در حال بارگذاری ...
  • ضرورت به‌روز رسانی مستمر اطلاعات سامانه جامع مسکن مهر

    همکاری ادارات کل راه و شهرسازی با بانک مسکن و سایر دستگاه‌های مرتبط با مسکن مهر ضامن پیشرفت پروژه‌های باقیمانده این طرح مطابق برنامه است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، علی نبیان با بیان اینکه اطلاعات هر استان در سامانه جامع مسکن مهر به‌صورت هفتگی توسط وزیر راه و شهرسازی پایش و ارزیابی می‌شود ، گفت : اولویت دولت در بخش مسکن ، اتمام مسکن مهر و اجرای پروژه اقدام ملی در استان‌ها است .

    علی نبیان ، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در نشست بررسی و پایش اتمام مسکن مهر بر ضرورت پیگیری مستمر مسائل و مشکلات تعاونی‌ها و قراردادهای سه‌جانبه در پروژه‌های مسکن مهر تاکید کرد و گفت: اولویت دولت در بخش مسکن ، اتمام مسکن مهر و اجرای پروژه اقدام ملی در استان‌ها است .

    نبیان با اشاره به ضرورت به‌روز رسانی مستمر اطلاعات سامانه جامع مسکن مهر ، افزود : اطلاعات هر استان در سامانه به‌صورت هفتگی توسط وزیر راه و شهرسازی پایش و ارزیابی می‌شود .

    در این نشست که با حضور مدیران استان‌های گیلان ، خراسان شمالی ، قزوین ، هرمزگان و خوزستان برگزار شد ، گزارشی از تعداد واحدهای باقیمانده مسکن مهر هر استان ارائه و راهکارهای رفع مشکلات این پروژه‌ها مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت .

    مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن حضور مدیر اعتبارات بانک مسکن در این نشست را مثبت ارزیابی کرد و اظهار کرد : همکاری ادارات کل راه و شهرسازی با بانک مسکن و سایر دستگاه‌های مرتبط با مسکن مهر ضامن پیشرفت پروژه‌های باقیمانده این طرح مطابق برنامه است .

    معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در خصوص همکاری ادارات راه و شهرسازی با سازمان‌ها و نهادهای دیگر نیز ادامه داد : برای واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر براساس تفاهم‌نامه چند جانبه با سایر نهادها و ارگان‌ها می‌توان نسبت به واگذاری این واحدها در قالب طرح اقدام ملی مسکن بهره برد .

    نشست بررسی و پایش مسکن مهر به منظور پیگیری اتمام پروژه‌های این طرح در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت با حضور مدیرعامل ، اعضای هیات مدیره و مدیران سازمان ملی زمین و مسکن و مدیران ادارات راه و شهرسازی به‌صورت هفتگی در سازمان ملی زمین و مسکن برگزار می‌شود .




    مطالب مرتبط

    ۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب داریم که این ارقام می‌تواند زمینه‌های ساخت مسکن را متحول کند . قبل از دولت سیزدهم اقداماتی جدی در زمینه مسکن صورت نگرفته بود؛ چرا که برنامه‌ای جدی‌ وجود نداشت و همین مسئله عقب ماندگی قابل توجهی در حوزه مسکن ایجاد کرده بود . 

    |

    تمام این واحدها متقاضی دارند و تقریبا ۱۵ سال است که این متقاضیان منتظر تکمیل واحدهای مسکن خود هستند . این پروژه‌ها با اعتبارات داخلی صندوق مسکن در حال تکمیل هستند و برآورد انجام شده برای تکمیل آن‌ها ۱۸ ماه است و اگر مشکلی پیش نیاید ، پروژه در موعد مقرر انجام می‌شود .

    |

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    خوشبختانه وفاق خوبی را در شهر پردیس شاهد هستیم و با تمام قدرت و با یاری خداوند متعال و همچنین پشتوانه‌ای که داریم ، امیدواریم کمبودهای موجود را رفع کنیم و یک زندگی با آرامش و آسایش را برای مردم فراهم کنیم .

    |

    نظرات کاربران