در حال بارگذاری ...

بهره برداری از پنج طرح عمرانی در شهر جدید علوی هرمزگان

شهر جدید علوی با سه هزار هکتار مساحت و ۳۰۰ خانوار جمعیت در ۵۰ کیلومتری شمال غربی بندرعباس واقع است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، پنج طرح عمرانی و خدماتی به ارزش دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان با حضور عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید در شهر جدید علوی هرمزگان به بهره برداری رسید .

پنج طرح عمرانی و خدماتی شامل زمین چمن مصنوعی و رخت کن این مجموعه به مساحت هزار و ۳۶۰ مترمربع ، سه باب واحد تجاری به مساحت ۷۰ متر مربع ، احداث آب نما در بوستان این شهر به طول هزار متر و محوطه سازی برای ۵۰ واحد مسکونی به مساحت پنج هزار متر مربع با حضور حسن روانفر ، عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید و سایر مسئولین منطقه‌ای و استانی با ارزشی بالغ بر دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان افتتاح و به بهره‌برداری رسید .

همچنین در این مراسم با همراهی احمد مرادی ، نماینده حوزه انتخابیه مرکز استان از شش واحد ویلاباغ در حال ساخت در این شهر نیز بازدید شد .

این واحد‌ها با دو هزار و ۴۰۰ متر مربع مساحت و اعتبار چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تا پایان امسال تکمیل و بهره برداری می‌شوند .

بازدید از تونل هزار و ۹۱۰ متر مربعی و راه دسترسی شهر علوی به محور غرب بندرعباس به طول ۱۲ کیلومتر از دیگر برنامه‌های مسئولان در این مراسم بود .

به گفته نستور درخشنده پور مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید علوی گفت : برای ساخت راه و تونل ، ۷۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است . این طرح‌ها تا پایان سال ۹۹ به بهره برداری می‌رسد . با تکمیل و بهره برداری از راه و تونل، مسیر دسترسی ساکنان شهر علوی به بندرعباس از ۵۰ کیلومتر به ۳۵ کیلومتر کاهش می‌یابد .

وی همچنین در پایان با بیان این مطلب که درحال حاضر ۱۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در شهر جدید علوی در حال اجراست افزود : اعتبار ساخت طرح‌های عمرانی در شهر جدید علوی از محل درآمد‌های شرکت عمران شهرای جدید کشور و وزارت راه و شهرسازی تامین شده است .

شهر جدید علوی با سه هزار هکتار مساحت و ۳۰۰ خانوار جمعیت در ۵۰ کیلومتری شمال غربی بندرعباس واقع است .




مطالب مرتبط

تامین منابع مالی واحدهای مسکونی مهر باقیمانده که دارای پیشرفت فیزیکی بالایی هستند از طریق صندوق ملی مسکن تکمیل خواهد شد . برخی الزاماتی که صندوق ملی مسکن برای تامین منابع مالی این بخش از پروژه‌های مسکن مهر در نظر گرفته ، بعضاً پروژه‌ها را با مشکل مواجه کرده است .

|

رویکرد شرکت عمران شهرهای جدید در توسعه شهر جدید مهرگان ، توجه ویژه به خودکفایی شهری به خصوص در زمینه اقتصادی و خدمات‌رسانی است . به‌طوری‌که همزمان با ساخت و سازهای مسکونی ، باید با استفاده از منابع درآمدی داخلی شهر ، روند توسعه را تسریع بخشیم .

|

متقاضیان باید برای پیشرفت پروژه همراهی مالی در زمینه آورده خود را به تدریج و متناسب با پیشرفت پروژه داشته باشند تا پیمانکاران بتوانند در زمان مقرر واحدهای مسکونی را اتمام و تحویل دهند .

|

آماده سازی پیش نیاز پروژه ها تا پایان سال جاری امری الزامی برای تمامی شهرهاست چراکه تلاش داریم در ۶ ماهه نخست سال آینده عملیات اجرایی را آغاز کنیم و فصل کاری را برای پیشبرد پروژه‌ها از دست ندهیم .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سومین جلسه ستاد مدیریت شهرک سازی کشور طی سال جاری در محل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید برگزار شد .

|

نظرات کاربران