در حال بارگذاری ...
  • انتقاد رئیس کمیسیون عمران مجلس از عدم واگذاری اراضی دولتی به وزارت راه و شهرسازی

    اراضی دولتی و منابع طبیعی متعلق به مردم و کشور است و هیچ دستگاهی حق ندارد که این اراضی را واگذاری نکند ، بنابراین دولت باید دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها را مکلف به واگذاری اراضی به وزارت راه و شهرسازی کند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، محمدرضا رضایی کوچی با اعلام خبر ورود کمیسیون عمران از طریق قانونگذاری برای رفع نقایص تولید انبوه مسکن گفت : بر اساس گزارش‌های رسیده ، تنها ۱۰ درصد از اراضی دولتی در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته که این میزان بسیار کم و ناچیز است .

    محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس ، با انتقاد از عدم واگذاری اراضی دولتی به وزارت راه و شهرسازی برای تولید انبوه مسکن گفت : متأسفانه هنوز وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در جهت واگذاری اراضی دولتی به وزارت راه اقدام نکرده‌اند . رئیس‌جمهوری اخیراً به وزارتخانه‌ها دستور داد که این دستگاه‌ها نسبت به واگذاری اراضی به وزارت راه و شهرسازی اقدام کنند ، زیرا وزارت راه و شهرسازی برای اجرای طرح ملی مسکن و تولید انبوه ، به اراضی بسیاری نیاز دارد .

    وی افزود : بر اساس گزارش‌های واصله ، تنها ۱۰ درصد از اراضی دولتی در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته که این میزان بسیار کم و ناچیز است . اراضی دولتی و منابع طبیعی متعلق به مردم و کشور است و هیچ دستگاهی حق ندارد که این اراضی را واگذاری نکند ، بنابراین دولت باید دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها را مکلف به واگذاری اراضی به وزارت راه و شهرسازی کند .

    رئیس کمیسیون عمران مجلس در پایان بیان کرد : اعضای کمیسیون عمران مجلس در نظر دارند که طبق ماده ۴۵ آیین‌نامه داخلی مجلس ، اقدام به بررسی ، تجزیه و تحلیل خلاء‌های موجود در حوزه تولید انبوه مسکن کنند تا پس از آن بتوانیم با قانون‌گذاری موانع و نقایص را رفع کنیم .




    مطالب مرتبط

    شفاف سازی در شکستن قیمت‌ها تاثیرگذار است و وزارت راه و شهرسازی با تدوین و اجرای برنامه‌هایی مانند «سامانه خودنویس» جلوی فعالیت واسطه گرانی که با نیت کالای سرمایه ای بر روی مسکن کار می‌کنند را با مشکل مواجه می‌کند .

    |

    قانون ساماندهی بازار اجاره و مسکن که مراحل بررسی در شورای نگهبان را طی می‌کند در صورت تایید ، تصویب و ابلاغ ، قانون مناسبی برای شفاف‌سازی در حوزه مسکن و اجاره به شمار می‌رود .

    |

    اقدامات بخش مسکن بسیار امیدوارکننده است ؛ برای مثال در استان سمنان و برخی دیگر از استان‌ها ، جهشی بسیار عالی در بخش مسکن صورت گرفته و مردم رضایتمندی قابل توجهی از این امر دارند .

    |

    در حال حاضر احداث ۶۲۸ واحد مسکونی در سایت ۲۹ هکتاری غدیر شهر جدید گلمان آغاز شده و این طرح حدود ۱۰ درصد پیشرفت عمرانی دارد .

    |

    نظرات کاربران