در حال بارگذاری ...

اختصاص ۱۵ هکتار زمین برای آغاز بازسازی های زلزله در مسجدسلیمان

با تصویب طرح جامع مسجدسلیمان با فراق بال ، کار بازسازی و نوسازی مسجدسلیمان هم در ارتباط با زلزله اخیر و هم در ارتباط با بافت‌های فرسوده آغاز و دنبال خواهد شد . دستگاه های متولی برای رفع مشکلات مسجدسلیمان ، همکاری لازم را انجام دهند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، غلامرضا شریعتی از اختصاص ۱۵ هکتار زمین از سوی وزارت راه و شهرسازی برای آغاز بازسازی های زلزله در مسجدسلیمان خبر داد و گفت : طرح جامع مسجدسلیمان باید در اسرع وقت و پس از تحویل مدارک از سوی استان به دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری با اولویت به شورا برود و پس از بررسی ، تصویب شده و ابلاغ شود .

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در حاشیه جلسه شورای مسکن استان که با حضور مازیار حسینی معاون مسکن و ساختمان و فرزانه صادق مالواجرد معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی در استان خوزستان با هدف بررسی مسائل مسکن برگزار شد، در جمع خبرنگاران ، گفت : سفر معاونان وزیر راه و شهرسازی با هدف بررسی مسائل مسکن در استان خوزستان برگزار شد .

استاندار خوزستان با اعلام این مطلب که بررسی‌های انجام شده در استان خوزستان در خصوص زلزله ، بازسازی واحدهای مسکونی زلزله زده ، همچنین بازسازی بافت‌های فرسوده ، تهیه طرح جامع و تفصیلی ، یکپارچه بوده است ، افزود : مسائل و موضوعات استان خوزستان به صورت جدی مورد مداقه قرار گرفت و تصمیمات خوبی نیز گرفته شد . بنا شد تا با توجه به مصوبه دولت و تخصیصی که به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی داده شده ، ساخت منازل آسیب دیده از زلزله به زودی آغاز شود .

شریعتی تاکید کرد : با تلاش هایی که توسط معاونت مسکن و ساختمان و همچنین معاون معماری و شهرسازی وزارتخانه در خصوص استان خوزستان انجام شد ، فعلا ۱۵ هکتار زمین برای ساخت واحدهای مسکونی به استان تخصیص یافته است . این تخصیص زمین می تواند سرعت احداث واحدهای مسکونی را در استان که براساس نیازها شناسایی شده است را سرعت داده و مشکلات این بخش را تا حدودی رفع و حل کند .

وی با اعلام اینکه تخصیص زمین کاری زمان بر بود اما با تلاش های وزارتخانه راه و شهرسازی به ثمر نشست ، اعلام کرد : تعمیر واحدهای مسکونی زلزله زده و سیل زده استان به طور کامل ، انجام و پیگیری می‌شود . در جلسه شورای مسکن که امروز در استان خوزستان برگزار شد ، مسائل اهواز و رامهرز نیز طرح و در اینباره تصمیمات لازم اخذ شد .

استاندار خوزستان گفت : در جلسه شورای مسکن استان خوزستان ، مقرر شد تا طرح جامع خوزستان در اسرع وقت و پس از تحویل مدارک از سوی استان به دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری با اولویت به شورا برود و پس از بررسی ، تصویب شده و ابلاغ شود . با تصویب طرح جامع مسجدسلیمان با فراق بال ، کار بازسازی و نوسازی مسجدسلیمان هم در ارتباط با زلزله اخیر و هم در ارتباط با بافت‌های فرسوده آغاز و دنبال خواهد شد . دستگاه های متولی برای رفع مشکلات مسجدسلیمان ، همکاری لازم را انجام دهند .




مطالب مرتبط

از ۲۴۳ هزار واحد مسکن سهمیه استان اصفهان در طرح نهضت ملی مسکن برای ساخت ۱۰۳ هزار واحد تاکنون زمین تأمین شده ، مابقی ۴۵ هزار واحد در قالب خود مالکی و ۳۵ هزار واحد در قالب احیای بافت‌های ناکارآمد و فرسوده شهری اجرا می‌شود .

|

بسیاری از اراضی حاشیه شهرها مشکلاتی از لحاظ طرح‌گذاری شهری ، فیزیکی و توپوگرافی دارند یا کاربری کشاورزی دارند که باعث محدودیت‌هایی در اجرا و پیشبرد طرح شده است . در شهرهای ماهشهر ، دزفول ، آبادان و خرمشهر زمین‌ها احصا شده و عملیات آماده‌سازی زمین‌ها هم پیشرفت خوبی داشته ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در مکاتبه با مدیران کل راه و شهرسازی استان‌های سراسر کشور ، راهنمای ارزیابی ایمنی ...

|

چنانچه موجر ، سقف اجاره بها را رعایت نکند ، بر اساس تبصره (یک) ماده (هفت) قانون ساماندهی بازار زمین ، مسکن و اجاره بها ، مشمول معافیت‌های مالیاتی نمی‌شود .

|

کمیسیون ماده ۵ قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری کشور به عنوان یکی از مهم‌ترین کمیسیون‌های حوزه عمرانی است که برای بررسی طرح‌های تفصیلی شهرها و تغییرات بعدی آن‌ها تشکیل می‌شود .

|

نظرات کاربران