در حال بارگذاری ...
  • انجام هشت پروژه بازآفرینی شهری در اطراف حرم حضرت معصومه (س)

    مدیریت استان در کنار مدیریت شهری و با حضور بخش‌ خصوصی در اجرای این سیاست‌ها اهتمام دارد و ارتقاء وضعیت معیشت و بهسازی محل سکونت مردم قم از طرح‌های مهم اولویت‌دار در استان است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، بهرام سرمست با بیان اینکه هشت پروژه بازآفرینی در اطراف حرم حضرت معصومه(س) در دست انجام است ، خواستار تخصیص اراضی ملی ۳۲ هکتاری برای بازآفرینی بافت فرسوده شهر قم شد .

    بهرام سرمست ، استاندار قم در دیدار با سیدمحمد پژمان ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به حجم بالای بافت فرسوده در این استان گفت : تمام اهتمام مجموعه مدیریت استان در مسیر نوسازی و بهسازی این بافت‌های ناکاآرمد معطوف است .

    وی با اشاره به تخصیص اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان به اجرای هشت پروژه مرتبط با موضوع بازآفرینی شهری در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) افزود : عملیات اجرایی این پروژه‌ها در حال انجام است.

    استاندار قم در ادامه این دیدار ، طرح‌ها و برنامه‌های استان در موضوع نوسازی بافت فرسوده در استان را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد : برنامه‌ریزی لازم برای اجرای گام به گام این طرح‌ها در دستور کار است و انتقال سکونتگاه‌های اطراف دکل‌های فشار قوی در اولویت این برنامه‌ها است .

    وی همچنین با تاکید بر دغدغه ریاست‌جمهوری در موضوع مسکن و توجه ویژه به نوسازی و بازآفرینی شهری در سیاست‌های دولت تدبیر و امید ادامه داد : مدیریت استان در کنار مدیریت شهری و با حضور بخش‌ خصوصی در اجرای این سیاست‌ها اهتمام دارد و ارتقاء وضعیت معیشت و بهسازی محل سکونت مردم قم از طرح‌های مهم اولویت‌دار در استان است .

    سرمست همچنین خواستار تخصیص اراضی ملی ۳۲ هکتاری در استان جهت تکمیل برنامه نوسازی بافت فرسوده قم و بازآفرینی سکونتگاه‌های ناکارآمد در قم شد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به برنامه سالانه ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی ، اظهار کرد : تجربه نشان داده است که ...

    |

    بر اساس شاخص‌های تعیین شده از سوی شورای معماری و شهرسازی کشور ، شهرداری‌ها محدوده‌هایی را به کمیسیون ماده ۵ استان معرفی می‌کنند که پس از تصویب در این کمیسیون به عنوان محدوده بافت فرسوده شهرها شناخته می‌شود .

    |

    در شهرضا هزار و ۱۹۷ واحد مسکونی بر روی رشته قنات قرار دارند اما این ۱۹۶ واحد در نقطه قرمز واقع شده‌اند ، بنابراین از تمام سازمان‌های مرتبط خواهشمندم برای جا به جایی ساکنان این واحدها همکاری کنند .

    |

    محرومیت زدایی و بهره مندی محلات کمتر برخوردار و هدف باز آفرینی شهری از خدمات روبنایی و زیربنایی به میزان متوسط محلات برخوردار همان شهر، مورد هدف سند ملی بازآفرینی شهری و سند ملی ساماندهی و توانمندسازی مسکن سکونتگاهای غیر رسمی است که نیاز به توجه و حمایت جدی مجلس شورای اسلامی ...

    |

    جهش چشمگیر میزان نوسازی مردمی مسکن نسبت به سنوات گذشته و پیشبرد پروژه‌های مختلف محرومیت‌زدایی شامل مدارس ، درمانگاه‌ها و کتابخانه‌ها در بافت‌های فرسوده و به ویژه در سکونتگاه‌های غیررسمی از جمله این اقدامات مهم محسوب می‌شود .

    |

    نظرات کاربران