در حال بارگذاری ...
  • انجام تنها یک سوم معاملات مسکن توسط مصرف‌کنندگان واقعی

    قطعا اگر قانونی برای نظارت مالیاتی بر معاملات مسکن وجود داشت ، ما شاهد افزایش چندبرابری قیمت مسکن نبودیم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مجید کیانپور با اشاره به اینکه در سه سال اخیر تنها حدود یک سوم معاملات مسکن توسط مصرف‌کنندگان واقعی انجام شده است ، گفت : در شرایط کنونی به نظر می‌رسد با افزایش حداکثری قیمت مسکن و کاهش جذابیت بازار مسکن برای سرمایه‌گذاری ، افراد برای سود بیش‌تر به دنبال انتقال سرمایه خود به بازارهای دیگر از جمله بازار بورس هستند .

    مجید کیانپور ، عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از فعالیت دلالان و سوداگران در بازار مسکن گفت : بر اساس گزارش‌های ارائه شده، در سه سال اخیر حدود دو سوم معاملات مسکن توسط دلالان و افرادی که به دنبال سرمایه‌گذاری بوده‌اند ، صورت گرفته و تنها حدود یک سوم توسط مصرف‌کنندگان واقعی انجام شده است .

    نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد : متأسفانه در سال‌های گذشته به دلیل نبود سیاست‌های نظارتی در بازار مسکن ، مردم برای حفظ سرمایه خود ، اقدام به سرمایه‌گذاری در این بازار و خرید مساکن متعدد می‌کردند ، که این مسئله موجب شد که عملا میزان تقاضا برای خرید افزایش یافته و در پی آن به دلیل کمبود عرضه، قیمت‌ها بالا رود . 

    این نماینده مردم در مجلس دهم ، بر ضرورت تصویب و اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه تأکید کرد و گفت : قطعا اگر قانونی برای نظارت مالیاتی بر معاملات مسکن وجود داشت ، ما شاهد افزایش چندبرابری قیمت مسکن نبودیم . به نظر من ثبات کنونی بازار مسکن موقتی است و دولت و مجلس باید با اعمال نظارت‌های مالیاتی ، راه را برای فعالیت سوداگران مسدود کند تا در آینده شاهد افزایش چند برابری قیمت‌ها نباشیم .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو کابینه دولت سیزدهم از تاسیس و تشکیل کمیسیون عمران و مسکن در هیات وزیران برای تسهیل‌گری در بخش مسکن خبر داد و گفت : ۱۸ ...

    |

    بستر این کارهای غیرقانونی عمدتاً بنگاه‌های معاملات املاک هستند که در بازرسی‌ها تذکرات لازم به برخی از متخلفان داده شده و بنگاه‌ها در حال حاضر مکلف به رعایت این قانون هستند .

    |

    در خردادماه حجم معاملات مسکن در تهران ۱۴.۱ درصد نسبت به خردادماه سال قبل افزایش پیدا کرد و از طرفی هم افزایش قیمت‌ها در تهران ۹.۷ درصد بوده است .

    |

    رسیدن به عدد ۵۰۰ هزار قرارداد حاکی از صرفه‌جویی ۷۸۰ میلیارد تومانی سامانه خودنویس دارد .

    |

    شهرستان آزادشهر ۱۸۷ بنگاه مشاور املاک وجود دارد که از این تعداد ۱۷۲ واحد صنفی دارای پروانه معتبر ، هشت مشاور املاک پروانه منقضی و تعداد هفت مشاور املاک فاقد پروانه می باشند .

    |

    نظرات کاربران