در حال بارگذاری ...

بازآفرینى شهرى یکى از دغدغه هاى اصلی دولت

در راستای طرح اقدام ملی زمین مورد نیاز برای احداث حدود ۴۰۰ واحد مسکونى براى رونق ساخت و ساز در بخش مسکن و تامین نیاز متقاضیان در استان اردبیل آماده شده و در مرحله آگهى براى انتخاب پیمانکار مى باشد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینى شهرى ایران گفت : اولویت اول و سیاست اصلى وزارت راه و شهرسازى تولید و رونق مسکن بوده و بازآفرینى شهرى یکى از دغدغه هاى اصلی دولت است .

عباس شفیعی در نشست با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل و مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود : تولید و رونق مسکن اولویت اول و سیاست اصلى وزارت راه و شهرسازى بوده و باز آفرینى شهرى یکى از دغدغه هاى اصلی دولت است .

وى از انعقاد قرارداد تخصیص تسهیلات کم بهره براى خانه اولى ها مابین وزارت راه و شهرسازى و بانک مسکن خبر داد و گفت : به زودى جزییات تخصیص تسهیلات کم بهره براى خانه اولى ها اعلام خواهد شد .

عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینى شهرى ایران ضمن درخواست همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی در پروژه‌های بازآفرینی و خصوصا" طرح اقدام ملی ، خواستار اعمال تخفیفات مناسب برای صدور پروانه و هزینه انشعابات در محلات هدف شد .

محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل نیز در این نشست گزارشی از پیشرفت پروژه‌ها، مسائل ، مشکلات و همچنین راهکار لازم را جهت تسهیل اجرای پروژه های بازآفرینی استان ارائه نمود و اظهار داشت : در راستای طرح اقدام ملی زمین مورد نیاز برای احداث حدود ۴۰۰ واحد مسکونى براى رونق ساخت و ساز در بخش مسکن و تامین نیاز متقاضیان در استان اردبیل آماده شده و در مرحله آگهى براى انتخاب پیمانکار مى باشد .

در ادامه این نشست مسعود امامی یگانه معاون هماهنگی امور عمرانى استانداری اردبیل حمایت همه دستگاه‌ها از اجرای پروژه های بازآفرینی را ضروری عنوان کرد و خواستار تخصیص اعتبارات شرکت بازآفرینی در اولین فرصت ممکن با توجه به شرایط جوی استان شد .

وی با اشاره به وضعیت تراکم بافت شهری در برخی از مناطق شهرهای استان بویژه در شهر اردبیل به ضرورت توجه ویژه به بازآفرینى شهرى با مشارکت همه دستگاه‌ها از جمله شهرداری‌ها تاکید کرد .

امامی یگانه خواستار تامین اعتبار برای تبدیل چندین مدرسه قدیمی به عنوان موزه شد و اختصاص اعتبار براى مطالعات و اجرای پروژه هاى بازآفرینى ، تخصیص اعتبارات تبصره ١٨ بمنظور تکمیل  پروژه هاى باز آفرینى شهرى ، تخصیص قیر رایگان براى محلات‌هدف با توجه به شرایط جوى و فصل کارى محدود در استان را یادآور شدند .

لازم به ذکر است شفیعی عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینى شهرى ایران به همراه مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از پروژه های در دست احداث بازآفرینی ، پروژه خانه محله - زیرسازی - آسفالت معابر گلمغان - احداث کلانتری گلمغان - زمین پایگاه سلامت گلمغان-محلات قدیمی و بافت فرسوده - محله عالی قاپو و محوطه شیخ صفی الدین اردبیلی بازدید بعمل آوردند .




مطالب مرتبط

اداره کل راه و شهرسازی استان به‌عنوان کارفرما و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌عنوان کارگزار واحدهای مسکونی و مجری طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان کوثر است .

|

همه الزامات ، دستورالعمل ها و آئین نامه های دفتر مقررات ملی ساختمان و همچنین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در اجرای طرح ملی نهضت مسکن به صورت کامل رعایت می شود . در ۲۹ شهر استان اردبیل تعداد ۳۶ هزار و ۵۱۰ متقاضی نهضت ملی مسکن تایید نهایی شده و از این تعداد ۲۹ هزار و ۴۴ متقاضی ...

|

موظف هستیم واحدهای مسکونی با کیفیت بالا و استاندارد به مردم و متقاضیان که عمدتا از اقشار ضعیف جامعه هستند تحویل دهیم و در این موضوع هیچ بهانه ، کم‌کاری و قصور را قبول و تحمل نخواهیم کرد .

|

با تلاش و پیگیری های همکاران معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل اسناد مالکیت بیشتر زمین های اختصاص یافته به پروژه های نهضت ملی مسکن بنام دولت و راه و شهرسازی صادر شده و اسناد الباقی اراضی هم طی ماه های آینده صادر خواهد شد .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از الحاق ۲۲۷ هکتار زمین به محدوده ۱۱ شهر جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان اردبیل خبر ...

|

نظرات کاربران