در حال بارگذاری ...

ممنوعیت استفاده از نمادهای غیر ایرانی و فاقد هویت در ساختمان

بازیابی معماری ایرانی در شهرها نیازمند آن است که نمادهای غیر ایرانی و فاقد هویت مانند : سنتوری ، گنبد ، پیش آمدگی زیاد، سرستون رومی و قوس‌های غیرایرانی و ستون‌های مرتفع و غیره به منظور ممنوعیت در اجرا ، به صورت شفاف اطلاع‌رسانی شوند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، محسن اسماعیلی گفت : ممنوعیت استفاده از نمادهای غیر ایرانی و فاقد هویت که باعث آسیب جدی به فرهنگ و تاریخ معماری ایران اسلامی می شود ، باید به صورت جدی پیگیری و برای جامعه مهندسان و طراحان و همچنین عموم مردم شفاف‌سازی و اجرا شود .

محسن اسماعیلی در جلسه کمیته سیما و منظر استان گفت : نمادها و جزئیاتی که با معماری ایران و هویت ایران اسلامی مغایر باشند ممنوع بوده و در این راستا نیازمند همراهی و حضور موثر همه دستگاه‌های متولی ، مهندسان ناظر و بهره‌برداران هستیم . در همین راستا لازم است نظام مهندسی و شهرداری ، تمهیداتی را به منظور اطلاع رسانی دقیق برای مهندسان ناظر، جهت نظارت دقیق در اجرای نما انجام دهند .

اسماعیلی با توجه به مصوبات جلسه افزود : اداره نظام مهندسی در خصوص انواع نماها و اثرات منفی آنها و مفاهیم آنها ، با تاکید بر معماری ایرانی اسلامی گزارشی را تهیه و با ارائه پیشنهادات به‌منظور غنی‌سازی مصوبات پیشین ، ارائه کند . لازم است موضوع تشخیص نمای ساختمان مورد نظر توسط همکاران نظارت عالیه با حضور طراح نما ، مورد بررسی قرار گرفته و به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارسال شود .

وی در پایان افزود : بازیابی معماری ایرانی در شهرها نیازمند آن است که نمادهای غیر ایرانی و فاقد هویت مانند : سنتوری ، گنبد ، پیش آمدگی زیاد، سرستون رومی و قوس‌های غیرایرانی و ستون‌های مرتفع و غیره به منظور ممنوعیت در اجرا ، به صورت شفاف اطلاع‌رسانی شوند .
 




مطالب مرتبط

با تلاش‌های بعمل آمده بیش از ۱ هزار و ۲۰۰ پروانه اشتغال بکار جدید صادر شده و میزان ارتقا، تمدید و صلاحیت جدید پروانه اشتغال بکار در این مدت، افزون بر ۶ هزار و ۴۰۰ مورد بوده است .

|

نظرات کاربران