در حال بارگذاری ...
  • برگزاری نشست تخصصی شش روزه با عنوان «واقفان و خیرین»

    موضوعات این جلسات با عناوین ابعاد اراضی وقفی در بافت‌های ناکارآمد ، بهسازی و نوسازی بافت‌های هدف ، راه‌های تأمین مالی ، نقش واقفان و خیران در تأمین مسکن ، نقش واقفان در ارتقای هویت شهری و اشتغال و کارآفرینی در بافت‌های ناکارآمد در سه قسمت سخنرانی علمی و تخصصی ، حوزه سیاستگذاری و ارائه تجربه برنامه‌ریزی‌ شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون عمران و بهسازی شرکت بازآفرینی شهری از برگزاری نشست تخصصی شش روزه با عنوان «واقفان و خیرین» خبر داد .

    سید مجتبی علوی مقدم ضمن تصریح این مطلب که این سلسله نشست‌ها دفتر بیستم از نشست‌های موضوعی شرکت است ، گفت : بخش عظیمی از اراضی وقفی در بافت‌های ناکارآمد و سکونتگاه‌های غیررسمی قرار دارد و از طرفی وجود واقف‌کنندگان در تأمین مسکن ، ارتقا هویت شهری ، اشتغال و کارآفرینی در بافت‌های هدف بازآفرینی شهری نقش به‌سزایی دارد . در این راستا و بر مبنای ماده ۷ اساسنامه شرکت بازآفرینی شهری مبنی بر انجام فعالیت‌های آموزشی ، مطالعاتی و فرهنگی و همچنین توسعه منابع انسانی مرتبط با اهداف بازآفرینی دفتر بیستم از این سلسله نشست‌ها به موضوع واقفین و خیرین اختصاص یافت .

    علوی مقدم در ادامه گفت : این نشست‌های تخصصی در ۶ روز از ۱۵ تا ۲۲ مهر به‌جز پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۴ تا ۱۷ به نشانی تهران ، میدان فلسطین ، ابتدای خیابان طالقانی غربی پلاک ۵۱۴ برای حضور شهرداران ، واقفان ، خیران ، همکاران سازمان نوسازی و شهرداری تهران ، وزارت کشور ، استانداری تهران ، معاونان معماری و شهرسازی و همه دانشجویان و علاقه‌مندان فعالان این موضوع  بوده و شرکت در این جلسات آزاد است .

    وی در پایان گفت : موضوعات این جلسات با عناوین ابعاد اراضی وقفی در بافت‌های ناکارآمد ، بهسازی و نوسازی بافت‌های هدف ، راه‌های تأمین مالی ، نقش واقفان و خیران در تأمین مسکن ، نقش واقفان در ارتقای هویت شهری و اشتغال و کارآفرینی در بافت‌های ناکارآمد در سه قسمت سخنرانی علمی و تخصصی ، حوزه سیاستگذاری و ارائه تجربه برنامه‌ریزی‌ شده است .
     




    مطالب مرتبط

    شهر نطنز یکی از مراکز تاریخی ، فرهنگی ، مذهبی و گردشگری است که توانسته زیبایی‌ها و جاذبه‌های فراوانی را برای گردشگران ایجاد کند که یکی از این جاذبه‌ها ، مراکز خرید و بازارهای سنتی است، لذا اجرای اقدامات ویژه در حوزه بازآفرینی شهری برای این شهرستان بسیار حائز اهمیت است .  

    |

    دستگاه‌های اجرایی باید طی دو هفته آینده برنامه اقدام مشترک در محلات هدف باز آفرینی شهری را به فرمانداری اعلام کنند تا هماهنگی وهم افزایی لازم جهت اجرای طرح بین ادارات مسئول صورت پذیرد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه تصویب محلات مشمول بند ث تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ (طرح کلید به کلید) در محل سالن جلسات اداره کل تشکیل شد .

    |

    هنگام ارایه آمار از کاهش بافت‌های فرسوده باید به این نکته توجه کرد که ممکن است طی سال‌های اخیر مناطق جدیدی به محدوده‌های هدف بازآفرینی شهری اضافه شده باشد، اما مناطق نوسازی شده هنوز از لیست محلات هدف خارج نشده است . بنابراین به زودی مناطقی که به طور کامل نوسازی شده‌اند از ...

    |

    با توجه به رشد محدوده محلات هدف و جمعیت ساکن در آنها ، این اداره کل با همکاری دستگاه‌های دخیل در برنامه اقدام مشترک در شهرهای ارومیه ، بوکان ، پیرانشهر ، خوی ، سردشت ، سلماس ، مهاباد و میاندوآب نسبت به بازبینی برنامه اقدام مشترک اقدام نموده که در نهایت ۵۷۲ پروژه به اعتبار بالغ ...

    |

    نظرات کاربران