در حال بارگذاری ...
  • برگزاری آزمون مقررات ملی ساختمان در تاریخ ۱۸ و ۱۹ مهرماه سال جاری

    توجه به فضاهای ورودی ساختمان ، ارتفاع ساختمان و مبنای تعیین آن ، راه پله‌ها در مبحث چهارم ، از مواردی است که داوطلبان رشته معماری باید مدنظر قرار دهند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، حامد مانی‌فر ضمن اعلام برگزاری آزمون مقررات ملی ساختمان ، ۱۸ و ۱۹ مهرماه در سراسر کشور از اعلام نتایج آزمون ۳ ماه و نیم بعد از برگزاری آزمون فوق خبر داد و گفت : هر داوطلبی که بتواند نیمی از نمره را بگیرد در آزمون مقررات ملی و کنترل ساختمان پذیرفته می‌شود .

    حامد مانی فر مدیرکل دفتر مقررات ملی ساختمان ، از برگزاری آزمون مقررات ملی و کنترل ساختمان در روزهای ۱۸ و ۱۹ مهرماه در سراسر کشور خبر داد و گفت: در این دوره از آزمون ها ، ۱۷۵ هزار نفر شرکت کرده اند که این تعداد نسبت به دوره قبل، ۳۵ هزار نفر افزایش یافته است .

    وی با اعلام این مطلب که مهندسان در ۳۱ استان کشور در آزمون فوق حضور به هم خواهند رساند و به رقابت می پردازند ، اعلام کرد : با توجه به اهمیت آزمون ، امنیت آزمون ، کیفیت و کارآمد بودن سوالات آزمون برای ما از درجه اهمیت بالایی برخوردار است که در اینباره تمهیدات لازم اندیشیده شده است .

    مانی‌فر پاسخ به اعتراضات و انتقادات را بخشی از وظایفی برشمرد که در دستور کار دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان قرار دارد و گفت : وزارت راه و شهرسازی فضا و امکان را برای پاسخ‌دهی به اعتراضات فراهم می‌کند . رسیدگی به اعتراضات آزمون بخشی از فرایند کار دفتر مقررات ملی ساختمان است و برای آن مسیر مشخصی پیش‌بینی شده است . تیمی که روی سوالات کار می‌کنند و طراحان سوالات تمام دقت خود را برای آنکه سوالات فاقد اشتباه باشد به کار می‌گیرند . جدا از  اینکه کنترل‌های بعدی هم به هنگام طراحی سوال روی کیفیت سوالات رخ می‌دهد ، هم به لحاظ فنی و هم به لحاظ نوشتاری دقت سوالات موردبازبینی قرار می‌گیرد . کار طراحی سوالات در قرنطینه در حال انجام است .

    وی در عین حال خطاب به شرکت‌کنندگان رشته طراحی معماری و مواردی که باید در آزمون مورد توجه قرار دهند ، اعلام کرد : توجه به فضاهای ورودی ساختمان ، ارتفاع ساختمان و مبنای تعیین آن ، راه پله‌ها در مبحث چهارم ، از مواردی است که داوطلبان رشته معماری باید مدنظر قرار دهند . همچنین توجه به توقفگاه های خودرو ، الزامات و اندازه توقفگاه ها ، ابعاد و مساحت ورود و خروج ، انبارها ، تهویه فضاها که در جدول شماره یک مبحث چهارم آمده ، کلیات مرتبط با تصرفات مسکونی از مواردی است که باید موردتوجه دواطلبان این رشته قرار بگیرد .

    مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان همچنین از اعلام نتایج آزمون ۳ ماه و نیم بعد از برگزاری آزمون خبر داد و گفت: هر داوطلبی که بتواند نیمی از نمره را بگیرد در آزمون مقررات ملی و کنترل ساختمان پذیرفته می‌شود .

    مانی فر در عین حال به رشد شرکت کنندگان در آزمون مقررات ملی و کنترل ساختمان اشاره کرد و به ارایه آمار در این خصوص پرداخت . خرداد ۸۹ ، ۴۹۷۰۰ نفر ، سال ۹۱ ، ۶۷ هزار نفر ، آذر ۹۲ ، ۱۲۲ هزار نفر در آزمون شرکت کردند . این عدد تقریبا ثابت بوده تا اینکه در اسفند ۹۵ حدود ۱۳۰ هزار نفر در ازمون شرکت کردند . مهر ۹۶ و اردیبهشت ۹۷ آمار به ۱۰۷ هزار نفر و ۱۰۰ هزار نفر ، بهمن ۹۷ به ۱۴۵ هزار نفر رسید و در مهر ۹۸ ، ۱۷۵ هزار نفر در آزمون مقررات ملی و کنترل ساختمان شرکت کرده‌اند .

    مدیرکل حوزه معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی همچنین گفت : بیشترین درصد قبول شدگان در آزمون اردیبهشت ۹۷ در بخش اجرا و در بخش نظارت مربوط به دانشگاه‌های دولتی و ۳۸ درصد بوده است . دانشگاه آزاد ۱۸ درصد ، دانشگاه خارج از کشور ۲۸ درصد ، دانشگاه پیام نور ۲۶ درصد ، دانشگاه غیرانتفاعی ۱۹ درصد ، دانشگاه علمی کاربردی ۱۲ درصد و بقیه مربوط به سایر دانشگاه ها بوده است . تقریبا همین شرایط در بخش نظارت نیز حاکم بوده است و دانشگاه های دولتی ۲۳ درصد از شرکت کنندگان قبولی ، دانشگاه های پیام نور ۱۲ درصد ، دانشگاه های آزاد ، پیام نور و غیرانتفاعی ۶ درصد قبولی را به خود اختصاص داده‌اند .

    •  




    مطالب مرتبط

    متقاضیان می‌توانند برای شرکت در این دوره از آزمون‌ها به سایت inbr.ir مراجعه کنند و یا از طریق سامانه آزمون های ورود به حرفه مهندسی ثبت نام خود را انجام دهند .

    |

    رویکرد اصلی ویرایش جدید ، تمرکز بر افزایش تحقق‌پذیری آن با تمرکز بر ۴ حوزه فنی ، اجرایی ، حقوقی و اقتصادی است . بی‌نقص‌ترین قوانین از نقطه نظر فنی ، بدون وجود بستر مناسب برای تحقق‌پذیری در بخش‌های اجرایی ، حقوقی (ضمانت اجرا) و اقتصادی (توجیه‌پذیر بودن) قادر به دستیابی به ...

    |

    رشته صلاحیت‌های مهندسی شامل معماری (طراحی ، نظارت و اجرا) ، عمران (نظارت ، محاسبات و اجرا) ، تاسیسات برقی ، (نظارت ، طراحی و اجرا) ، تاسیسات مکانیکی (نظارت ، طراحی و اجرا) ، شهرسازی ، نقشه برداری ، ترافیک پایه سه و آزمون‌های (طرح و اجرای گود ، پی و سازه نگهبان) و ارزیابی ، طرح و ...

    |

    اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان در سال گذشته بیش از ۱۶۲۳ پروانه اشتغال به کار مهندسی و کاردانی ساختمان در خوزستان صادر کرده است .

    |

    دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان تلاش کرده است تا در بازنگری و تدوین مقررات ملی ساختمان ، موضوعات مهمی از جمله حفظ سرمایه‌های ملی، رشد و توسعه فناوری ، روزآمدی مصالح و تجهیزات ، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و ارتقای ایمنی را مورد توجه قرار دهد .

    |

    نظرات کاربران