در حال بارگذاری ...
  • لزوم فراهم سازی بسترهای لازم برای ورود نهادهای خیریه به حوزه بازآفرینی شهری

    ایجاد اشتغال و توانمندسازی ساکنان محلات هدف در راستای ارتقای کیفیت زندگی با همکاری مشترک بنیاد مسکن ، کمیته امداد امام خمینی (ره) ، خیرین مسکن‌ساز و بسیج سازندگی نشان داد در ایران هم می‌توان با همدلی و مشارکت دستگاه‌ها به یک پروژه موفق توسعه پایدار روستایی دست یافت .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، کیومرث سلگی در بخشی از ششمین نشست ، واقفین ، خیرین و اشتغال کارآفرینی در بافت‌های ناکارآمد با اشاره به ظرفیت بسیار خوب انجمن و نهادهای خیریه برای ورود به حوزه بازآفرینی ، گفت : باید بسترهای لازم برای ورود نهادهای خیریه به حوزه بازآفرینی فراهم شود .

    نشست ششم و پایانی از دفتر بیستم سلسله نشست‌های تخصصی موضوعی با محور "واقفین و خیرین" با عنوان " واقفین و خیرین و اشتغال کارآفرینی در بافت‌های ناکارآمد ، در ساختمان وارطان شرکت بازآفرینی شهری ایران برگزار شد .

    مهرنوش کاوه ، مدیرعامل مؤسسه خیریه فرزندان زهرا(س) در بخشی از این نشست با بیان اینکه نباید با تصمیمات غلط باعث از بین رفتن هویت بافت‌های فرسوده شد ، گفت : امروزه زمانی که سخن از کارآفرینی می‌شود ، تکیه سخنان و نظریات بیشتر به سمت و سوی گزینه‌های جدید است در حالی‌که هنوز هم گزینه‌های قدیم، کاربرد خود را از دست نداده‌اند .

    مدیرعامل مؤسسه خیریه فرزندان زهرا(س) با ارائه تجربه خود در روستای قلعه سیمون ؛ (اطراف شهرستان اسلامشهر  واقع در استان تهران ) افزود : ایجاد اشتغال و توانمندسازی ساکنان محلات هدف در راستای ارتقای کیفیت زندگی با همکاری مشترک بنیاد مسکن ، کمیته امداد امام خمینی (ره) ، خیرین مسکن‌ساز و بسیج سازندگی نشان داد در ایران هم می‌توان با همدلی و مشارکت دستگاه‌ها به یک پروژه موفق توسعه پایدار روستایی دست یافت .

    مدیرعامل مؤسسه خیریه فرزندان زهرا(س) تصریح کرد ؛ توانمندسازی افراد ساکن در بافت‌های ناکارآمد شهری ، مهم‌تر از توانمندسازی محلات است .

    کیومرث سلگی ، مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز نیز در این نشست اظهار داشت : در تلاش هستیم تا با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با وزارت راه و شهرسازی ، در راستای اقدام ملی تأمین مسکن در کشور ، فعالیت جدیدی در انجمن خیرین مسکن‌ساز در حوزه ساخت مسکن برای محرومان ، تعریف کنیم .

    مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز با بیان اینکه انجمن‌های خیریه اگر بخواهند در حوزه بازآفرینی شهری ورود پیدا کنند ، باید به یک هم‌افزایی بین خودشان برسند ، گفت : ظرفیت بسیار خوبی در انجمن و نهادهای خیریه وجود دارد . باید بسترهای لازم برای ورود انجمن و نهادهای خیریه در حوزه بازآفرینی شهری فراهم گردد .

    گفتنی است ، در پنج نشست قبلی ، موضوعاتی از قبیل " ابعاد اراضی وقفی در بافت‌های ناکارآمد شهری"؛" بهسازی و نوسازی بافت‌های هدف بازآفرینی شهری"،" راه‌های تأمین منابع مالی"،" نقش واقفین و خیرین در تأمین مسکن و خدمات شهری"و"نقش وقف و نیکوکاری در ارتقاء هویت شهری"توسط صاحب نظران و کارشناسان فن مورد نقد و بررسی قرار گرفت .




    مطالب مرتبط

    بازآفرینی شهری یکی از طرح های بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی است که بصورت برنامه ای مدّون و هدفمند توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران پیش می رود و لازم است تا اداره کل نیز اهتمام ویژه ای جهت اجرای طرح های بازآفرینی به ویژه در حوزه نوسازی مسکن داشته باشد .

    |

    محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی ، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۵ استان‌ها ، بررسی و در سامانه سینام بارگذاری شد .

    |

    با تاکید وزیر راه و شهرسازی میزان تسهیلات نوسازی مردمی در بافت‌های فرسوده از ۳۰ هزار واحد به ۴۰ هزار واحد افزایش یافت که باید قرارداد آن تا پایان سال با بانک عامل بسته شود .

    |

    استانداران و فرمانداران در جلسات تخصصی با شهرداران بستر اجرایی شدن بسته‌های تشویقی نوسازی در بافت‌های فرسوده را فراهم کنند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی از ارزیابی عملکرد شهرداری های استان در بحث بازآفرینی شهری با حضور ...

    |

    نظرات کاربران