در حال بارگذاری ...
  • تشکیل جلسه تعیین تکلیف پروژه‌های باقیمانده مسکن مهر شهید آبشناسان رباط کریم

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون بازآفرینی و مسکن راه و شهرسازی استان تهران از تشکیل جلسه تعیین تکلیف پروژه‌های باقیمانده مسکن مهر شهید آبشناسان رباط کریم خبر داد .

    پرویز فیروز گفت : پیرو سیاست دولت و دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اتمام طرح مسکن مهر در امسال و در راستای تعیین تکلیف پروژه‌های باقیمانده مسکن مهر شهید آبشناسان شهرستان رباط‌کریم ، جلسه‌ای ۲۴ شهریورماه با حضور مشاور قائم مقام وزیر در طرح مسکن مهر ، بانک مسکن سرپرستی شعب منطقه غرب تهران و نمایندگان ادارات تعاون استان و شهرستان و نیز نمایندگان تعاونی های مشکل دار مهر ۱ منطقه ۱۱ و مهر ۱۲ رباط‌کریم و کارشناسان حوزه مسکن مهر ، در محل دفتر معاونت بازآفرینی شهری و مسکن تشکیل گردید . در این جلسه ضمن بررسی مسائل موجود ، در خصوص جذب تسهیلات بانکی و تسریع در اتمام واحدهای باقیمانده تصمیم گیری شد .

    وی ادامه داد : به منظور تسریع در اتمام پروژه مسکن مهر شهید آبشناسان رباط‌کریم ، مقرر گردید جلسات فوق به صورت پروژه به پروژه برگزار و اتخاذ تصمیم گردد ، امیدواریم با پیگیری ویژه و برگزاری جلسات مذکور و همکاری بانک مسکن ، اداره تعاون و تلاش مجدانه تعاونیهای مسکن مهر ، ۲۴۰ واحد باقیمانده از پروژه ۶۲۰۰ واحدی مسکن مهر شهید آبشناسان، تا پایان سال جاری به اتمام رسیده و تحویل متقاضیان شود .




    مطالب مرتبط

    ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده ۵۲ هزار میلیارد ریال بوده و از مهم ترین شهرستان های عملیاتی استان تهران شامل شهرهای دماوند ، پردیس و رباط کریم است .

    |

    با توجه به اعتبارات تخصیصی ، امکان پرداخت ۶۵۰ میلیارد تومان وام به متقاضیان وجود داشت که ۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی را شامل می‌شود . خوشبختانه درصد جذب مبلغ تخصیصی تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۰ درصد بوده و بالاترین میزان جذب متعلق به استان تهران است .

    |

    ۱۳ هزار و ۲۲۷ هکتار از محدوده‌های مصوب بافت فرسوده کشور در استان تهران واقع شده است که این میزان حدود ۸ درصد از بافت فرسوده کشور را شامل می‌شود .

    |

    بحث تامین مالی یکی از گلوگاه‌های مسکن است و مشکلاتی در این زمینه وجود داشت که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بانک مسکن در قانون بودجه ۱۴۰۳ دیده شد و مقرر شد از طریق انتشار اوراق تامین و به پروژه‌های نهضت ملی مسکن تزریق شود .

    |

    تسهیلات بافت فرسوده از محل تلفیق منابع تودیعی دولت به همراه منابع داخلی بانک مسکن با معرفی نامه‌های ارسالی از سوی نهاد متولی قابل پرداخت به متقاضیان واجد شرایط است .

    |

    نظرات کاربران