در حال بارگذاری ...
  • تشریح آخرین وضعیت تکمیل و احداث واحدهای سیل‌زده استان ایلام

    انجام تعمیرات واحدهای مسکونی منتطر انعقاد قرارداد بانک‌ها نمانده است بلکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از محل بلاعوض واحدهای مسکونی، تعمیراتی را آغاز کرد . واحدهای تعمیراتی استان به صورت ۱۰۰ درصدی به اتمام رسیده‌اند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، حبیب‌اله محبی گفت : از سوی دولت ۱۹۹ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه و بلاعوض برای تکمیل و احداث واحدهای تعمیراتی و احداثی به سیل‌زدگان ایلام ابلاغ شده است که از این میزان تاکنون ۶۲ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه و ۱۹ میلیارد تومان بلاعوض به سیل‌زدگان پرداخت شده است . همچنین ، از سوی دولت ، ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایمن‌سازی و بازسازی بافت‌های خسارت دیده ایلام پرداخت شده است .

    حبیب‌اله محبی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام در خصوص آخرین وضعیت تکمیل و احداث واحدهای سیل‌زده و همچنین تخصیص اعتبارات با اعلام اینکه ارزیابی نهایی بنیاد مسکن ایلام از کلیه واحدهای تخریبی و احداثی ۱۲هزار واحد بوده که یکهزار و ۷۸۰ واحد آن احداثی و بقیه تعمیراتی بودند ، گفت : رقم قرض‌الحسنه ابلاغ شده برای سیل زدگان ایلام ۱۴۴ میلیاردتومان و تسهیلات بلاعوض ۵۵ میلیاردتومان است .

    مدیرکل بنیاد مسکن ایلام ادامه داد : از مبلغ ۵۵ میلیاردتومان بلاعوض تصویب شده تاکنون بنیاد مسکن ایلام ۳۲ میلیاردتومان را دریافت کرده و ۱۹ میلیاردتومان را به ۱۲ هزار نفر مالک پرداخت کرده و در حال پرداخت است . از محل تسهیلات ۱۴۴ میلیاردتومانی ، قسط آزاد شده و بر مبنای پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکونی ۶۲ میلیاردتومان پرداخت شده است . تاکنون ۱۱ هزار نفر برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند .

    وی خاطرنشان کرد : انجام تعمیرات واحدهای مسکونی منتطر انعقاد قرارداد بانک‌ها نمانده است بلکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از محل بلاعوض واحدهای مسکونی، تعمیراتی را آغاز کرد . واحدهای تعمیراتی استان به صورت ۱۰۰ درصدی به اتمام رسیده‌اند .

    مدیرکل بنیاد مسکن ایلام در خصوص روند احداث واحدهای احداثی ایلام که تعداد یکهزار و ۷۸۰ واحد بوده ، نیز توضیح داد : تمامی مالکان واحدهای احداثی که واحدهای آنها یا در معرض رانش بوده یا در حریم رودخانه ها و دیگر موارد ، همگی با بنیاد مسکن همکاری داشته  اند و همگی برای دریافت تسهیلات و بلاعوض به بانک ها معرفی شدند .

    تکمیل ۱۰۰ درصدی ۲۱۰ واحد احداثی

    محبی ادامه داد : تاکنون ۳۶۰ واحد احداثی آواربرداری شده و برای یکهزار و ۱۰۰ واحد نیز نقشه و پروانه رایگان صادر شده است که در شهرها اینکار با همکاری نظام مهندسی و شهرداری انجام شد . همچنین برای واحدهای احداثی پی کنی ۱۱۰۰ واحد ، اجرای فوندانسیون ۹۵۰ واحد، دیوارچینی تا سقف ۷۱۰ واحد ، اجرای سقف کامل ۴۵۰ واحد انجام شده است .

    وی اعلام کرد : ۲۱۰ واحد احداثی به اتمام رسیده است و مالکان این ۲۱۰ واحد در واحدهای مسکونی خود مستقر شده‌اند . هفت هزار تن سیمان رایگان سهمیه استان بوده که تاکنون پنج هزار تن برای احداثی‌ها در واحدهای مسکونی توسط ماشین‌آلات بنیاد تحویل متقاضیان شده است .

    تخصیص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت برای ایمن‌سازی و بازسازی بافت‌های خسارت دیده ایلام

    مدیرکل بنیاد مسکن ایلام در عین حال توضیح داد : ایمن‌سازی و بازسازی بافت‌های خسارت‌دیده ۴۵ روستا با مشارکت مسئولان محلی و ستاد بحران استان و همچنین بنیاد مسکن استان با تامین اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی از سوی دولت دردستور کار قرار گرفته است . از مبلغ ۴۰ میلیاردتومان تاکنون ۲۰ پروژه با مبلغ ۱۸ میلیاردتومان به مناقصه گذاشته شده است . همچنین پنج پروژه توسط بنیاد مسکن ایلام به صورت مستقیم آغاز شده است .

    وی افزود : تاکنون دو روستا جابه جایی کامل شده‌اند و در این دو روستا نیز مکانیابی ، آزمایش ژئوتکنیک و آزمایش تفکیک مستقیما به مشاور واگذار و عملیات آماده‌سازی به اتمام رسیده است . همچنین ، یک روستا احداث واحدهای مسکونی اش آغاز شده و در عین حال روستایی از توابع سیروان به نام چمه شیر که بالغ بر ۳۰۰ خانوار دارد نیز تمامی واحدهای مسکونی آنها آماده سازی و قطعه بندی شده و در حال واگذاری زمین به متقاضیان برای اسکان دائمی هستیم .

    مدیرکل بنیاد مسکن ایلام ادامه داد: در هفت روستای استان نیز نیز جابه جایی موضعی داشتیم که عمدتا در بخش ماژین شهرستان دره شهر که به عنوان یکی از کانون‌های سیل بود ، انجام شده است . در این روستا ، برای واحدهای مسکونی تخریب شده زمین با همکاری بخش خصوصی تملک شد و به طرح هادی ابلاغ شد. در این روستا ، قطعه‌بندی تفکیک انجام و کار احداث آغاز شده است .

    محبی با اشاره به اینکه تهیه طرح هادی پروسه ای زمانبر است از تهیه اضطراری طرح هادی برای هفت روستای ایلام به فوریت خبر داد و گفت : علاوه بر آن برای هفت روستای دیگر تهیه طرح هادی اضطراری کردیم زیرا در بستر حریم رودخانه سیمره بودند که خوشبختانه همه در حال ساخت هستند . ایلام از استان های پیشرو در بازسازی است. پیش بینی می کنیم تا پایان سال کل واحدها را به اتمام برسانیم .




    مطالب مرتبط

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    سال گذشته در مجموع ۵ هزار و ۴۹ جلد سند صادر شده است که از این تعداد هزار و ۴۶۱ جلد سند شهری و ۳ هزار و ۵۸۸ جلد سند روستایی است . در سه ماهه ابتدای سال جاری نیز ۷۷۳ جلد سند صادر شده است که ۲۳۰ جلد شهری و ۵۴۳ جلد روستایی بوده است .

    |

    مقرر شده بود تا یک میلیون قطعه زمین در سال‌های ۱۴۰۲ و سال جاری توسط بنیاد مسکن برای واگذاری به متقاضیان در روستاها انجام شود که تاکنون بیش از دو سوم این اراضی شناسایی و تامین شده است .

    |

    در بخش روستایی ۵۶۰ هزار و ۴۹۸ واحد وارد فاز عملیاتی شده است که از این رقم ، تعداد ۳۰۵ هزار و ۸۴۶ واحد به اتمام رسید و تحویل متقاضیان شد و ۲۵۴ هزار و ۴۶۵ واحد نیز در حال اجراست که پیشرفت های متفاوتی نیز دارد .

    |

    تا کنون در شهرستان آزادشهر شش هزار و ۵۸۴ متقاضی مسکن ثبت نام کرده که از این تعداد پرونده هزار و ۲۵۹ متقاضی به تایید نهایی رسیده است .

    |

    نظرات کاربران