در حال بارگذاری ...
  • اداره کل راه و شهرسازی استان تهران موظف به ارائه گزارش ماهانه به ستاد بازآفرینی استان شد

    به جز ۵ شهر در سایر محلات هدف ، اتفاقی نیفتاده است و بالعکس شهرهای استان تهران ، سازمان نوسازی شهرداری طی سال جاری ۴۸۵ میلیارد تومان پروژه بازآفرینی تعریف کرده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در ششمین ستاد بازآفرینی استان تهران ، استاندار با اشاره به تاکید ویژه رئیس جمهور مبنی بر ، مساله بازآفرینی شهری این مهم را همچون مساله حمل و نقل ، ترافیک و محیط زیست برای ۴۲ شهر استان تهران حیاتی و اساسی برشمرد .

    در این جلسه که با وقفه ای ۴ ماهه برگزار شد ، استاندار ، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ، مدیرکل راه و شهرسازی ، اعضای دبیرخانه ستاد بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی ، آئینی عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران و فرمانداران و شهرداران استان تهران حضور داشتند ، گزارشی از آخرین وضعیت برگزاری جلسات ستادهای شهرستانی ، مصوبات  و اخرین وضعیت احصاء پروژه های اقدام مشترک شهرستانها ارائه شد .

    رضا نگهبان مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در ابتدا موضوع بازآفرینی در محلات ناکارآمد را امری فرابخشی و نیازمند همکاری شهرداری ها و دولت برشمرد و از شهرداران و فرمانداران خواست تا به موضوع بازآفرینی نگاهی جدی و ویژه داشته باشند .

    تقی زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران نیز خواستار سرعت بخشیدن شهرداران به این موضوع شد و گفت : به جز ۵ شهر در سایر محلات هدف ، اتفاقی نیفتاده است و بالعکس شهرهای استان تهران ، سازمان نوسازی شهرداری طی سال جاری ۴۸۵ میلیارد تومان پروژه بازآفرینی تعریف کرده است . شهرداری ها بحث معرفی اراضی را جدی بگیرند و دستگاههای دیگر عضو ستاد شهرستانی را در مباحث مرتبط با بازآفرینی فعال و از اهرم های تشویقی استفاده کنند .

    انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران نیز بازه زمانی یک ماهه جهت پهنه بندی استان و استفاده از ظرفیت ها برای ورود به محلات هدف را جزء نیازهای استان برشمرد و متذکر شد : تیم ویژه بازآفرینی شهری در معاونت شهرسازی و معماری استان تهران و دبیرخانه کمیسیون ماده ۵ با هدف بررسی و پی گیری پرونده های مرتبط با بازآفرینی شهرداری های استان تهران تشکیل شود .

    وی همچنین اطلاع رسانی در شهرهای استان تهران برای استفاده از مشوق ها و تسهیلات کم بهره بانکی را جزء مسئولیت های شهرداران برشمرد و گفت : در ۶ ماهه اول سال جاری ۵۰۰۰ فقره تسهیلات ودیعه مسکن به شهروندان استان تهران در قالب نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده پرداخت شده است که نشان از استقبال مردم دارد و در این مسیر دولت و دستگاههای خدمت رسان نیز می بایست پای کار باشند.

    در پایان مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تصریح کرد : در حال حاضر عدم آگاهی شهروندان از تسهیلات تشویقی و خدمات دفاتر توسعه محلی مهمترین مولفه در استقبال نکردن مردم برای بهسازی بافت های ناکارآمد است و مدیریت اعطای تسهیلات مسکن از وظایف شهرداران به عنوان دبیران ستاد شهرستانی است .




    مطالب مرتبط

    ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده ۵۲ هزار میلیارد ریال بوده و از مهم ترین شهرستان های عملیاتی استان تهران شامل شهرهای دماوند ، پردیس و رباط کریم است .

    |

    ۱۳ هزار و ۲۲۷ هکتار از محدوده‌های مصوب بافت فرسوده کشور در استان تهران واقع شده است که این میزان حدود ۸ درصد از بافت فرسوده کشور را شامل می‌شود .

    |

    سامانه املاک و اسکان ظرفیت بسیار خوبی برای برنامه ریزی و سیاست‌گذاری‌های آینده کشور با توجه به اطلاعات ثبت شده هر خانوار دارد که از سوداگری مسکن جلوگیری و خدمات رسانی را تسهیل می‌کند .

    |

    ادعای پرداخت هزینه یکسان برای واحدهای ۵۵ متری با واحدهای ۹۰ متری کذب است چرا که متقاضی هزینه واحد خود را مطابق با متراژ درخواستی پرداخت کرده است و اکنون هزینه درخواستی بنا بر فضای مشترک مشاعات ، پارکینگ واحدها و انباری‌های (۷۵ مترمربع) تعیین متقاضیان اعلام شده است .

    |

    متقاضیان می‌بایست از پاسخگویی به تلفن‌ها در این خصوص خودداری کرده و موارد هویتی یا سامانه ای و پروفایل خود را به شیادان اطلاع نداده و در این زمینه مراقبت کنند .

    |

    نظرات کاربران