در حال بارگذاری ...
  • ابلاغ دستورالعمل طراحی ، اجرا و نگهداری ساختمان‌ها طی دو ماه آینده

    در حال حاضر دستورالعمل به سازمان برنامه و بودجه ارسال شده و در کمیته‌های تخصصی آن در دست بررسی قرار دارد . پیش‌بینی می‌شود ظرف یک تا دو ماه آینده به عنوان نشریات سازمان برنامه و بودجه ابلاغ می‌شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، محمد شکرچی زاده با اعلام این مطلب که دستورالعمل طراحی ، اجرا و نگهداری ساختمان‌های دولتی با اهمیت که با همکاری سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی تدوین شده است و به زودی از سوی سازمان برنامه و بودجه ابلاغ می‌شود ، گفت : نظرات مرکز با جزئیات در خصوص چگونگی انجام ، تامین مالی و همچنین امکان‌پذیری برخی از پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن با جزییات به معاونت مسکن و ساختمان اعلام شده است .

    محمد شکرچی‌زاده رییس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی در خصوص همکاری مشترک مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی با سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی ، گفت : پروژه مشترک مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی با سازمان مجری در خصوص تهیه دستورالعمل‌های طراحی ، اجرا و نگهداری ساختمان های دولتی از سال ۹۴ آغاز شد که کارهای تصویب و برگزاری کمیته های فنی آن انجام شده است .

    رییس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه دستورالعمل طراحی ، اجرا و نگهداری ساختمان‌های دولتی با همکاری سازمان برنامه و بودجه منتشر می‌شود تا انجام آن به صورت تکلیف قانونی درآید ، خاطرنشان کرد : مهمترین ویژگی این دستورالعمل در خصوص بهره‌برداری مستمر از ساختمان‌های دولتی همچون بیمارستان‌هاست که با پروژه بهتاب (تاب‌آور کردن بیمارستان‌ها و مراکز حیاتی) مکمل می شود و به اجرا در خواهد آمد . در حال حاضر دستورالعمل به سازمان برنامه و بودجه ارسال شده و در کمیته‌های تخصصی آن در دست بررسی قرار دارد . پیش‌بینی می‌شود ظرف یک تا دو ماه آینده به عنوان نشریات سازمان برنامه و بودجه ابلاغ می‌شود .

    وی همچنین در خصوص طرح اقدام ملی مسکن و فعالیت‌ها و مطالعاتی که مرکز در این خصوص انجام داده یا در دست انجام دارد ، گفت : نظرات مرکز با جزئیات در خصوص چگونگی انجام ، تامین مالی و همچنین امکانپذیری برخی از پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن با جزییات به معاونت مسکن و ساختمان اعلام شده است . مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی در خصوص طرح اقدام ملی مسکن مطالعات گسترده ای را انجام داده که در آنها امکانپذیری برخی از پروژه ها نیز سنجیده شده است .

    وی یادآور شد : در خصوص تامین منابع مالی طرح اقدام ملی مسکن نیز یکسری مطالعات انجام شده که موارد آن به معاونت مسکن و ساختمان اعلام شده است . 




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، آیین نامه جوشکاری ساختمانی ایران ، ضوابط فنی طراحی ، اجرا و بهره برداری مراکز داده ، دستورالعمل مکان‌یابی ، طراحی و اجرای ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت : تلاش می‌کنیم تا از تمام ظرفیت وزارتخانه برای کاهش قیمت تمام شده پروژه های نهضت ملی ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست معاونت مسکن و ساختمان با تاکید بر اینکه اولویت دولت چهاردهم تامین مسکن اقشار نیازمند و کم درآمد جامعه است ، از ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست معاونت مسکن و ساختمان در حکمی سعید شاهین فر را به عنوان سرپرست دفتر طرح‌ریزی و پایش طرح‌های مسکن وزارت راه و ...

    |

    سازمان ملی زمین و مسکن ، شرکت بازآفرینی شهری ایران ، شرکت عمران شهرهای جدید و دیگر سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارتخانه در بخش مسکن ضمن ارایه برنامه‌های پیشنهادی خود، تمامی منابع مالی مورد نیاز ، زیرساخت‌ها و دیگر موارد را به طور شفاف پیش‌بینی کنند تا کار با سرعت پیش برود .

    |

    نظرات کاربران