامه ریزی است .

    حسن صبوری در دومین جلسه شورای تامین مسکن با اشاره به برنامه‌های استان در رابطه با تامین مسکن گفت : شهرداری و دستگاه‌های خدمات رسان باید نسبت به آماده‌سازی این اراضی اقدام کنند . با پایان تحویل پروژه‌های مسکن مهر ، رویکردهای جدید دولت در رابطه با تامین مسکن به‌صورت جدی در سطح استان دنبال می‌شود .

    وی با اشاره به وضعیت واحدهای مسکن مهر بیان کرد : طبق سیاست دولت تا پایان شهریورماه سال جاری باید تمام پروژه‌های مسکن مهر به اتمام رسیده و تحویل متقاضیان شود . در حال حاضر ۲۸۴ واحد مسکن مهر قم به مرحله تکمیل نرسیده و هنوز آماده واگذاری به متقاضیان نیست . از این ۲۸۴ واحد باقی‌مانده مسکن مهر، ۹۰ واحد مراحل پایانی عملیات عمرانی خود را پشت سر گذاشته و تا پایان شهریورماه آماده واگذاری می‌شود .

    کل تعهد استان قم برای احداث مسکن مهر در کلان‌شهر قم ۴۳ هزار و ۵۰۴ واحد است و تاکنون ۴۲ هزار و ۶۲۰ واحد آن تکمیل و افتتاح‌شده است . از تعداد تعهد کل استان ، ۸۸۴ واحد باقی‌مانده که ۶۰۰ واحد آن در مراحل قضایی و ۲۸۴ واحد نیز در مرحله ساخت و تکمیل می‌باشد .

    مدیرکل راه و شهرسازی قم همچنین عنوان کرد : در قالب رویکردهای تامین مسکن ، در فاز اول احداث ۵۰۰ واحد مسکونی در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است . برای تامین و احداث مسکن در استان ، آماده‌سازی اراضی و ایجاد ظرفیت‌های جدید در اولویت اداره کل راه و شهرسازی قم قرار گرفته است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سعید غفوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در نشست خبری که با موضوع ارایه گزارشی از عملکرد ...

    |

    تمام این واحدها متقاضی دارند و تقریبا ۱۵ سال است که این متقاضیان منتظر تکمیل واحدهای مسکن خود هستند . این پروژه‌ها با اعتبارات داخلی صندوق مسکن در حال تکمیل هستند و برآورد انجام شده برای تکمیل آن‌ها ۱۸ ماه است و اگر مشکلی پیش نیاید ، پروژه در موعد مقرر انجام می‌شود .

    |

    طرح ساماندهی و احیای باغ مزار قبرستان نو واقع در بلوار امیرکبیر (جاده اراک) از سال گذشته در دستور کار شهرداری و سازمان بهسازی شهری قم قرار گرفت که برای تملک مغازه‌ها و واحدهای تجاری محدوده این قبرستان ، از ظرفیت اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان بهره گیری شد .

    |

    خوشبختانه وفاق خوبی را در شهر پردیس شاهد هستیم و با تمام قدرت و با یاری خداوند متعال و همچنین پشتوانه‌ای که داریم ، امیدواریم کمبودهای موجود را رفع کنیم و یک زندگی با آرامش و آسایش را برای مردم فراهم کنیم .

    |

    یکی از موضوعات ، مسکن بود که کشور دچار مشکل جدی در آن بوده است ، زیرا مدت زیادی به آن بی‌توجهی شد و این ، بار سنگین هزینه‌ و دغدغه‌ برای خانواده‌ها ایجاد کرد . قانون برای ساخت مسکن وجود داشت ، اما تفاوت رئیس جمهور شهید با دیگران ، مقیّد بودن به اجرای قانون بود .

    |

    نظرات کاربران