در حال بارگذاری ...
  • ثروت آفرینی برای ساکنان محله ، ضمانت اجرای طرح های بازآفرینی شهری

    تحقق برنامه ملی بازآفرینی شهری مستلزم تهیه و تدوین سازو کار و سازماندهی مناسب است تا این موضوع که به دغدغه ملی تبدیل شده ، ساماندهی شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت : ما به عنوان مدیران باید ضامن این مساله باشیم که ثروت آفرینی کنیم و همکاران ما در ادارات کل راه و شهرسازی باید این موضوع را به عنوان پیوست طرح های نوسازی و بهسازی محلات در نظر داشته باشند .

    سید محمد پژمان در جلسه شورای معاونان این اداره کل با تاکید بر لزوم ثروت آفرینی به منظور جذب سرمایه انبوه سازان، اظهار کرد: این وظیفه مشاوران است که بدون آسیب زدن به ظرفیت های موجود از قابلیت ها استفاده کنند تا ارزش افزوده و ثروت محلات افزایش پیدا کند. در این راستا باید پیوست اقتصادی برای طرح ها ارائه شود تا محدوده ها، توانمندی این را داشته باشند که فعالیت های خود را انجام دهند .

    وی ادامه داد : بافتهای فرسوده و ناکارآمد ، فقط برای سکونت شکل گرفته اند ، به همین دلیل در این مناطق به خدمات روبنایی مانند خدمات آموزشی ، درمانی ، فرهنگی ، ورزشی و... توجه جدی نشده است که ما در بازآفرینی شهری به دنبال حل این مشکلات هستیم . تحقق برنامه ملی بازآفرینی شهری مستلزم تهیه و تدوین سازو کار و سازماندهی مناسب است تا این موضوع که به دغدغه ملی تبدیل شده ، ساماندهی شود .

    پژمان بیان کرد : مشاوران باید محور برنامه های بازآفرینی باشند و با حضور در محدوده های هدف دریافت نزدیک و عمیقی از احساس ، شرایط ، خصوصیات ، توقعات و انتظارات و ظرفیت های مردم به دست آورند و براساس آن شرح خدمات مکفی را تهیه کنند .

    وی اظهار داشت : ما باید سعی کنیم کارارباب رجوع را به نحو احسن انجام دهیم و به مشکلات مردم بهتر رسیدگی ومصالح مردم را رعایت کنیم واز حداکثر توان وظرفیت خود استفاده نماییم . نوسازی بافت ها با گونه های مختلف نیازمند عزم ملی است و ضرورت دارد همه نهادها و ارکان نظام به این موضوع کمک کنند و همه دستگاه ها بسیج شوند تا این کار با موفقیت انجام شود .




    مطالب مرتبط

    جهش چشمگیر میزان نوسازی مردمی مسکن نسبت به سنوات گذشته و پیشبرد پروژه‌های مختلف محرومیت‌زدایی شامل مدارس ، درمانگاه‌ها و کتابخانه‌ها در بافت‌های فرسوده و به ویژه در سکونتگاه‌های غیررسمی از جمله این اقدامات مهم محسوب می‌شود .

    |

    وزیر راه و شهرسازی همواره بر همکاری با شهرداری‌ها تاکید دارد و از شهرداری‌ها به عنوان شرکای راهبردی وزارت راه و شهرسازی یاد می‌کند . در دولت سیزدهم همکاری و ارتباط تنگاتنگی بین شرکت بازآفرینی شهری ایران و شهرداری‌های سراسر کشور به وجود آمد و در این دوره شهرداری‌ها با ...

    |

    شرکت بازآفرینی شهری ایران با اتکا به تجارب دهه‌های گذشته و در یک تعامل سازنده با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نسبت به تدوین این سند اقدام کرد که مراتب آن پس از طی جلسات کارشناسی با دفاتر تخصصی معاونت معماری و شهرسازی وزارت متبوع در قالب «مجموعه راهکارهای تشویقی ...

    |

    اجرای مصوبه تامین مالی مرمت و مقاوم سازی واحدهای مسکونی در بافت‌های تاریخی نیازمند ضوابط شهرسازانه‌ای بود تا کار را تسهیل کند و مصوبه راهکارهای تشویقی با هدف تقویت سکونت در بافت‌های تاریخی - فرهنگی کشور که در پنجمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در سال جاری به ...

    |

    در دولت سیزدهم در حوزه محرومیت‌زدایی و تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی بیش از ۳ هزار کیلومتر معابر خاکی محلات کمتر برخوردار سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده در ۵۳۰ شهر با تأمین قیر رایگان آسفالت شد .

    |

    نظرات کاربران