در حال بارگذاری ...

آغاز ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در ۱۰ استان طی آبان ماه

اولویت‌بندی بر اساس میزان تقاضا و شرایطی که وجود دارد انجام می‌شود و تلاش بر این است تا با اولویت ، واحدهای موجود به متقاضیان واجد شرایط تخصیص یابد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست معاونت مسکن و ساختمان با تشریح جزئیات ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در ۱۰ استان کشور ، گفت : سامانه ملی ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن نیمه‌آبان امسال با نشانی و مشخصات رونمایی و اعلام عمومی می‌شود .

محمود محمودزاده سرپرست معاونت امور مسکن و ساختمان جزئیات آغاز ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در ۱۰ استان کشور را که از نیمه آبان امسال آغاز می‌شود و به مرور به تمامی استان‌های کشور تسری یافته و تا پایان امسال به پایان می‌رسد، تشریح کرد .

محمودزاده با اعلام اینکه طرح اقدام ملی مسکن در استان کرمان به صورت پایلوت شروع شد و به اتمام رسید ، گفت : مدتی پیش استان کرمان به عنوان پایلوت شروع و سامانه نیز تست شد که خوشبختانه مشکل خاصی در این خصوص وجود نداشت .

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان با اشاره به اینکه ثبت‌نام ۱۰ استان دیگر کشور از جمله استان‌های قم ، سیستان و بلوچستان ، همدان ، اردبیل و زنجان نیز در نیمه آبان امسال انجام می‌شود ، افزود : ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در ۱۰ استان کشور از نیمه آبان امسال آغاز و استان به استان انجام می‌شود . سعی بر این است که تا پایان سالجاری ، ثبت‌نام تمامی استان‌های مشارکت‌کننده در طرح اقدام ملی مسکن به پایان برسد . پس از ثبت‌نام ۱۰ استان طرح اقدام ملی مسکن ، ثبت‌نام دیگر استان‌های این طرح ، آغاز خواهد شد .

وی در خصوص شرایط ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن نیز نکاتی را ارایه کرد و توضیح داد : شرایطی که در قانون ساماندهی اعلام شده جزو شروط اصلی برای افرادی است که متقاضی طرح اقدام ملی مسکن هستند . سه شرط اصلی ثبت‌نام در این طرح و بهره‌مندی از آن این است که متقاضیان متاهل باشند ، سابقه استفاده از امکانات دولتی برای خرید مسکن را نداشته باشند و همچنین سابقه سکونت در شهری که تقاضای مسکن را دارند ، داشته باشند که اینها جزو شروط اصلی متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن است .

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اعلام کرد : اولویت‌بندی بر اساس میزان تقاضا و شرایطی که وجود دارد انجام می‌شود و تلاش بر این است تا با اولویت ، واحدهای موجود به متقاضیان واجد شرایط تخصیص یابد .

محمودزاده همچنین از طراحی سامانه ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن خبر داد و گفت : سامانه ملی ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن نیمه‌آبان امسال با نشانی و مشخصات رونمایی و اعلام عمومی می‌شود .




مطالب مرتبط

تاکنون برای ساخت یک میلیون و ۷۲ هزار و ۷۰۱ واحد مسکونی در قالب انبوه سازی و واگذاری زمین دولتی به صورت اجاره ۹۹ ساله در شهرها واگذار شده است .

|

از ظرفیت‌هایی که در قانون بودجه و برنامه هفتم هم لحاظ شده ، بسته‌های تشویقی ۱۹ گانه برای بافت‌های فرسوده است که توسط شهرداری‌های استان بر اساس شرایط خاص هر شهر بومی سازی شده و با اخذ مصوبه از کمسیون ماده پنج هم اکنون در حال اجرا است که امیدواریم ساکنین و متقاضیان محلات مورد ...

|

اجرای طرح نهضت ملی مسکن و شروع عملیات اجرائی بالغ بر ۲ میلیون و ۶۳۰ هزار واحد در قالب برنامه های مختلف در حال اجراست . اجرای این واحدها در قالب‌های واگذاری انفرادی و گروهی زمین دولتی به متقاضیان واجد شرایط شهری و روستایی ، اجرای پروژه های انبوه سازی در زمین های دولتی برای ...

|

از ۳۵ هزار و ۱۸۶ نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در شهر سقز ، ۱۳هزار و ۵۰۲ نفر متقاضی تأیید اولیه و نهایی شده اند .

|

طرح ساماندهی بازار زمین ، مسکن و اجاره طرحی است که در صورت تصویب و تبدیل شدن به قانون بخشی از مشکلاتی را که هم‌اکنون در بازار اجاره ، زمین و مسکن وجود دارد ، رفع خواهد کرد و به تسهیل‌گری در بخش ، زمین ، اجاره و مسکن می‌پردازد .

|

نظرات کاربران