در حال بارگذاری ...

تامین مسکن هدف اصلی شرکت بازآفرینی شهری ایران

ضروری است خروجی مطالعات و طرح‌ها ، سند مشارکتی و توسعه محله با رویکرد بازآفرینی شهری و ماهیت برنامه‌ای و مردم‌محور باشد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سیدمجتبی علوی‌مقدم با بیان اینکه تامین مسکن هدف اصلی شرکت بازآفرینی شهری ایران است بر لزوم توجه به هویت محلات در بازآفرینی شهری تاکید کرد .

سیدمجتبی علوی‌مقدم ، معاون عمران و بهسازی شرکت بازآفرینی شهری ایران با تاکید بر اینکه تعداد ، نوع و فعالیت گروه‌های محله‌ای باید متناسب با نیازهای جامعه محلی در ابعاد کالبدی ، اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی تعریف شود ، گفت : نحوه مدیریت و پیگیری فعالیت‌های هر گروه باید با ابتکار اعضای گروه‌ها و کاملا مبتنی بر نیازها انجام شود.

معاون عمران و بهسازی شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود : ضروری است خروجی مطالعات و طرح‌ها ، سند مشارکتی و توسعه محله با رویکرد بازآفرینی شهری و ماهیت برنامه‌ای و مردم‌محور باشد .

وی با اشاره به اینکه در مطالعات باید به موضوع مسکن در محله‌ها با اولویت ویژه پرداخته شود بر همکاری موثر همه گروه‌ها و نهادها و تلاش و برنامه‌ریزی در خصوص فعال شدن موثر نهادهای محله ای تاکید کرد.
 




مطالب مرتبط

بازآفرینی شهری یکی از طرح های بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی است که بصورت برنامه ای مدّون و هدفمند توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران پیش می رود و لازم است تا اداره کل نیز اهتمام ویژه ای جهت اجرای طرح های بازآفرینی به ویژه در حوزه نوسازی مسکن داشته باشد .

|

محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی ، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۵ استان‌ها ، بررسی و در سامانه سینام بارگذاری شد .

|

با تاکید وزیر راه و شهرسازی میزان تسهیلات نوسازی مردمی در بافت‌های فرسوده از ۳۰ هزار واحد به ۴۰ هزار واحد افزایش یافت که باید قرارداد آن تا پایان سال با بانک عامل بسته شود .

|

استانداران و فرمانداران در جلسات تخصصی با شهرداران بستر اجرایی شدن بسته‌های تشویقی نوسازی در بافت‌های فرسوده را فراهم کنند .

|

جهش چشمگیر میزان نوسازی مردمی مسکن نسبت به سنوات گذشته و پیشبرد پروژه‌های مختلف محرومیت‌زدایی شامل مدارس ، درمانگاه‌ها و کتابخانه‌ها در بافت‌های فرسوده و به ویژه در سکونتگاه‌های غیررسمی از جمله این اقدامات مهم محسوب می‌شود .

|

نظرات کاربران