در حال بارگذاری ...
  • آغاز عملیات اجرایی طرح اقدام ملی در سراسر کشور همزمان با عید سعید غدیر

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، علی نبیان در حاشیه سفر به استان کردستان گفت : در طرح اقدام ملی ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید ، ۱۰۰ هزار واحد در قالب پروژه‌های بازآفرینی شهری و ۱۰۰ هزار واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجراء خواهد شد که همزمان با عید سعید غدیر عملیات اجرائی آن در سراسر کشور آغاز خواهد شد .

    علی نبیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در سفری به استان کردستان با همراهی اعضای هیات مدیره این سازمان ، نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل راه و شهرسازی این استان از کلنگ‌زنی احداث واحدهای مسکونی در قالب طرح اقدام ملی در سراسر کشور همزمان با عید سعید غدیر خبر داد . در همین راستا و در سال رونق تولید سازمان ملی زمین و مسکن نیز در قالب پروژه‌های مشارکتی ساخت واحدهای مسکونی با مشارکت بخش خصوصی را آغازکرده است که در قدم اول فراخوان ۱۴۵ پروژه مشارکتی برای شناسایی سرمایه‌گذاران و انبوه‌سازان بخش خصوصی در ۲۳ استان کشور اعلام عمومی شده است .

    علی نبیان در این سفر از چندین پروژه مسکن مهر و مسکن مشارکتی بازدید کرد و بار دیگر تاکید کرد که وزارت راه و شهرسازی خود را مکلف به اتمام مسکن مهرهای بدون مشکل حقوقی تا پایان سال جاری می‌داند .

    وی در بازدید از پروژه‌های در دست ساخت مسکن مهر و مشارکتی سنندج خواستار سرعت بخشی به روند ساخت آن‌ها شد و ضمن اشاره به بسته شدن پرونده مسکن مهر در ۵ استان کشور افزود : تلاش ما بر این است که در سایر استان‌ها نیز تا پایان امسال مسکن مهر را به اتمام برسانیم .

    مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در پایان گفت : در سفر امروز از چندین پروژه مسکن مهر و مسکن مشارکتی شهرستان سنندج با ظرفیت بیش از ۴ هزار واحد بازدید داشتیم که میزان پیشرفت فیزیکی آن‌ها بین ۷۵ تا ۱۰۰ درصد بوده و بخشی از آن‌ها تحویل متقاضیان شده است ، بخش دیگر آماده تحویل و بخش دیگری نیز در دست اجراست که امیدواریم با همت همکاران در این استان به‌زودی جشن اتمام مسکن مهر کردستان را هم برگزار کنیم .




    مطالب مرتبط

    باقیمانده مبلغ در نظر گرفته شده برای تأمین آسانسورهای پروژه‌های مسکن مهر پس از هزینه کرد بخش اول و تأیید انجام کار و بر اساس پیشرفت پروژه پرداخت خواهد شد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظف به خرید تمام تجهیزات تا پایان تیر ماه امسال شده‌ است .

    |

    ۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب داریم که این ارقام می‌تواند زمینه‌های ساخت مسکن را متحول کند . قبل از دولت سیزدهم اقداماتی جدی در زمینه مسکن صورت نگرفته بود؛ چرا که برنامه‌ای جدی‌ وجود نداشت و همین مسئله عقب ماندگی قابل توجهی در حوزه مسکن ایجاد کرده بود . 

    |

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    سال گذشته در مجموع ۵ هزار و ۴۹ جلد سند صادر شده است که از این تعداد هزار و ۴۶۱ جلد سند شهری و ۳ هزار و ۵۸۸ جلد سند روستایی است . در سه ماهه ابتدای سال جاری نیز ۷۷۳ جلد سند صادر شده است که ۲۳۰ جلد شهری و ۵۴۳ جلد روستایی بوده است .

    |

    تمام این واحدها متقاضی دارند و تقریبا ۱۵ سال است که این متقاضیان منتظر تکمیل واحدهای مسکن خود هستند . این پروژه‌ها با اعتبارات داخلی صندوق مسکن در حال تکمیل هستند و برآورد انجام شده برای تکمیل آن‌ها ۱۸ ماه است و اگر مشکلی پیش نیاید ، پروژه در موعد مقرر انجام می‌شود .

    |

    نظرات کاربران