در حال بارگذاری ...

تلاش برای ارسال لایحه مالیات بر مجموع درآمد از مسکن به هیات دولت

جلسات کارشناسی در حال برگزاری است و پس از ارائه به وزیر ، جلسات جمع بندی برگزار و در نهایت به دولت ارائه می‌شود . تمام تلاش ما این است که طی یکی دو هفته آینده لایحه را به دولت ارسال کنیم اما اینکه چه مدت زمانی در دولت بررسی شود بستگی به دولت دارد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه لایحه مالیات بر مجموع درآمد قطعا مسکن را هم در بر می‌گیرد ، گفت : تمام تلاش ما این است که تا یکی دو هفته آینده لایحه را جمع بندی و به دولت ارسال کنیم .

محمدعلی دهقان‌دهنوی معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی در رابطه با اینکه تهیه لایحه مالیات بر مجموع درآمد در چه مرحله‌ای قرار دارد ، اظهار کرد : در حال حاضر لایحه مالیات بر مجموع درآمد در مراحل کارشناسی قرار دارد و جلساتی بین مدیران سازمان امور مالیاتی و معاونت امور اقتصادی وزارتخانه در حال برگزاری است .

معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود : جلسات کارشناسی در حال برگزاری است و پس از ارائه به وزیر ، جلسات جمع بندی برگزار و در نهایت به دولت ارائه می‌شود . تمام تلاش ما این است که طی یکی دو هفته آینده لایحه را به دولت ارسال کنیم اما اینکه چه مدت زمانی در دولت بررسی شود بستگی به دولت دارد .

دهقان دهنوی در پاسخ به این سوال که مکانیزم مالیات در نظر گرفته شده برای مسکن در لایحه مذکور چگونه است ، افزود : فعلاً نمی‌توان در مورد جزئیات لایحه صحبت کرد اما به طور کلی مالیات بر درآمد اشخاص باید به همه درآمدهای اشخاص ورود کند یعنی وضعیت درآمدی را تعیین تکلیف کند .

وی ادامه داد : حال برای بعضی از درآمدها ممکن است معافیت در نظر گرفته شود ؛ به بعضی درآمدها ممکن است تا یک سقف مشخصی معافیت داده شود ؛ و بعضی درآمدها نیز کلاً مشمول مالیات شود . در لایحه مالیات بر مجموع درآمد ، برای مسکن و سایر آیتم‌های درآمدی مالیات در نظر گرفته شده است و جزئیات آن مثلاً اینکه چه مقدار معافیت بگیرند یا نگیرند در لایحه ذکر شده است .




مطالب مرتبط

با تلاش های وزارت راه و شهرسازی با تمام افرادی که بیش از ۳ خانه در اختیار داشتند تماس گرفته شد . با بیش از ۳۰۰ شرکت حقوقی که گزارش خانه خالی از آنها داشتیم نامه نگاری شد و تذکرات لازم به این شرکت‌ها داده شد .

|

نظرات کاربران