در حال بارگذاری ...
  • آغاز ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی در مازندران

    اراضی انتخابی برای ساخت مسکن در مناطقی است که امکانات زیربنایی به طور کامل دارند و نیاز به تحمیل هزینه زیرساختی همانند مسکن مهر را بر دولت و مردم ندارد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران گفت : ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی ، مسکن اجتماعی و بافت فرسوده در مازندران آغاز شد .

    سید محمد نظری مدیر کل راه و شهرسازی استان در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار برگزار شده بود تصریح کرد : برای ساخت هر واحد مسکونی به طور میانگین ۴۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود و این پرداختی برای زوج‌های جوان و مسکن اولی بیشتر است . در شرایط فعلی در قالب طرح اقدام ملی ، زمین در هشت نقطه در شهرهای استان برای اجرای این طرح شناسایی شد .

    نظری سهمیه استان مازندران برای ساخت مسکن در قالب اقدام ملی را پنج هزار واحد اعلام کرد و ۱۵ هزار واحد دیگر در قالب بافت فرسوده و اجتماعی است . در مجموع حداقل تا خرداد ماه سال آینده ۱۰ هزار واحد مسکونی با نظارت راه و شهرسازی در استان مازندران ساخته می شود .

    نظری قیمت مسکن در استان را نامتعارف اعلام کرد و پیش بینی کرد با اجرایی شدن این طرح ها از افزایش بی رویه قیمت مسکن کاسته شود . اراضی انتخابی برای ساخت مسکن در مناطقی است که امکانات زیربنایی به طور کامل دارند و نیاز به تحمیل هزینه زیرساختی همانند مسکن مهر را بر دولت و مردم ندارد .

    وی همچنین نداشتن ملک و زمین در شهر را یکی از شرایط برخورداری از مسکن در قالب این طرح ها اعلام کرد .

    در مازندران بیش از ۵۸ هزار مسکن مهر اجرایی شد که ۵۰ هزار از این واحدها به متقاضیان واگذار شد که بیش از نیمی از این واحدها در دولت تدبیر و امید تکمیل و تحویل شد .




    مطالب مرتبط

    بررسی پیشنهادات شهرداری بیرجند در ظرفیت سنجی و جمعیت پذیری سایر فضاهای موجود شهری جهت اسکان اضطراری از جمله پارک جنگلی شهر بیرجند از دیگر موضوعات بررسی شده در این جلسه بود که مقرر شد موضوع ظرفیت سنجی و جمعیت پذیری توسط هلال احمر استان انجام شود .

    |

    تسهیل و تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده علاوه بر حفظ جان ساکنان بافت‌های فرسوده شهری از اولویت‌های اصلی دولت به شمار می‌رود . ما در بافت فرسوده ، با یک تیر چند نشان می‌زنیم ؛ هم بافت فرسوده خطرناک را رفع می‌کنیم و هم با تخریب هر پلاک فرسوده به‌طور متوسط در کشور ۳ واحد مسکن ...

    |

    رویکرد مدیریت پیشین شهر تهران کاهش صدور پروانه‌ مسکن بود . به همین جهت طی یک فرایند نزولی در سال ۱۴۰۰ تنها ۵۴۰۰ پروانه ساخت مسکن توسط شهرداری تهران صادر شد که این رقم کمترین میزان در ده سال پیشینش یوده است . در حالی که ابتدای این دهه ۹۰ یعنی سال ۹۱، ۳۱ هزار پروانه ساخت مسکن در ...

    |

    ایجاد اشتغال در بحث مسکن با هیچ بخشی قابل مقایسه نیست . برای قشر عظیمی از تحصیل کرده گرفته تا کارگر ساده ایجاد اشتغال می‌کند . مسکن حدود ۷۰ صنعت را راه می اندازد ؛ سیمان ، آهن و ... .

    |

    با توجه به تایید شهرک های مسکونی استان و لزوم خروج محدوده شهرک از حریم شهر نوکنده ، طرح تدقیق محدوده این شهر در کارگروه تخصصی امور زیربنایی ، توسعه روستایی ، عشایری ، شهری و آمایش سرزمینی و محیط زیست استان تصویب شد .

    |

    نظرات کاربران