در حال بارگذاری ...
  • حل مشکلات محلات هدف بازآفرینی با استفاده از ظرفیت‌های محلی و مردمی

    نوسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی شامل پنج میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی می‌شود که این مساله با مشارکت عمومی به سرانجام می‌رسد . 

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سیدمحمد پژمان با اشاره به اینکه مشاوران باید در محلات هدف بازآفرینی حضور بالینی داشته باشند ، گفت : مشکل بافت‌های هدف بازآفرینی با استفاده از ظرفیت‌های محلی و مردمی قابل حل است .

    سیدمحمد پژمان ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در سومین نشست خود با مدیران راه و شهرسازی استان‌ها که روز دوشنبه یازدهم شهریورماه در محل شرکت بازآفرینی شهری ایران برگزار شد ، گفت : مشاوران باید در محلات هدف بازآفرینی حضور بالینی داشته باشند و طرح‌هایی تهیه کنند که با مشارکت مردم و پشتوانه منابع محلی، نیازهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را با رعایت مسائل فنی و مهندسی تامین کند . 

    وی ، سیاست محوری وزارت راه و شهرسازی را نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد عنوان کرد و گفت : مدیران استانی باید امور مربوط به سازمان‌ها و دستگاه‌ها را به خودشان واگذار کنند و به عنوان راهبر استانی برای تحقق اهداف بازآفرینی شهری برنامه‌ریزی و نظارت کنند .

    پژمان ، حل مشکل بافت‌های هدف بازآفرینی را تنها از طریق استفاده از ظرفیت‌های محلی و مردمی قابل حل دانست و خاطرنشان کرد : نوسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی شامل پنج میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی می‌شود که این مساله با مشارکت عمومی به سرانجام می‌رسد . 

    وی با بیان اینکه بهترین مطالعه ، طرح و برنامه برای بافت‌های هدف بازآفرینی باید با استفاده از ظرفیت جامعه معماران و شهرسازان تدوین شود ، افزود : ما بر این نکته اصرار داریم که امکانات خود را به صورت خام در اختیار کسی قرار ندهیم ؛ یعنی فقط به دنبال فروش زمین نباشیم ؛ باید مطمئن شویم که زمین واگذار شده وارد مدار و چرخه تولید مسکن می‌شود . مشاوران باید طرح‌های اقتصادی تهیه کنند و این طرح‌های دارای جذابیت ، ساکنان محلات هدف بازآفرینی را به نوسازی ترغیب کند و از سرجمع درآمدهای محله ، هزینه‌های زیرساختی و روبنایی نیز تامین شود .




    مطالب مرتبط

    در این رزمایش نیروهای جهادی با هماهنگی ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها و از طریق ادارات راه و شهرسازی شهرستان نسبت به آشنایی ساکنان محلات و محدوده‌های هدف بازآفرینی به حقوق ایشان در خصوص موضوع نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده (۵۰ حق) اقدام کرده و با حضور در سطح محلات و به صورت ...

    |

    به فضل الهی در سالی که رو به پایان است با همکاری شهرداری‌ها و همت شهرداران اقدامات ارزشمندی در محلات هدف بازآفرینی و به ویژه در عرصه نوسازی مسکن و کاهش سقف‌های لرزان و ناپایدار صورت پذیرفت و آمار صدور پروانه به بالاترین رکورد ده سال اخیر رسید .

    |

    علاوه بر این شرکت در احداث پارک و بوستان‌های بسیاری با شهرداری‌ها مشارکت دارد . شرکت از هر فرصتی جهت اطلاع‌رسانی و ترویج فرهنگ نوسازی بافت‌های فرسوده استفاده می‌کند و به همین دلیل روز ۱۵ اسفند که به نام روز درختکاری نام‌گذاری شده است در تمام بوستان‌های احداث شده در ...

    |

    جهش چشمگیر میزان نوسازی مردمی مسکن نسبت به سنوات گذشته و پیشبرد پروژه‌های مختلف محرومیت‌زدایی شامل مدارس ، درمانگاه‌ها و کتابخانه‌ها در بافت‌های فرسوده و به ویژه در سکونتگاه‌های غیررسمی از جمله این اقدامات مهم محسوب می‌شود .

    |

    وزیر راه و شهرسازی همواره بر همکاری با شهرداری‌ها تاکید دارد و از شهرداری‌ها به عنوان شرکای راهبردی وزارت راه و شهرسازی یاد می‌کند . در دولت سیزدهم همکاری و ارتباط تنگاتنگی بین شرکت بازآفرینی شهری ایران و شهرداری‌های سراسر کشور به وجود آمد و در این دوره شهرداری‌ها با ...

    |

    نظرات کاربران