در حال بارگذاری ...
  • لزوم بهره‌وری صحیح از منابع برای احیا بافت‌های ناکارآمد و فرسوده شهری

    واگذاری زمین حتما باید منجر به ساخت مسکن شود در غیر این صورت با خام فروشی زمین مخالفیم

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سید محمدپژمان با تاکید بر لزوم بهره‌وری صحیح از منابع موجود به منظور احیای بافت‌های ناکارآمد و فرسوده شهری گفت : در این حوزه طرح‌هایی باید اجرایی شوند که با منابع موجود ، قابلیت تکمیل و بهره‌برداری داشته باشند .

    سیدمحمد پژمان ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ، سه‌شنبه پانزدهم مردادماه به منظور بازدید از بافت‌های فرسوده و طرح‌های بازآفرینی شهری به استان قم سفر کرد و با حضور در جلسه هیئت اجرایی بازآفرینی شهری این استان بر لزوم بهره‌وری صحیح از منابع موجود به منظور احیای بافت‌های ناکارآمد و فرسوده شهری تاکید کرد و گفت : در این حوزه طرح‌هایی باید اجرایی شوند که با منابع موجود ، قابلیت تکمیل و بهره‌برداری داشته باشند .

    مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با تاکید بر قرار دادن اراضی ملی ۴۸ و ۳۲ هکتاری ملی در اختیار استان قم جهت اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری ، پرهیز از خام‌فروشی و برنامه‌ریزی برای افزایش ارزش افزوده این اراضی را از الزامات دولتمردان برشمرد که باید در جهت کسب بهترین نتایج از تخصیص این اراضی و تسریع در روند اجرای طرح‌های بازآفرینی به کار بسته شود .

    وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در برنامه اجرایی ستاد بازآفرینی شهری استان قم به نوسازی مسکن بی‌توجهی شده است ، گفت : بر اساس برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار ، پروژه‌هایی در قم تعریف شده که فاقد اولویت هستند .

    پژمان با بیان اینکه کشور از پروژه‌های نیمه‌تمام آسیب جدی متحمل شده ، بنابراین ضروری است تعریف پروژه‌های جدید متوقف شود و به جای آن طرح نوسازی مسکن در دستور کار قرار گیرد ، عنوان کرد : واگذاری زمین حتما باید منجر به ساخت مسکن شود در غیر این صورت با خام فروشی زمین مخالفیم .

    معاون وزیر راه و شهرسازی پس از این جلسه به منظور بازدید از محله "دروازه ری" شهر قم راهی این محله شد و در دیدار با تعدادی از ساکنان این محله در خصوص جلب مشارکت آن‌ها برای نوسازی واحدهای مسکونی در این محله گفت‌وگو کرد .




    مطالب مرتبط

    تسهیل و تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده علاوه بر حفظ جان ساکنان بافت‌های فرسوده شهری از اولویت‌های اصلی دولت به شمار می‌رود . ما در بافت فرسوده ، با یک تیر چند نشان می‌زنیم ؛ هم بافت فرسوده خطرناک را رفع می‌کنیم و هم با تخریب هر پلاک فرسوده به‌طور متوسط در کشور ۳ واحد مسکن ...

    |

    سازمان برنامه و بودجه کشور آمادگی دارد شرکت بازآفرینی شهری ایران را در زمینه موافقتنامه‌ها و اعتبارات یاری کند تا شرایط جهت نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری محلات هدف تسهیل و تسریع شود .

    |

    آمارها حاکی است که در سال ۱۴۰۲ ، پروانه ساختمانی بیش از ۹۲ هزار واحد در بافت فرسوده کشور صادر شد که این میزان در مقایسه با رکوردی که در سال ۱۳۹۰ به تعداد ۸۹ هزار و ۶۳۵ واحد به ثبت رسید ، شکسته شد .

    |

    انتظار داریم طی دو ماه آینده ، شهرهای باقیمانده نیز بسته تشویقی را اجرا کنند . البته تلاش بر این است تا استان‌ها به سمت بومی‌گرایی رفته و با همکاری شهرداری‌ها بسته تشویقی متناسب با شرایط شهر خود را در کمیسیون ماده پنج به تصویب برسانند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه در ۱۳ هزار پلاکی که در بافت فرسوده مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران در حریم راه‌آهن ...

    |

    نظرات کاربران