در حال بارگذاری ...
  • اجرای ۶۳ پروژه بازآفرینی شهری در خراسان جنوبی

    ۲۲۵ هکتار از سکونت گاه های غیر رسمی  و ۱۳۶ هکتار بافت تاریخی در بیرجند قرار دارد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت : در حال حاضر ۶۳ پروژه بازآفرینی شهری با ۳۳ میلیارد تومان در استان آغاز شده که ۲۰ پروژه به مناقصه رفته ولی اجرایی نشده است .

    مهدی جعفری در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری با اشاره به بافت فرسوده خراسان جنوبی بیان کرد : در این مناطق در خدمات زیربنایی اقدامات خوبی انجام شده اما در امر روبنایی انبوه سازان تمایلی برای ساخت و ساز در این محلات ندارند .

    وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی هزار و هفت هکتار بافت فرسوده و محدوده هدف داریم ، اظهار کرد : ۲۲۵ هکتار از سکونت گاه های غیر رسمی و ۱۳۶ هکتار بافت تاریخی در بیرجند قرار دارد .

    مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۱۰ هزار نفر  معادل ۳۳ درصد هفت شهر استان در این بافت ها ساکن هستند ، افزود : در امر بازآفرینی شهری استان در سال جاری ۴۰ میلیارد تومان اختصاص و از این میزان ۲۰ درصد تخصیص یافته است .

    وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۳ پروژه بازآفرینی شهری با ۳۳ میلیارد تومان در استان آغاز شده است ، اظهار کرد : از این تعداد ۲۰ پروژه به مناقصه رفته ولی اجرایی نشده است .

    جعفری با بیان اینکه سهمیه خراسان جنوبی احداث هزار و ۷۶۰ واحد در بافت فرسوده تا سال ۱۴۰۰ است ، گفت : در سال جاری ۳۵۰ واحد سهمیه داریم که تاکنون ۳۰ نفر مراجعه کرده اند . همچنین هزار واحد با مشارکت بنیاد فرامین امام (ره) احداث می شود که ۸۵۰ واحد در مرکز استان است .




    مطالب مرتبط

    بررسی پیشنهادات شهرداری بیرجند در ظرفیت سنجی و جمعیت پذیری سایر فضاهای موجود شهری جهت اسکان اضطراری از جمله پارک جنگلی شهر بیرجند از دیگر موضوعات بررسی شده در این جلسه بود که مقرر شد موضوع ظرفیت سنجی و جمعیت پذیری توسط هلال احمر استان انجام شود .

    |

    تاکنون برای ۵۸ هزار و ۹۲۸ واحد زمین اختصاص یافته ، تعداد ۲۳ هزار و ۵۰۴ واحد دارای قرارداد ساخت و ۹ هزار و ۹۲۵ واحد دارای قرارداد مشارکت مدنی است .

    |

    به لطف خدا پرداخت تخفیفات صدور پروانه در بافت های فرسوده شهری بالغ بر ۳۹۷ میلیارد ریال در ۳۹ شهر استان انجام شده است . تعریف پروژهای عمرانی نوسازی و ساماندهی بافت، از محل پرداخت تخفیف عوارض بافت فرسوده با مشارکت شهرداری ها با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۱۹۱ میلیارد ریال از دیگر ...

    |

    جهش چشمگیر میزان نوسازی مردمی مسکن نسبت به سنوات گذشته و پیشبرد پروژه‌های مختلف محرومیت‌زدایی شامل مدارس ، درمانگاه‌ها و کتابخانه‌ها در بافت‌های فرسوده و به ویژه در سکونتگاه‌های غیررسمی از جمله این اقدامات مهم محسوب می‌شود .

    |

    با تعامل انجام شده زمان بررسی نقشه های مربوط به بافت فرسوده را از ۶۵ روز به ۳۵ روز رسانده و مقرر است این زمان به کمتر از یک ماه برسد .

    |

    نظرات کاربران