در حال بارگذاری ...

تشکیل کارگروه طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در استان آذربایجان‌غربی

برای پیشبرد اهداف طرح ، افزون بر ظرفیت‌های داخلی از ظرفیت‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و بنیاد مسکن نیز استفاده کرده‌ایم ؛ همچنین جلسات منظمی را با بنیاد مسکن برگزار و کارها را پیگیری می‌کنیم و زمین‌هایی که در مورد آن‌ها به توافقات اولیه رسیده‌ایم را به سازمان ملی زمین و مسکن معرفی کرده‌ایم تا برای تحویل این زمین‌ها به بنیاد مسکن ، تعیین‌تکلیف صورت گیرد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سیدمحسن حمزه‌لو با اشاره به این‌که سهم آذربایجان‌غربی از طرح اقدام ملی مسکن ۲۱ هزار واحد مسکونی است ، از تشکیل کارگروه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در این استان خبر داد و گفت : از ظرفیت دستگاه‌های مختلف برای پیشبرد اهداف این طرح استفاده می‌کنیم .

سیدمحسن حمزه‌لو ، مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی به تشریح اقدامات این اداره کل در خصوص طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن پرداخت و گفت : سهم استان آذربایجان‌غربی از طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن حدود ۲۱ هزار واحد مسکونی است که از این تعداد در شهرستان‌هایی که زمین فراهم‌بوده، اقدامات اولیه صورت گرفته است . در تعدادی از شهرستان‌هایی که زمین فراهم نبود نیز اقدامات لازم برای این که زمین‌ها را به درون محدوده بیاوریم و روند اداری این کار را شروع کرده‌ و با مکاتباتی که با ستاد وزارت راه و شهرسازی داشتیم ، تلاش شد تا در روند الحاق این زمین‌ها به محدوده تسریع صورت گیرد .

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی با اشاره به تشکیل کارگروه طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در این استان ، گفت : این کارگروه به‌صورت مستمر و مداوم جلساتی برگزار می‌کند و امور مربوط به طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن را پیگیری می‌کنیم . برای پیشبرد اهداف طرح ، افزون بر ظرفیت‌های داخلی از ظرفیت‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و بنیاد مسکن نیز استفاده کرده‌ایم ؛ همچنین جلسات منظمی را با بنیاد مسکن برگزار و کارها را پیگیری می‌کنیم و زمین‌هایی که در مورد آن‌ها به توافقات اولیه رسیده‌ایم را به سازمان ملی زمین و مسکن معرفی کرده‌ایم تا برای تحویل این زمین‌ها به بنیاد مسکن ، تعیین‌تکلیف صورت گیرد .

با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام برای ساخت ۱۸۰۰ واحد مسکونی توافق کرده‌ایم

حمزه‌لو با بیان این‌که ، توافقات اولیه با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام برای ساخت و احداث ۱۸۰۰ واحد مسکونی صورت گرفته و در حال بررسی و مکان‌یابی این پروژه‌ هستیم ، خاطرنشان کرد : با استاندار آذربایجان‌غربی نیز مکاتباتی صورت‌گرفته است تا در هفته آینده شورای تامین مسکن را در استان برگزار کنیم که پیگیری‌های لازم در خصوص مسکن مهر و طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن استان را انجام دهیم و از ظرفیت سایر دستگاه ها بهره ببریم .

۴۰۰۰ هزار واحد مسکن مهر تا پایان سال تکمیل می‌شود

وی گفت : در استان آذربایجان‌غربی بیش از ۴۰ هزار واحد مسکن مهر داشته‌ایم که از این تعداد ، هشت هزار واحد ناتمام است که سه هزار عدد آن شامل واحدهایی است که دارای معارض حقوقی و قضایی هستند اما واحدهایی را که تعهد داده‌ایم تا پایان سال تکمیل و به مردم تحویل دهیم بالغ بر چهار هزار واحد است که این تعداد در شهرهای ارومیه ، مهاباد و سردشت قرار دارد و با توجه به تاکید وزیر راه و شهرسازی و اولویتی که در این خصوص وجود دارد در اولین فرصت این واحدها را تکمیل می‌کنیم و به افتتاح خواهیم رساند .

کارگروه تخصصی رفع موانع مسکن مهر در استان تشکیل شده است

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌غربی همچنین از تشکیل کارگروه تخصصی رفع موانع مسکن مهر در این استان خبر داد و افزود : در این کارگروه به‌صورت مستمر و مداوم جلساتی را با دستگاه‌های خدمات‌رسان استان برگزار می‌کنیم تا از ظرفیت‌های آن‌ها برای تکمیل این واحدها استفاده کنیم .




مطالب مرتبط

تسریع در اهدای زمین به منظور مردمی‌سازی ساخت مسکن در سال جاری حائز اهمیت است و با توجه به شناسایی اراضی مستعد برای واگذاری به متقاضیان امسال واگذاری زمین به متقاضیان سرعت بیشتری بگیرد که انتطار می‌رود تا تمامی معاونت‌ها بر انجام آن اهتمام داشته باشند .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران در پاسخ به سوالی در خصوص واحد‌های دارای مشکل مسکن مهر در شهر‌های مانند صفادشت که توسط ...

|

رسیدگی به محلات بافت ناکارآمد شهری با گونه تاریخی و سکونتگاه‌های غیر رسمی در شوشتر از جمله برنامه‌های بازآفرینی شهری در این شهرستان است . یکی از مشکلات مهم در حوزه تسهیلات بافت فرسوده نداشتن سند مالکیت متقاضیان در بافت ناکارآمد شهری است .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان با حضور در سایت ۲۳ هکتاری نهضت ملی مسکن ، روند ساخت ۳۳۶ خانه یک طبقه حیاط دار جایگزین مسکن ...

|

هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فرایند ساخت قرار گرفته است که بخشی از آنها تکمیل و تحویل شده و بخشی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد . در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تامین شده که نیمی از آنها شهری و نیم دیگر روستایی است .

|

نظرات کاربران