در حال بارگذاری ...
  • روند امیدوارکننده اجرای طرح بازآفرینی شهری در آذربایجان‌شرقی

    طرح اقدام ملی در حوزه بازآفرینی شامل احداث مسکن ، اعطای تسهیلات برای یکصد هزار واحد مسکونی واقع در مناطق حاشیه‌نشین و بافت فرسوده شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر در سطح کشور اجرا می‌شود که سهم آذربایجان شرقی، ۶۳۵۰ واحد است . 

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اقدامات انجام یافته برای اجرای طرح ملی بازآفرینی شهری در این خطه گفت : سهمیه استان در مرحله اول این طرح ، ۶۳۵۰ واحد است که تاکنون برای اعطای تسهیلات به ۱۸۵۰ واحد پرونده تشکیل شده است .

    جواد رحمتی در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان اظهار داشت : در سه محدوده شهر تبریز ، برای جذب سرمایه‌گذار فراخوان داده شده و ۶ شرکت برای اجرای طرح در این محدوده‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند .

    معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه اقدامات انجام شده برای اجرای این طرح ، امیدوارکننده است ، افزود : هدف اصلی از اجرای این طرح، ایجاد مسکن جایگزین برای ساکنان مناطق حاشیه‌نشین و بافت فرسوده است و دولت به دنبال کسب سود نیست .

    رحمتی همچنین با اشاره به اینکه منابع مالی ساکنان مناطق حاشیه‌نشین برای ساخت واحدهای جایگزین کافی نیست ، افزود : تلاش ستاد بازآفرینی شهری این است که تا حد امکان ، آورده اشخاص را به قیمت تمام‌شده خانه جایگزین نزدیک کند که در این رابطه تصمیماتی گرفته شده است .

    وی با بیان اینکه جابه‌جایی ۴۸ هکتار از اراضی حاشیه‌نشین تبریز اجباری است ، افزود : بافت‌های جایگزین برای واحدهای واقع در این محدوده تعیین شده و همه دستگاه‌ها باید کمک کنند تا این جابه‌جایی اتفاق افتد .

    مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت : طرح اقدام ملی در حوزه بازآفرینی شامل احداث مسکن ، اعطای تسهیلات برای یکصد هزار واحد مسکونی واقع در مناطق حاشیه‌نشین و بافت فرسوده شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر در سطح کشور اجرا می‌شود که سهم آذربایجان شرقی، ۶۳۵۰ واحد است . کمیسیون ماده ۵ استان کاملاً با این طرح موافق است و به زودی یک پروژه دو هزار واحدی با مشارکت سازمان همیاری شهرداری‌های استان آغاز خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه تصویب محلات مشمول بند ث تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ (طرح کلید به کلید) در محل سالن جلسات اداره کل تشکیل شد .

    |

    با پیگیری‌های صورت گرفته و همکاری شهرداری عسگران ، قطعه زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع پس از اخذ مجوزهای لازم ، توسط راه و شهرسازی از شهرداری خریداری و جهت اجرای طرح نهضت ملی ساخت مسکن در این شهر پیش بینی شده است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان گفت : در جلسه کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان ویژه بررسی موارد شهرستان کاشان ، طرح تفکیکی ...

    |

    با توجه به رشد محدوده محلات هدف و جمعیت ساکن در آنها ، این اداره کل با همکاری دستگاه‌های دخیل در برنامه اقدام مشترک در شهرهای ارومیه ، بوکان ، پیرانشهر ، خوی ، سردشت ، سلماس ، مهاباد و میاندوآب نسبت به بازبینی برنامه اقدام مشترک اقدام نموده که در نهایت ۵۷۲ پروژه به اعتبار بالغ ...

    |

    خدمت‌رسانی در شهر بدون نوسازی بافت‌های فرسوده کاری سخت و سنگین برای شهرداری و گاها غیر ممکن است و مردم باید با حضور موثر و فعالانه خودشان برای دگرگون شدن چهره محلات فرسوده اقدام کنند .

    |

    نظرات کاربران