در حال بارگذاری ...
  • مقاوم سازی ۸۰ هزار واحد مسکونی در آذربایجان غربی

    سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در سطح کشور مقاوم سازی می شود که سهم استان آذربایجان غربی ۱۲ هزار واحد است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت : تاکنون ۸۰ هزار واحد مسکونی در سطح استان مقاوم سازی و تحویل مردم شده است .

    محمود بدلی در جریان بازدید از واحدهای تحویل شده و نیمه تمام روستای علی آباد گفت : از اغاز اجرای طرح مقاوم سازی واحدهای روستایی تاکنون ۱۰۳ هزار نفر از طریق سامانه ثبت نام و ۹۰ هزار نفر از این تعداد به بانک ها معرفی و ۸۰ هزار نفرموفق به دریافت تسهیلات، مقاوم سازی واحدها شده و این واحدها به بهره برداری رسیده است .

    مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد : سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در سطح کشور مقاوم سازی می شود که سهم استان آذربایجان غربی ۱۲ هزار واحد است .

    او با اعلام اینکه از سال ۹۸ سقف اعطای تسهیلات مقاوم سازی از ۲۵ میلیون تومان به ۴۰ میلیون تومان افزایش یافته از دهیاران و شوراهای اسلامی خواست با شناسایی بافت های فرسوده در روستاها زمینه مشارکت مردم در مقاوم سازی واحد های مسکونی را فراهم سازند .




    مطالب مرتبط

    از ۴۹۱ هزار و ۴۸۵ واحدی که در دست اجراست به تعداد ۲۴۹ هزار و ۳۰۳ واحد روستایی ، ۲۱۰ هزار و ۹۷۷ واحد شهری و مابقی در سایر پروژه‌ها در دست اجراست که در مراحل پیشرفت فیزیکی مختلفی قرار دارند .

    |

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    سال گذشته در مجموع ۵ هزار و ۴۹ جلد سند صادر شده است که از این تعداد هزار و ۴۶۱ جلد سند شهری و ۳ هزار و ۵۸۸ جلد سند روستایی است . در سه ماهه ابتدای سال جاری نیز ۷۷۳ جلد سند صادر شده است که ۲۳۰ جلد شهری و ۵۴۳ جلد روستایی بوده است .

    |

    مقرر شده بود تا یک میلیون قطعه زمین در سال‌های ۱۴۰۲ و سال جاری توسط بنیاد مسکن برای واگذاری به متقاضیان در روستاها انجام شود که تاکنون بیش از دو سوم این اراضی شناسایی و تامین شده است .

    |

    در بخش روستایی ۵۶۰ هزار و ۴۹۸ واحد وارد فاز عملیاتی شده است که از این رقم ، تعداد ۳۰۵ هزار و ۸۴۶ واحد به اتمام رسید و تحویل متقاضیان شد و ۲۵۴ هزار و ۴۶۵ واحد نیز در حال اجراست که پیشرفت های متفاوتی نیز دارد .

    |

    نظرات کاربران