در حال بارگذاری ...

آغاز به کار سامانه قیمت‌گذاری اراضی دولتی در استان کرمان

در زمینه صدور آرای هیات نمایندگی نیز ، استان کرمان از استان های پایلوت در کشور بود و از سال ۱۳۹۶ تمام مراحل صدور رای به صورت مکانیزه انجام می شود .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سامانه قیمت‌گذاری اراضی دولتی در استان کرمان آغاز به کار کرد .

سیدناصر اشرفی با اعلام این خبر گفت : پس از راه‌اندازی سامانه یکپارچه مدیریت اراضی و مستغلات از سوی سازمان ملی زمین و مسکن، در راستای مکانیزه شدن فرآیندهای این سازمان ، قیمت‌گذاری زمین‌های دولتی هم در استان کرمان مکانیزه شد . این امر موجب استاندارد سازی روش‌های قیمت‌گذاری ، و پیشگیری از انحراف و سوء استفاده در روند اعلام قیمت می‌شود .

وی تسهیل و تسریع در پاسخگویی به مراجعان ، تمرکز اطلاعات ، سهولت در دسترسی ، یکپارچه سازی سیستم پاسخگویی و امکان نظارت بهتر را از مهم ترین مزایای مکانیزه شدن قیمت‌گذاری زمین‌های دولتی عنوان کرد .

سیدناصر اشرفی تصریح کرد : در زمینه صدور آرای هیات نمایندگی نیز ، استان کرمان از استان های پایلوت در کشور بود و از سال ۱۳۹۶ تمام مراحل صدور رای به صورت مکانیزه انجام می شود .




مطالب مرتبط

نیروهای یگان حفاظت در تمام استان‌های کشور و به صورت شبانه‌روزی در حال حفاظت از اراضی دولتی هستند و عملکرد این نیروها بیشتر جنبه پیشگیرانه دارد .

|

سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

|

با پیگیری‌های صورت گرفته و همکاری شهرداری عسگران ، قطعه زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع پس از اخذ مجوزهای لازم ، توسط راه و شهرسازی از شهرداری خریداری و جهت اجرای طرح نهضت ملی ساخت مسکن در این شهر پیش بینی شده است .

|

سازمان ملی زمین و مسکن موفق شد در اخذ اراضی سایر دستگاه‌ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۵۹۰۰ هکتار اراضی را شناسایی کند و سند این اراضی برای تخصیص به تولید مسکن، اخذ شده است . همچنین با تلاش‌های انجام شده ۲۳ هزار هکتار زمین بخشی خصوصی برای ساخت مسکن شناسایی شد .

|

ارزش کارشناسی شده اراضی مورد نظر افزون بر ۲۰ میلیارد تومان برآورد شده است .

|

نظرات کاربران