در حال بارگذاری ...
  • ضرورت تغییر ذهنیت جامعه مهندسی از منظر مقاوم سازی به تاب آوری

    ارزیابی‌های انجام شده در خصوص موضوعات سازه ای بیمارستان‌ها تا توسعه گاردلاین‌ها ، مقاوم‌سازی بیمارستان‌های موجود ، برنامه سرمایه‌گذاری ملی و ظرفیت‌سازی نیروی انسانی و ... از جمله موضوعاتی بوده که در  مدت بیش از یکسار مورد بررسی قرار گرفته است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، احسان اثنی‌عشری از برگزاری نخستین کنفرانس بین المللی بهبود تاب آوری بیمارستان ها و مراکز حیاتی در ۷ و ۸ مهر ماه امسال خبر داد و گفت : ماموریت کنفرانس تمرکز روی دو موضوع است که اولین آن تغییر ذهنیت جامعه مهندسی از منظر مقاوم سازی به تاب آوری و دیگری نیز ارتقای ظرفیت و دانش مهندسی است .

    احسان اثنی عشری نماینده دفتر اسکان بشر ملل متحد (هبیتات) در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص اولین کنفرانس بهبود تاب‌آوری بیمارستان‌ها و مراکز حیاتی، ضمن اعلام این خبر که نخستین کنفرانس بین‌المللی بهبود تاب‌آوری بیمارستان‌ها و مراکز حیاتی ۷ و ۸ مهرماه در مرکز تحقیقات برگزار می‌شود ، گفت : پروژه برگزاری نخستین کنفرانس با همکاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و همچنین دفتر برنامه اسکان بشر ملل متحد در ایران از یکسال و نیم گذشته آغاز شد که در این خصوص مطالعات گسترده‌ای انجام گرفت .

    نماینده دفتر اسکان بشر ملل متحد (هبیتات) ادامه داد : ارزیابی‌های انجام شده در خصوص موضوعات سازه ای بیمارستان‌ها تا توسعه گاردلاین‌ها ، مقاوم‌سازی بیمارستان‌های موجود ، برنامه سرمایه‌گذاری ملی و ظرفیت‌سازی نیروی انسانی و ... از جمله موضوعاتی بوده که در  مدت بیش از یکسار مورد بررسی قرار گرفته است .

    اثنی عشری برگزاری نخستین کنفرانس را فرصت مناسبی برای تبادل تجربیات ایران و سایر کشورها دانست و افزود : ماموریت کنفرانس تمرکز روی دو موضوع است که اولین آن تغییر ذهنیت جامعه مهندسی از منظر مقاوم سازی به تاب آوری و دیگری نیز ارتقای ظرفیت و دانش مهندسی است .

    وی از برنامه ریزی برای تشکیل میزگردهای تخصصی در اولین کنفرانس خبر داد و گفت : بر اساس مطالعاتی که با همکاری وزارت بهداشت و وزارت راه و شهرسازی انجام داده ایم تقریبا ۵۰ درصد بیمارستان‌های دولتی در برابر زلزله آسیب پذیرند و به همین جهت ضرورت دارد تا موضوع تاب آوری بیمارستان ها و مراکز حیاتی مدنظر قرار بگیرد .

    گفتنی است : نخستین کنفرانس بین المللی بهبود تاب آوری بیمارستان‌ها و مراکز حیاتی ۷ و ۸ مهرماه در مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی برگزار می‌شود .




    مطالب مرتبط

    بعد از اتمام مطالعات ، مقاوم‌سازی دو بیمارستان آیت‌الله طبرسی ساری و بیمارستان بوشهر آغاز شد و به نتیجه رسید. در بهسازی لرزه‌ای بیمارستان ساری ، مقاوم‌سازی در حوزه دیوارهای غیرسازه‌ای و استفاده از اتصالات انعطاف پذیر و استفاده از ساپورت‌های پیش ساخته صنعتی انجام شد .

    |

    بر اساس آمارهای رسمی از حدود ۳۱ هزار واحد مسکونی در شهر کاشمر نزدیک به ۲۰ هزار واحد مسکونی یعنی حدود ۷۰ درصد واحدها فاقد اسکلت و همچنین از حدود ۱۲ هزار نفر جمعیت و ۴ هزار واحد مسکونی شهر خلیل‌آباد نزدیک به این گسل نیز حدود ۲ هزار واحد مسکونی و بیش از ۷۰ درصد فاقد اسکلت است . این ...

    |

    دغدغه مهم ما کیفیت مصالح ساختمانی بوده و از سال‌های گذشته مرکز تحقیقات ارائه گواهی‌نامه فنی به محصولات ساختمانی را در برنامه خود قرار داده است .

    |

    ارزیابی ساختمان‌های مهم و بلندمرتبه موضوع مهمی است که بر اساس جزء ۵ بند ض ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران ، انجام آن بر عهده مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی در همکاری با دیگر سازمان‌ها قرار گرفته است . در مورد ارزیابی ساختمان‌های بلندمرتبه و مهم در تهران از سال گذشته در قالب ...

    |

    تبیین مقوله صنعتی‌سازی ، وضعیت دانش فنی و فناوری‌های نوین ساختمانی و ابنیه فنی در کشور ، مطلوب و قابل‌قبول است . حلقه گمشده در این بخش ، توجه ناکافی به موضوعاتی از جمله مدیریت ساخت ، مدیریت پروژه، مدیریت اطلاعات ساختمان و موارد نظایر آن است و راه برون‌رفت در این موضوع ، ...

    |

    نظرات کاربران