در حال بارگذاری ...

آغاز عملیات اجرایی بهسازی و جداره‌سازی محله مرکزی تویسرکان

محدوده تاریخی ، محدوده نابسامان میانی ، سکونتگاه‌های غیر رسمی ، روستاهای الحاقی و کاربری‌های ناهمگون از جمله محدوده‌های هدف بازآفرینی این شهر است که مجموعا ۲۵۴ هکتار بوده و حدود ۲۵ درصد مساحت محدوده کل شهر را شامل می‌شود .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تویسرکان از آغاز عملیات اجرایی بهسازی و جداره سازی محله مرکزی این شهر با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ، فرماندار شهرستان و سایر مسئولین ذی‌ربط خبر داد .

علی محمد اصغری در حاشیه این مراسم گفت : در این پروژه کف‌سازی با سنگ گرانیت به مساحت ۱۲۰۰ متر مربع و زیرسازی با بتن مسلح انجام خواهد شد . مبلغ مورد نیاز برای این پروژه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است که مدت قرارداد آن ۱۲ ماه است .

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تویسرکان یادآور شد : مساحت محدوده شهر تویسرکان حدود ۱۰۰۰ هکتار است که ۱۸۸ هکتار بافت فرسوده دارد و بعد از شهر همدان دومین شهر از لحاظ دارا بودن بیشترین محدوده بافت فرسوده در استان است .

اصغری در رابطه با محدوده های هدف بازآفرینی شهر تویسرکان گفت : محدوده تاریخی ، محدوده نابسامان میانی ، سکونتگاه‌های غیر رسمی ، روستاهای الحاقی و کاربری‌های ناهمگون از جمله محدوده‌های هدف بازآفرینی این شهر است که مجموعا ۲۵۴ هکتار بوده و حدود ۲۵ درصد مساحت محدوده کل شهر را شامل می‌شود .

وی در پایان از تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان درخواست کرد تا در تکمیل به‌موقع این پروژه همکاری لازم را با این اداره داشته باشند .




مطالب مرتبط

رسیدگی به محلات بافت ناکارآمد شهری با گونه تاریخی و سکونتگاه‌های غیر رسمی در شوشتر از جمله برنامه‌های بازآفرینی شهری در این شهرستان است . یکی از مشکلات مهم در حوزه تسهیلات بافت فرسوده نداشتن سند مالکیت متقاضیان در بافت ناکارآمد شهری است .

|

جهش چشمگیر میزان نوسازی مردمی مسکن نسبت به سنوات گذشته و پیشبرد پروژه‌های مختلف محرومیت‌زدایی شامل مدارس ، درمانگاه‌ها و کتابخانه‌ها در بافت‌های فرسوده و به ویژه در سکونتگاه‌های غیررسمی از جمله این اقدامات مهم محسوب می‌شود .

|

با تعامل انجام شده زمان بررسی نقشه های مربوط به بافت فرسوده را از ۶۵ روز به ۳۵ روز رسانده و مقرر است این زمان به کمتر از یک ماه برسد .

|

اجرای مصوبه تامین مالی مرمت و مقاوم سازی واحدهای مسکونی در بافت‌های تاریخی نیازمند ضوابط شهرسازانه‌ای بود تا کار را تسهیل کند و مصوبه راهکارهای تشویقی با هدف تقویت سکونت در بافت‌های تاریخی - فرهنگی کشور که در پنجمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در سال جاری به ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به حمایت‌های متنوع برای نوسازی مسکن در بافت ...

|

نظرات کاربران