در حال بارگذاری ...
  • ایجاد مسکن جایگزین برای ساکنان مناطق حاشیه‌نشین و بافت فرسوده شهر تبریز

    منابع مالی ساکنان مناطق حاشیه‌نشین برای ساخت واحدهای جایگزین کافی نیست و تلاش ستاد بازآفرینی شهری این است که تا حد امکان ، آورده اشخاص را به قیمت تمام‌شده خانه جایگزین نزدیک کند که در این رابطه تصمیماتی گرفته شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جواد رحمتی جابه‌جایی ۴۸ هکتار از اراضی حاشیه‌نشین تبریز را اجباری عنوان کرد و گفت : هدف اصلی از اجرای این طرح را ایجاد مسکن جایگزین برای ساکنان مناطق حاشیه‌نشین و بافت فرسوده است .

    جواد رحمتی ، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی در جلسه ستاد بازآفرینی این استان ، جابه‌جایی ۴۸ هکتار از اراضی حاشیه‌نشین تبریز را اجباری دانست و گفت : بافت‌های جایگزین برای واحدهای واقع در این محدوده تعیین شده و همه دستگاه‌ها باید کمک کنند تا این جابه‌جایی اتفاق افتد . در سه محدوده شهر تبریز ، برای جذب سرمایه‌گذار فراخوان داده‌شده و شش شرکت برای اجرای طرح در این محدوده‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند .

    رحمتی ، هدف اصلی از اجرای این طرح را ایجاد مسکن جایگزین برای ساکنان مناطق حاشیه‌نشین و بافت فرسوده عنوان و خاطرنشان کرد : دولت به دنبال کسب سود نیست .

    وی گفت : منابع مالی ساکنان مناطق حاشیه‌نشین برای ساخت واحدهای جایگزین کافی نیست و تلاش ستاد بازآفرینی شهری این است که تا حد امکان ، آورده اشخاص را به قیمت تمام‌شده خانه جایگزین نزدیک کند که در این رابطه تصمیماتی گرفته شده است .




    مطالب مرتبط

    به لطف خدا پرداخت تخفیفات صدور پروانه در بافت های فرسوده شهری بالغ بر ۳۹۷ میلیارد ریال در ۳۹ شهر استان انجام شده است . تعریف پروژهای عمرانی نوسازی و ساماندهی بافت، از محل پرداخت تخفیف عوارض بافت فرسوده با مشارکت شهرداری ها با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۱۹۱ میلیارد ریال از دیگر ...

    |

    تامین زمین برای اجرای بیش از ۱۸۸ هزار واحد صورت گرفته و روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی با جدیت دنبال می‌شود .

    |

    میزان قابل‌توجهی از واحدهای مسکونی ما در شهر تهران را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد . نوسازی بافت فرسوده می‌تواند حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی را نیز در پی داشته باشد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه تصویب محلات مشمول بند ث تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ (طرح کلید به کلید) در محل سالن جلسات اداره کل تشکیل شد .

    |

    بررسی پیشنهادات شهرداری بیرجند در ظرفیت سنجی و جمعیت پذیری سایر فضاهای موجود شهری جهت اسکان اضطراری از جمله پارک جنگلی شهر بیرجند از دیگر موضوعات بررسی شده در این جلسه بود که مقرر شد موضوع ظرفیت سنجی و جمعیت پذیری توسط هلال احمر استان انجام شود .

    |

    نظرات کاربران