در حال بارگذاری ...

کاهش قیمت مسکن با رویکرد کنونی وزارت راه و شهرسازی

قطعا مهم‌ترین مولفه کاهش قیمت مسکن و حرکت بازار به سمت ثبات و آرامش ، تولید انبوه مسکن خواهد بود که وزارت راه و شهرسازی اقدامات قابل قبولی را در این عرصه صورت داده است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، محمدرضا رضایی کوچی با بیان اینکه خوشبختانه با رویکرد کنونی وزارت راه و شهرسازی ، قیمت مسکن روز به روز در حال کاهش است گفت : افزایش قیمت مسکن در دو سال اخیر حباب قیمتی بود که در سایه خلاء نظارتی شکل گرفت و روزبه‌روز بزرگ‌تر شد ، حال باید با اجرای سیاست‌های درست عملیاتی و نظارتی این حباب را کوچک‌تر کرد .

محمدرضا رضایی کوچی ، رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به روند کاهش قیمت مسکن در کشور ، گفت : خوشبختانه با رویکرد کنونی وزارت راه و شهرسازی ، قیمت مسکن روز به روز در حال کاهش است و پیش‌بینی می‌شود که این روند کاهشی در ماه‌های آتی ادامه پیدا کند . قطعا مهم‌ترین مولفه کاهش قیمت مسکن و حرکت بازار به سمت ثبات و آرامش ، تولید انبوه مسکن خواهد بود که وزارت راه و شهرسازی اقدامات قابل قبولی را در این عرصه صورت داده است .

وی افزود : یکی دیگر از راه‌کارهای کاهش قیمت مسکن و رونق گرفتن این بازار ، افزایش میزان تسهیلات خرید مسکن و تسهیلات ساخت مسکن است که متأسفانه تاکنون این مسئله به‌درستی محقق نشده است . تمرکز دولت در شرایط کنونی باید افزایش تولید مسکن در کلانشهرها ، شهرهای جدید و بافت‌های فرسوده باشد ، در این صورت با افزایش عرضه و کاهش تقاضا ، سیر قیمت بازار مسکن بیش از پیش نزولی خواهد شد .

رئیس کمیسیون عمران مجلس در پایان گفت : به نظر من افزایش قیمت مسکن در دو سال اخیر تنها حباب قیمتی بود که در سایه خلاء نظارتی شکل گرفت و روزبه‌روز بزرگ‌تر شد ، حال باید با اجرای سیاست‌های درست عملیاتی و نظارتی این حباب را کوچک‌تر کرد .




مطالب مرتبط

شفاف سازی در شکستن قیمت‌ها تاثیرگذار است و وزارت راه و شهرسازی با تدوین و اجرای برنامه‌هایی مانند «سامانه خودنویس» جلوی فعالیت واسطه گرانی که با نیت کالای سرمایه ای بر روی مسکن کار می‌کنند را با مشکل مواجه می‌کند .

|

قانون ساماندهی بازار اجاره و مسکن که مراحل بررسی در شورای نگهبان را طی می‌کند در صورت تایید ، تصویب و ابلاغ ، قانون مناسبی برای شفاف‌سازی در حوزه مسکن و اجاره به شمار می‌رود .

|

اقدامات بخش مسکن بسیار امیدوارکننده است ؛ برای مثال در استان سمنان و برخی دیگر از استان‌ها ، جهشی بسیار عالی در بخش مسکن صورت گرفته و مردم رضایتمندی قابل توجهی از این امر دارند .

|

نظرات کاربران