در حال بارگذاری ...

تصویب کلیات طرح تفصیلی منطقه ۲۲ شهر تهران

هشتمین جلسه شورا به بررسی طرح ویژه منطقه ۲۲ تهران ، پیرو تکلیف جلسه مورخ ۲۴ دی ۹۷ شورا و همچنین مغایرت‌های اساسی کاشان (تغییر کاربری اراضی ناجی‌آباد و احداث امتداد محور شهیدان کشمشی) اختصاص یافت .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، کلیات طرح تفصیلی ویژه منطقه ۲۲ شهر تهران در نشست شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران به ریاست وزیر راه و شهرسازی و با حضور اعضای اصلی شورای‌عالی ، شهردار و رییس شورای اسلامی شهر تهران ، به تصویب رسید .

هشتمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در سال ۹۸ به ریاست وزیر راه و شهرسازی و به دبیری فرزانه صادق‌مالواجرد دبیر شورای‌عالی با حضور اعضای اصلی شورا ؛ نمایندگانی از وزارتخانه‌های کشور ، نیرو ، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ، جهاد کشاورزی ، صنعت ، معدن و تجارت ، سازمان حفاظت محیط‌زیست ، فرهنگ و ارشاد اسلامی ، سازمان میراث فرهنگی ، سازمان برنامه و بودجه و سازمان پدافند غیرعامل در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد .

هشتمین جلسه شورا به بررسی طرح ویژه منطقه ۲۲ تهران ، پیرو تکلیف جلسه مورخ ۲۴ دی ۹۷ شورا و همچنین مغایرت‌های اساسی کاشان (تغییر کاربری اراضی ناجی‌آباد و احداث امتداد محور شهیدان کشمشی) اختصاص یافت .

در دستور جلسه نخست و در بررسی طرح ویژه منطقه ۲۲ تهران، فرزانه صادق‌مالواجرد دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران ، ضمن بیان سوابق این طرح و دلایل ورود شورای‌عالی به این موضوع ، گفت : بحث تهیه طرح تفصیلی ویژه برای منطقه ۲۲ شهرداری تهران به جلسات شورای عالی در سال ۹۳ باز می­‌گردد . بر این اساس ، در چارچوب تعیین شده در جلسه دی‌ماه سال ۹۷ شورای عالی در خصوص سقف جمعیت­‌پذیری این منطقه و رویکردهای کلی آن ، طرح تفصیلی ویژه منطقه ۲۲ متعاقب طرح در کمیسیون ماده ۵ شهر تهران و هفت جلسه کمیته فنی شورایعالی ، در دستورکار شورای عالی شهرسازی و معماری ایران قرار گرفته است .

وی افزود : به­‌رغم اینکه موضوع لزوم توقف صدور پروانه بر اساس طرح تفصیلی قبلی منطقه از سوی دبیرخانه شورای عالی و بر اساس مصوبات سال ۹۳ شورایعالی ، به شهردار وقت تهران ابلاغ شده بود اما از سال ۹۳ تا زمان استقرار مدیریت جدید در شهرداری تهران ، مصوبات شورای‌عالی به شهرداری منطقه ابلاغ نشده بود که با حضور شهردار وقت تهران ، آقای حناچی در شهرداری در سال ۹۷ ، ابلاغ این مصوبه شورای‌عالی انجام شد .

گفتنی است: نشست فوق با اظهار نظر اعضای شورای عالی تصمیم گیری شد که اخبار دقیق و جزئیات مصوبه شورای عالی در خصوص طرح تفصیلی ویژه منطقه ۲۲ شهر تهران پس از صدور اعلام مصوبه شورای‌عالی به استحضار عموم مردم خواهد رسید .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران از تصویب راهکارهای تشویقی با هدف تقویت سکونت در بافت‌های تاریخی - فرهنگی کشور ، ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی اعلام کرد : مطالعات تعیین حریم گسل های شهر ارومیه به سرپرستی رییس بخش زلزله آن مرکز به ...

|

بافت‌های فرسوده شهری به عنوان عرصه و بستری مناسب برای تولید مسکن به شمار می‌روند، چراکه دارای زیرساخت‌های لازم و کافی برای توسعه ساخت‌وساز هستند .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار چهارمحال و بختیاری با مکانیابی کنونی احداث شهرک آلونی به ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با شهردار و رییس شورای شهر تهران از موافقت مشروط با افزایش تراکم پروژه ...

|

نظرات کاربران