در حال بارگذاری ...

افزایش سقف تسهیلات ازدواج راهکار عملی برای تقویت قدرت خرید مسکن خانه‌اولی‌ها

تسهیلات ۶۰ میلیونی ازدواج می‌تواند در صندوق پس‌انداز یکم سپرده‌گذاری شود و در صورت تکمیل موجودی تا ۸۰ میلیون تومان ، زوجین پس از گذشت یک سال می‌توانند از امتیاز ارزان‌قیمت‌ترین تسهیلات مسکن حال حاضر شبکه بانکی برخوردار شوند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، محمدعلی دهقان‌دهنوی گفت : افزایش سقف تسهیلات ازدواج به ۶۰ میلیون تومان برای زوجین یک راهکار عملی برای تقویت قدرت خرید مسکن خانه‌اولی‌ها پیش‌روی آنها قرار داده است .

محمدعلی دهقان‌دهنوی معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد ، درباره کم و کیف پیشنهاد مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص اولویت پرداخت تسهیلات ازدواج به کسانی که در صندوق پس‌انداز مسکن یکم ثبت‌نام کرده‌اند ، گفت : پرداخت فوری تسهیلات ازدواج به کسانی که در صندوق پس‌انداز مسکن یکم سپرده‌گذاری کرده‌اند و موعد دریافت تسهیلات آنها فرارسیده یا پس از گذشت مدتی فرا خواهد رسید، می‌تواند یک تحول مثبت به نفع خانه اولی‌ها باشد .

وی همچنین معتقد است تسهیلات ۶۰ میلیونی ازدواج می‌تواند در صندوق پس‌انداز یکم سپرده‌گذاری شود و در صورت تکمیل موجودی تا ۸۰ میلیون تومان ، زوجین پس از گذشت یک سال می‌توانند از امتیاز ارزان‌قیمت‌ترین تسهیلات مسکن حال حاضر شبکه بانکی برخوردار شوند .

با این حال دیدگاه معاون وزیر اقتصاد این است که نباید جبری برای سپره‌گذاری در صندوق یکم با تسهیلات ازدواج اعمال شود و این راهکار صرفا به شکل پیشنهاد و به صورت اختیاری باید پیاده شود .

دهقان‌دهنوی به این موضوع نیز اشاره کرد که الزاما هر کس در صندوق یکم سپرده‌گذاری کرده یا قصد سپرده‌گذاری دارد ، نمی‌تواند واجد اولویت برای پرداخت تسهیلات ازدواج شناخته شود .

وی در این باره توضیح داد : ممکن است نیازهای مالی فوری‌تری در زوجین دیگر وجود داشته باشد و اساسا تشخیص اولویت میان زوجین متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج کار ساده‌ای نیست . انتظار این است که منابع بانکی تکافوی پرداخت تسهیلات به تمام زوجین را داشته باشد و اساسا صفی تشکیل نشود که نیازی به اولویت‌بندی در پرداخت این تسهیلات باشد و به همه متقاضیان با سرعت و سهولت ، این وام پرداخت شود .
 




مطالب مرتبط

پروژه گلشهر اهواز در قالب ۱۲۰۰ واحد مسکونی با مشارکت بانک مسکن و توسط شرکت جهاد خانه‌سازی رزمندگان متعلق به سپاه پاسداران احداث شده است .

|

بانک مسکن سبد متنوعی از خدمات و محصولات را برای ارائه به مشتریان حقیقی و حقوقی تدارک دیده است .

|

پروژه ۳۳۶ واحدی جایگزین قطعات ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان ، هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی ۳۳ درصد در ۲۱۴ واحد اول و ۵۴ درصد در فاز اول (۱۰۴ واحد) در حال اجرا است .

|

با توجه به اعتبارات تخصیصی ، امکان پرداخت ۶۵۰ میلیارد تومان وام به متقاضیان وجود داشت که ۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی را شامل می‌شود . خوشبختانه درصد جذب مبلغ تخصیصی تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۰ درصد بوده و بالاترین میزان جذب متعلق به استان تهران است .

|

بحث تامین مالی یکی از گلوگاه‌های مسکن است و مشکلاتی در این زمینه وجود داشت که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بانک مسکن در قانون بودجه ۱۴۰۳ دیده شد و مقرر شد از طریق انتشار اوراق تامین و به پروژه‌های نهضت ملی مسکن تزریق شود .

|

نظرات کاربران