در حال بارگذاری ...

تعریف پروژه های مشارکتی گام نخست در اجرای طرح اقدام ملی استان مازندران

 استان مازندران در قالب طرح مذکور در فراخوان نخست با تعریف هشت پروژه مشارکتی اقدام نموده و باتوجه به تداوم این طرح در مراحل آتی پروژه های جدید در سایر نقاط حسب نیاز و شرایط اقدام خواهد شد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران در تشریح طرح اقدام ملی رونق تولید مسکن ، ضمن تاکید بر تکمیل مسکن های مهر باقیمانده همزمان از عملیاتی شدن طرح اقدام ملی تولید مسکن خبر داد .

پس از اعلام برنامه وزیر راه و شهرسازی در صحن علنی مجلس و تاکید بر تکمیل مسکن مهر باقیمانده همزمان با عملیاتی کردن طرح اقدام ملی تولید مسکن ، این موضوع در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی استان قرار گرفت و در گام نخست طرح ملی با تعریف پروژه های مشارکتی و انجام فراخوان آن اقدام نمود .

سید محمد نظری ضمن اعلام این خبر اظهار داشت : در این طرح که در راستای روانسازی سیاست‌های تولید مسکن برنامه‌ریزی شده بدین معنا که مکان‌هایی که دارای زیرساخت‌های لازم هستند و منابع اجازه می دهد ، خصوصا ً مناطقی که کمبود عرضه وجود دارد ، عرصه هایی را برای تولید مسکن در اختیار سازندگان قرار می گیرد . در این طرح هم در بحث زمین و هم در بحث مجوزها و هم در بحث تسهیلات پشتیبان ، زنجیره‌ی کاملی هماهنگ شده است تا بتوانیم پروژه‌ها را به نحو مطلوب به انجام برسانیم .

مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران یادآور شد : در بخش اشتغال نیز فعالسازی صنعت ساختمان می‌تواند به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم تاثیر بسزایی در رونق تولید و اشتغال داشته باشد . از طرفی باتوجه به پیش‌بینی پروژه‌ها در داخل محدوده شهری در این طرح از گسترش غیراصولی شهر جلوگیری به‌عمل آمده و به نوعی با استفاده از تجربه و دارا بودن خدمات زیربنایی محل های احداث پروژه مسکن مهر نقاط ضعف آن مرتفع شده است .

مدیر کل راه و شهرسازی در بحث توانمند سازی برای ساخت ، توانمندسازی را در تامین زمین و حمایت از سازندگان عنوان کرد و افزود : در بحث توانمند سازی برای ساخت در دو محور گام برداشتیم که نخستین محور آن زمین بوده است . در تلاش هستیم با ایجاد گشایش در مسیر هموار کردن ارایه جواز ساخت به کسانی که تولید مسکن می کنند عرصه را برای فعالیت سازندگان فراهم کنیم .

نظری از دیگر اقدامات را برای طرح اقدام ملی و رونق تولید مسکن ، تسهیلات عنوان کرد و گفت : با هماهنگی های انجام شده منابع مورد نیاز در اختیار سازندگان قرار می گیرد و این منابع قابل واگذاری به خریدار نیز هست .

مدیر کل راه و شهرسازی استان درخصوص تامین زمین برای این پروژه یادآور شد : در راستای توسعه همه جانبه استان و محور قرار دادن عدالت ، زمین مورد نیاز برای اجرایی شدن این طرح از نقاط مختلف استان انتخاب شده است .

گفتنی است ؛ استان مازندران در قالب طرح مذکور در فراخوان نخست با تعریف هشت پروژه مشارکتی اقدام نموده و باتوجه به تداوم این طرح در مراحل آتی پروژه های جدید در سایر نقاط حسب نیاز و شرایط اقدام خواهد شد . با تحقق تولید ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سال های ۹۸ و ۹۹ در کنار تکمیل مسکن مهر در راستای دستور وزیر راه و شهرسازی در کشور ادامه خواهد یافت .      




مطالب مرتبط

رسیدگی به محلات بافت ناکارآمد شهری با گونه تاریخی و سکونتگاه‌های غیر رسمی در شوشتر از جمله برنامه‌های بازآفرینی شهری در این شهرستان است . یکی از مشکلات مهم در حوزه تسهیلات بافت فرسوده نداشتن سند مالکیت متقاضیان در بافت ناکارآمد شهری است .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان با حضور در سایت ۲۳ هکتاری نهضت ملی مسکن ، روند ساخت ۳۳۶ خانه یک طبقه حیاط دار جایگزین مسکن ...

|

هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فرایند ساخت قرار گرفته است که بخشی از آنها تکمیل و تحویل شده و بخشی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد . در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تامین شده که نیمی از آنها شهری و نیم دیگر روستایی است .

|

تلاش کردیم تا هم زمان با جذب منابع و همچنین هزینه کرد منابع صندوق برای نهضت ملی مسکن برای ماه‌های پیش رو پیش‌بینی‌های مستمر داشته باشیم تا دچار محدودیت منابع نشویم .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، محمد مهدی حیدری از اتمام ارزیابی ایمنی ۳۴۰۰ ساختمان مهم و بلند مرتبه در شهر تهران طی دولت سیزدهم خبر داد و گفت : از مجموع ...

|

نظرات کاربران