در حال بارگذاری ...

پایان تعمیرات و احداث ۵۵ هزار واحد مسکونی سیل‌زده کشور

بر اساس برنامه زمانبندی شده در مرحله نخست که ۲۵۰۰ میلیاردتومان به بازسازی مناطق سیل زده اعتبار تخصیص یافته ، تاکنون ۵۸۰ میلیاردتومان به واحدهای تعمیراتی سیل زده تخصیص یافته و هم اکنون وارد مرحله اجرایی احداثی شده ایم .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، علیرضا تابش عملکردها و مشکلات بنیاد مسکن را در مناطق سیل‌زده تشریح کرد و گفت : در خوزستان بیش از ۱۴ هزار واحد ، گلستان بیش از ۱۰ هزار واحد و لرستان بیش از ۱۵ هزار واحد سیل زده به اتمام رسیده است .

علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به ارائه اقدامات بنیاد در مناطق سیل‌زده پرداخت و گفت : بر اساس وعده ای که برای اتمام واحدهای تعمیراتی سیل زده داده بودیم و مقرر شده بود که تا پایان شهریور واحدهای تعمیراتی سیل زده به اتمام برسد، بیش از ۵۵ هزار واحد مسکونی تعمیراتی با اعتباری تسهیلات بانکی حدود ۵۸۰ میلیاردتومان و بلاعوض ۲۰۰ میلیاردتومان به اتمام رسیده است .

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه اتمام ۴۵ هزار واحد از ۵۵ هزار واحد به اتمام رسیده مربوط به ۶ استانی است که بیشترین تخریب ها را داشته اند ، افزود : در خوزستان بیش از ۱۴ هزار واحد ، گلستان بیش از ۱۰ هزار واحد و لرستان بیش از ۱۵ هزار واحد سیل زده به اتمام رسیده است . بر اساس برنامه زمانبندی شده در مرحله نخست که ۲۵۰۰ میلیاردتومان به بازسازی مناطق سیل زده اعتبار تخصیص یافته ، تاکنون ۵۸۰ میلیاردتومان به واحدهای تعمیراتی سیل زده تخصیص یافته و هم اکنون وارد مرحله اجرایی احداثی شده ایم . بر اساس برنامه زمانبندی در احداثی‌ها حدود ۲۳ هزار واحد از ۳۰ هزار واحد پی کنی ، ۱۶ هزار واحد اتمام فوندانسیون ، حدود ۱۰ هزار واحد نصب سازه انجام شده است که در مجموع معادل ۸۶۱۰ واحد احداثی به اتمام رسیده است .

تابش با اعلام این مطلب که احداثی‌ها ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند ، گفت : در احداثی‌ها حدود ۴۲۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی هزینه شده و بیش از حدود ۱۲۰ میلیاردتومان بلاعوض در احداثی‌ها تخصیص و به متقاضیان اعطا شده است . همچنین ، در معیشتی‌ها که اعتباری ۲۵۰۰ میلیاردتومان در نظر گرفته شده حدود ۶۳۰ میلیاردتومان پرداخت شده است . حدود ۲۰۰ میلیاردتومان عقد قرارداد کرده‌ایم و به مردم سیل‌زده پرداخت شده است . در عین حال ، حدود ۱۱۰ میلیاردتومان از رقم معیشتی بلاعوض پرداخت شده است .

تابش در خصوص وضعیت جاده‌های خوزستان اعلام کرد : بهبود وضعیت جاده‌ها برعهده وزارت راه و شهرسازی است . در عین حال در محیط روستایی بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است .

اعتبار بهسازی جاده‌ها و محیط‌های روستایی سیل‌زده تامین و ابلاغ شده است

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت : بنیاد مسکن در خصوص بهبود وضعیت جاده های روستایی تامین اعتبار کرده و تصدیق می‌کنیم که ابتدا باید خانه های مردم ساخته شود و مصالح ساختمانی از محیط روستایی جمع آوری شود تا بتوانیم محوطه های روستا را بهسازی کنیم که اینکار به اتمام واحدهای مسکونی موکول شده است . طرح هادی روستایی را در دستور کار داریم که در حال اجرای آن هستیم . جوی و جدول و آسفالت معابر و کوچه های محیط های روستایی را انجام می دهیم . اعتبار آن تامین و به روستاها ابلاغ شده است .

تابش تاکید کرد : تسهیلات ، بلاعوض و سایر کمک‌هایی که برای مردم در نظر گرفته شده برای ۸۰ متر کافی است . زیرا آن تعداد از متقاضیانی که توان کمتری دارند کمک هایی را از ستاد فرمان اجرایی امام دریافت می کنند . در عین حال وزارت نفت نیر در مناطق نفت خیز بین ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان به هر واحد تخصیص می دهد و فولاد رایگان نیز برای واحدهای مسکونی سیل زده و زلزله زده استان خوزستان تخصیص می یابد .

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت : هلال احمر ۵ میلیون تومان کمک کرده است که بنا به پیشرفت کار در اختیار متقاضی قرار می دهیم . با این مبالغی که پرداخت می شود می توان به واحد مسکونی که بتوان متقاضیان را در خانه های خود مستقر کرد خواهیم رسید . همکاران بنیاد مسکن در روستاهای سیل زده از جمله سیل زدگان گلستان به اعتراضات احتمالی مردم جواب می‌دهند . ناظری از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستاهای سیل زده مستقرشده که پاسخگوی اعتراضات و سوالات مردمی است .

تابش در خصوص شبکه قدیمی فاضلاب اهواز نیز اعلام کرد : فاضلاب قدیمی اهواز جدی است و استاندار چندین بار اعلام کرده اند . در این خصوص ، تامین اعتبار شده و اعتبار موردنظر برای آب ، فاضلاب و رودخانه ها در اختیار وزارت نیرو قرار گرفته است . آنها هم قول داده اند از مسائلی که پیگیری کنند فاضلاب شهر اهواز است .

تابش در خصوص استان گلستان اعلام کرد : یکی از استان هایی که در بخش تعمیراتی کار خود را به اتمام رسانده و در بخش احداثی ۴۳۰۰ واحد آن آغاز شده استان گلستان است . دو ستاد فعال در استان فعال هستند که علاوه بر آنها بنیاد مسکن نیز در حال خدمات رسانی هستند . امیدواریم تا قبل از پایان سال همه تعهدات استان گلستان به اتمام برسد . مشکل میراثی در تعداد کمی واحدهای مسکونی سیل زده وجود دارد که حل می شود . بنیاد آمادگی دارد که زمین در اختیار این تعداد قرار دهد تا مردم بتوانند جابه جا شوند . اما در خصوص مشکلات حریم رودخانه ها بنیاد به شدت ایستادگی می‌کند تا هیچ ساخت و سازی در حریم رودخانه‌ها انجام نشود .

وی در خصوص تغییر واحدهای مسکونی از حریم رودخانه ها نیز گفت : زمین برای جابه جایی واحدهای مسکونی که در حریم رودخانه ها هستند تامین شده و از مردم خواسته‌ایم تا جابه جایی صورت بگیرد و اینکار در تمامی استان ها در حال پیگیری است .




مطالب مرتبط

هم اکنون در شهرها و روستاها ۴۹۳ هزار و ۱۵۵ واحد در دست اجرا قرار دارد .  

|

پروژه ۱۶۰ واحدی بنیادمسکن انقلاب اسلامی هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد در حال اجرا و عملیات نازک‌کاری آن آغاز شده است . هم‌اکنون ۲۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان در حال ساخت است .

|

تاکنون هزار و ۴۳۵ نفر از متقاضیان این طرح انصراف داده‌اند و ۹۶۲ متقاضی هم در انتظار بررسی هستند . در حوزه املاک و حقوقی ، واگذاری سه قطعه زمین خود مالکی در طرح نهضت ملی مسکن انجام شد که توسط شرکت تعاونی مسکن با پیشرفت ۳۰ درصدی در حال اجراست .

|

اداره کل راه و شهرسازی استان به‌عنوان کارفرما و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌عنوان کارگزار واحدهای مسکونی و مجری طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان کوثر است .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، داریوش بلدی ، معاون توسعه و عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت ...

|

نظرات کاربران