در حال بارگذاری ...

بازآفرینی شهری پایدار اولویت اول اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی

تحقق برنامه‌های مصوب بازآفرینی نیازمنـد تخصیص اعتبارات ویژه جهت پیشبرد پروژه‌ها و تملک اراضی مورد نظر است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی ، با اشاره به شروع طرح اقدام ملی احداث و عرضه مسکن در استان مرکزی گفت : بر مبنای تعهدات و تکالیف ابلاغی دولت تدبیر و امیـد با عزمـی راسخ و به‌کارگیری تمامی امکانـات موجود و تعامل با سایـر دستگاه‌های اجـرای طرح ملی بازآفرینی شهری را دنبال می‌کنیم و در این مسیر دشوار با توکل بر خدا و استفاده از مشارکت‌های مردی و توان بالقوه بخش خصوصی در بالاترین سطح ممکن به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم .

احمد مرزبان به ساخت مسکن با فن آوری‌های نوین ساخت و مطابق با استاندارهای روز اشاره کرد و گفت‌ : اقدامات قانونی برای احداث پروژه ۲۴۰ واحدی در منطقه باغ خلج اراک صورت گرفته و این پروژه در زمینی به مساحت ۹۳۲۵ متر مربع دارای امکانـات روبنایی شامل خانه بهداشت ، مراکز تجاری ، مسجد و فضای سبز مناسب اجرایی می‌شود .

نماینده عالی وزیر راه و شهرسازی در سطح استان با بیان این موضوع که در سنوات گذشته مقامات ارشد استان نـگاه ویژهای به محلات و بافت‌های تاریخی شهر آفتاب داشته اند گفت : تحقق برنامه‌های مصوب بازآفرینی نیازمنـد تخصیص اعتبارات ویژه جهت پیشبرد پروژه‌ها و تملک اراضی مورد نظر است .

بهره‌برداری بیش از۵۰۰ واحد مسکونی با مشارکت بخش خصوصـی تا پایان امسال

وی افزود : با پیگیری‌های مکرر صورت گرفته از سوی کارشناسان این اداره کل ودر راستای طرح اقدام ملی تولید مسکـن تا پایان سـال جـاری قریب به ۵۵۸ واحد مسکونی با مشارکت بخش خصوصـی و با استفاده از اراضی تحت مالکیت دولت به بهره‌برداری خواهد رسید‌ .

مدیر کل راه و شهرسازی استان بیان کرد : به منظور ارتقای زیست‌پذیری محلات هدف بازآفرینی و ارتقای زیرساخت‌های این مناطق خصوصا سکونتگاه‌های غیررسمی شهرهای استـان تعداد ۴۶ پــروژه با اعتباری بالغ بر ۳۶۱ میلیارد ریال مصوب گردیـده ، که درسه مرحـله قابل افتتاح ، در حال اجرا و یا برگزاری فرایند مناقصه عمومی هستند .

وی پروژه ۳۳۶ واحدی مسکونی ، تجاری و فرهنگی باغ خلج اراک و پروژه ۱۵۱واحدی علوی ساوه و ۷۱ واحدی قائم اراک را  از پروژه های فعال و قابل افتتاح درزمینه طرح اقدام ملی بیان کرد .

نزدیک به ۲۰۰۰نفر برای استفلده از تسهیلات به بانک معرفی شدند

مرزبان افزود : در جهت حمایت از ساکنان بافت های فرسوده مصـوب از سوی دولت تدبیر و امید میزان وام ۵۰۰ میلیون ریالی جهت کلانشهرها جهت تامین مسکن و ۲۰۰ میلیون ریالی برای ودیعه مسکن تا زمان تکمیل بنا ، در نظر گرفته شده است و تاکنون تعداد ۲۲۷ مورد تسهیلات مسکن در بافت فرسوده و ۱۷۳۹ مورد وام صندوق یکم با معرفی این اداره کل به بانکهای  عامل ، پرداخت شده است .




مطالب مرتبط

تمام پروژه هشت هزار و ۱۱۲ واحدی نهضت ملی مسکن اراک تاکنون پنج درصد پیشرفت فیزیکی داشته که در طول سه سال ، این طرح به علت متصل نشدن به منابع بانکی، عقب ماندگی داشته و پروژه پیشرفت لازم را نداشته است .

|

شهر نطنز یکی از مراکز تاریخی ، فرهنگی ، مذهبی و گردشگری است که توانسته زیبایی‌ها و جاذبه‌های فراوانی را برای گردشگران ایجاد کند که یکی از این جاذبه‌ها ، مراکز خرید و بازارهای سنتی است، لذا اجرای اقدامات ویژه در حوزه بازآفرینی شهری برای این شهرستان بسیار حائز اهمیت است .  

|

دستگاه‌های اجرایی باید طی دو هفته آینده برنامه اقدام مشترک در محلات هدف باز آفرینی شهری را به فرمانداری اعلام کنند تا هماهنگی وهم افزایی لازم جهت اجرای طرح بین ادارات مسئول صورت پذیرد .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه تصویب محلات مشمول بند ث تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ (طرح کلید به کلید) در محل سالن جلسات اداره کل تشکیل شد .

|

با توجه به رشد محدوده محلات هدف و جمعیت ساکن در آنها ، این اداره کل با همکاری دستگاه‌های دخیل در برنامه اقدام مشترک در شهرهای ارومیه ، بوکان ، پیرانشهر ، خوی ، سردشت ، سلماس ، مهاباد و میاندوآب نسبت به بازبینی برنامه اقدام مشترک اقدام نموده که در نهایت ۵۷۲ پروژه به اعتبار بالغ ...

|

نظرات کاربران