در حال بارگذاری ...
  • رفع تصرف ۹۳۰۰۰ مترمربع از اراضی ملی استان مرکزی طی ۶ ماهه اول امسال

    کمترین میران تصرف از نظر مساحت متعلق به شهر محلات به میزان ۳۰۰ مترمربع و به مبلغ ۹۰۰ میلیون ریال و پس از آن شهرهای خمین با متراژ ۷۰۰ مترمربع و شازند با متراژ ۳۳۶۰ مترمربع است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی از رفع تصرف اراضی ملی به میزان ۹۲۹۶۶ مترمربع و به ارزش ریالی ۶۵۹ میلیارد ریال در ۶ ماهه اول امسال خبر داد .

    احمد مرزبان اظهار داشت : در راستای حفظ حقوق بیت‌المال در زمینه املاک و با اقدامات انجام شده از طرف یگان حفاظت و همکاری ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌ها ، رفع تصرف فوری اراضی ملی به تعداد ۶ فقره وبه میزان ۷۳۶۱۸ مترمربع و ارزش ۵۶۶ میلیون ۸۰۰ هزار ریال و اجرای حکم قضایی به تعداد ۲ فقره و به میزان ۱۹۳۷۸ مترمربع  به ارزش ریالی ۹۲۲۰۰ میلیون ریال در سطح استان انجام شد . بیشترین رفع تصرف از نظر مساحت متعلق به شهرستان اراک به میزان ۴۵۹۱۵ مترمربع و به مبلغ حدود ۵۳۳ میلیارد ریال می باشد .

    احمد مرزبان در ادامه گفت : کمترین میران تصرف از نظر مساحت متعلق به شهر محلات به میزان ۳۰۰ مترمربع و به مبلغ ۹۰۰ میلیون ریال و پس از آن شهرهای خمین با متراژ ۷۰۰ مترمربع و شازند با متراژ ۳۳۶۰ مترمربع است .

    وی متذکر شد : یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی وظیفه حفظ و حراست از زمین های دولتی را بر عهده داشته و با متصرفان غیرقانونی برخورد قاطع خواهد کرد و به طور مستمر بر اراضی ملی نظارت و گشت زنی داردو اجازه هیچ گونه دخل ، تصرف ، تجاوز و ساخت و ساز غیر مجاز را به افراد سودجو و فرصت طلب را نمی دهد .




    مطالب مرتبط

    تمام پروژه هشت هزار و ۱۱۲ واحدی نهضت ملی مسکن اراک تاکنون پنج درصد پیشرفت فیزیکی داشته که در طول سه سال ، این طرح به علت متصل نشدن به منابع بانکی، عقب ماندگی داشته و پروژه پیشرفت لازم را نداشته است .

    |

    در این نشست که با حضور مدیران استانی و ستادی حوزه معماری و شهرسازی ، امور اراضی و حوزه جنگل‌ها ، مراتع و آبخیزداری برگزار شد ، مشکلات اعلام شده توسط استان‌ها مورد به مورد بررسی و اقدامات لازم برای حل این مشکلات انجام شد . 

    |

    ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده ۵۲ هزار میلیارد ریال بوده و از مهم ترین شهرستان های عملیاتی استان تهران شامل شهرهای دماوند ، پردیس و رباط کریم است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به گفته سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی کردستان با اجرای ۲۷ مورد عملیات رفع تصرف در سطح استان کردستان ، ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، فرمانده یگان حفاظت از اراضی ملی اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان ، از رفع تصرف یک فقره زمین به مساحت ۲۵ متر مربع در ...

    |

    نظرات کاربران