در حال بارگذاری ...

مقاوم سازی ۸۰ هزار واحد مسکونی در آذربایجان غربی

سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در سطح کشور مقاوم سازی می شود که سهم استان آذربایجان غربی ۱۲ هزار واحد است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت : تاکنون ۸۰ هزار واحد مسکونی در سطح استان مقاوم سازی و تحویل مردم شده است .

محمود بدلی در جریان بازدید از واحدهای تحویل شده و نیمه تمام روستای علی آباد گفت : از اغاز اجرای طرح مقاوم سازی واحدهای روستایی تاکنون ۱۰۳ هزار نفر از طریق سامانه ثبت نام و ۹۰ هزار نفر از این تعداد به بانک ها معرفی و ۸۰ هزار نفرموفق به دریافت تسهیلات، مقاوم سازی واحدها شده و این واحدها به بهره برداری رسیده است .

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد : سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در سطح کشور مقاوم سازی می شود که سهم استان آذربایجان غربی ۱۲ هزار واحد است .

او با اعلام اینکه از سال ۹۸ سقف اعطای تسهیلات مقاوم سازی از ۲۵ میلیون تومان به ۴۰ میلیون تومان افزایش یافته از دهیاران و شوراهای اسلامی خواست با شناسایی بافت های فرسوده در روستاها زمینه مشارکت مردم در مقاوم سازی واحد های مسکونی را فراهم سازند .




مطالب مرتبط

از ۴۹۱ هزار و ۴۸۵ واحدی که در دست اجراست به تعداد ۲۴۹ هزار و ۳۰۳ واحد روستایی ، ۲۱۰ هزار و ۹۷۷ واحد شهری و مابقی در سایر پروژه‌ها در دست اجراست که در مراحل پیشرفت فیزیکی مختلفی قرار دارند .

|

جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

|

سال گذشته در مجموع ۵ هزار و ۴۹ جلد سند صادر شده است که از این تعداد هزار و ۴۶۱ جلد سند شهری و ۳ هزار و ۵۸۸ جلد سند روستایی است . در سه ماهه ابتدای سال جاری نیز ۷۷۳ جلد سند صادر شده است که ۲۳۰ جلد شهری و ۵۴۳ جلد روستایی بوده است .

|

مقرر شده بود تا یک میلیون قطعه زمین در سال‌های ۱۴۰۲ و سال جاری توسط بنیاد مسکن برای واگذاری به متقاضیان در روستاها انجام شود که تاکنون بیش از دو سوم این اراضی شناسایی و تامین شده است .

|

در بخش روستایی ۵۶۰ هزار و ۴۹۸ واحد وارد فاز عملیاتی شده است که از این رقم ، تعداد ۳۰۵ هزار و ۸۴۶ واحد به اتمام رسید و تحویل متقاضیان شد و ۲۵۴ هزار و ۴۶۵ واحد نیز در حال اجراست که پیشرفت های متفاوتی نیز دارد .

|

نظرات کاربران