در حال بارگذاری ...

آغاز عملیات اجرایی احداث ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده در آینده نزدیک

به بانک مرکزی پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات ساخت در بافت‌های ناکارآمد را داده‌ایم .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سیدمحمد پژمان از احداث ۲۵ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی به‌زودی در بافت‌های ناکارآمد شهری خبر داد .

سیدمحمد پژمان ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از آغاز عملیات اجرایی ۲۵ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی در آینده نزدیک در بافت‌های ناکارآمد شهری خبر داد و گفت : با توجه به محدودیت‌های بودجه‌ای به‌جای آغاز طرح‌های جدید در نظر داریم ۷۵۰ طرح نیمه‌تمام را به اتمام برسانیم .

وی این طرح‌ها را شامل ، ورزشگاه ، درمانگاه ، مدرسه و مسجد خواند و عنوان کرد : این طرح‌ها را برای ارتقای زندگی ساکنان بافت‌های فرسوده شهری تا پایان سال به اتمام خواهیم رساند .

پژمان همچنین گفت : به بانک مرکزی پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات ساخت در بافت‌های ناکارآمد را داده‌ایم .




مطالب مرتبط

جهش چشمگیر میزان نوسازی مردمی مسکن نسبت به سنوات گذشته و پیشبرد پروژه‌های مختلف محرومیت‌زدایی شامل مدارس ، درمانگاه‌ها و کتابخانه‌ها در بافت‌های فرسوده و به ویژه در سکونتگاه‌های غیررسمی از جمله این اقدامات مهم محسوب می‌شود .

|

در حال حاضر ۷۴ هزار هکتار بافت فرسوده (بافت میانی) ، ۵۹ هزار سکونتگاه غیررسمی و حاشیه‌ای و ۳۲ هزار بافت فرسوده تاریخی در کشور شناسایی شده است .

|

این برنامه به‌صورت مشترک و با راهبری شرکت بازآفرینی شهری ایران و مشارکت سایر دستگاه‌های ذیربط اعم از وزارتخانه‌ها، شهرداری‌ها و مراکز پژوهشی در سطوح ملی و محلی با همکاری دفتر برنامه اسکان بشر ملل متحد در تهران و کمیته ملی اسکان بشر ج. ا. ایران در کشور اجرا می‌شود .

|

یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم در زمینه بازآفرینی شهری موضوع نوسازی مسکن بوده است که این در زمینه بارها بر تشکیل حلقه‌های میانی به عنوان واسط بین مردم و بخش‌های دولتی ، تاکید شده است .

|

وزیر راه و شهرسازی همواره بر همکاری با شهرداری‌ها تاکید دارد و از شهرداری‌ها به عنوان شرکای راهبردی وزارت راه و شهرسازی یاد می‌کند . در دولت سیزدهم همکاری و ارتباط تنگاتنگی بین شرکت بازآفرینی شهری ایران و شهرداری‌های سراسر کشور به وجود آمد و در این دوره شهرداری‌ها با ...

|

نظرات کاربران