در حال بارگذاری ...
  • تحویل ۳۵۰۰ واحد مسکونی روستایی به خانوارهای دارای دو معلول

    در خصوص مسکن معلولان در روستاها تفاهم‌نامه‌ای بین بنیاد مسکن ، بنیاد مستضعفان و سازمان بهزیستی به امضا رسیده است . سال ۹۳ این تفاهم‌نامه برای احداث ۳ هزار و ۶۰۰ واحد روستایی ، به بنیاد مسکن ابلاغ شد که با تسهیلاتی که وجود داشت بعلاوه ۱۸ میلیون تومان بلاعوض کار شروع شد ، بیش از ۳ هزار واحد و ۵۰۰ واحد به اتمام رسیده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه ۷هزار و ۲۸۸ خانوار دارای دو معلول در مناطق روستایی شناسایی شده است از تکمیل و بهره‌برداری واحدهای مسکونی روستایی برای ۳ هزار و ۵۰۰ واحد تاکنون خبر داد و گفت : هر خانوار روستایی دارای دو معلول ۳۶ میلیون تومان بلاعوض و ۴۰ میلیون تومان تسهیلات ۱۵ ساله با سود ۵ درصد دریافت می‌کند .

    حمیدرضا سهرابی در خصوص اقدامات بنیاد برای احداث مسکن خانوارهای روستایی دارای دومعلول و بیشتر و همچنین خانوارهایی که صاحب یک معلول هستند ، با تاکید بر اینکه در چهار سال گذشته دولت اقدامات موثری را در خصوص خانوارهای  محروم به سرانجام رسانده است ، گفت : تفاهم‌نامه‌ای بین بنیاد مسکن با بنیاد مستضعفان و سازمان بهزیستی برای خانه‌دار کردن خانوارهای دومعلول و بیشتر به امضا رسیده است .

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با یادآوری این مطلب که در سال ۹۳ تفاهم‌نامه احداث ۳هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی روستایی به بنیاد مسکن ابلاغ شد ، افزود : پرداخت ۱۸ میلیون بلاعوض و آغاز کار در سال ۹۳ و تکمیل و بهره‌برداری از ۳هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی تاکنون انجام شده است . سال گذشته حدود ۲هزار و ۸۰۰ واحد جدید افزوده شد و اخیرا نیز اعلام شده است که ۷۰۰ واحد دیگر نیز شناسایی شده اند .

    به گفته وی ، تاکنون ۷ هزار و ۲۸۸ خانوار روستایی دارای دو معلول و بیشتر هستند که بنیاد مسکن مکلف به احداث واحد مسکونی برای آنهاست که تاکنون از این میزان ، ۳ هزار و ۵۰۰ واحد به اتمام رسیده و تحویل متقاضیان واجد شرایط شده است .

    سهرابی در خصوص مسکن دو معلولان و مجموعه اقداماتی که بنیاد مسکن در این خصوص انجام داده است ، گفت : در خصوص مسکن معلولان در روستاها تفاهم‌نامه‌ای بین بنیاد مسکن ، بنیاد مستضعفان و سازمان بهزیستی به امضا رسیده است . سال ۹۳ این تفاهم‌نامه برای احداث ۳ هزار و ۶۰۰ واحد روستایی ، به بنیاد مسکن ابلاغ شد که با تسهیلاتی که وجود داشت بعلاوه ۱۸ میلیون تومان بلاعوض کار شروع شد ، بیش از ۳ هزار واحد و ۵۰۰ واحد به اتمام رسیده است .

    افزایش رقم بلاعوض از ۱۸ میلیون به ۳۶ میلیون برای هر خانوار روستایی

    این مسئول در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد : تمامی خانوارهای دومعلول ۱۸ میلیون تومان بلاعوض داشتند که با تصویبی که اخیرا انجام شد این رقم برای هر خانوار دو معلول در بلاعوض به ۳۶ میلیون تومان رسید . بدین ترتیب هر خانوار روستایی دارای دو معلول ۳۶ میلیون تومان بلاعوض و ۴۰ میلیون تومان تسهیلات ۱۵ ساله با سود ۵ درصد دریافت می‌کند .

    سهرابی همچنین در خصوص خانوارهای دارای یک معلول و برنامه‌های بنیاد برای خانه دار کردن آنها نیز ، گفت : بنیاد مسکن با سازمان بهزیستی به صورت سالانه تفاهم‌نامه‌ای امضا می‌کند که بر اساس آن اولویت پرداخت وام به آن خانوارهاست . امسال نیز تفاهم کرده‌ایم که بر اساس آن خانوارهای دارای یک معلول که تسهیلات از بنیاد مسکن دریافت کرده اند و توان تکمیل واحدهای خود را ندارند نیمی از مبلغ تکمیل واحدهای مسکونی را بنیاد از حساب ۱۰۰ و نیمی دیگر را سازمان بهزیستی برای این خانوارها پرداخت کند .

    شناسایی ۴ هزار خانوار روستایی تک معلول در سراسر کشور

    مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن اعلام کرد : تاکنون حدود ۴ هزار خانوارهای تک معلول روستایی شناسایی شده اند که مشمول دریافت کمک از بهزیستی و بنیاد برای تکمیل واحدهای مسکونی خود هستند .




    مطالب مرتبط

    با توجه به آنکه سهمیه ۳۵۰ میلیون تومانی سال ۱۴۰۲ به ازای هر واحد و معرفی به بانک‌های عامل تا خردادماه امسال به اتمام می‌رسد ، پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن تا ۴۰۰ میلیون تومان را آماده کرده‌ایم که به دولت ارائه خواهد شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران گفت : استان تهران شامل ۵٣٠ روستا است که تمام روستاهای تهران طرح هادی دارند و سال گذشته ۶٢ طرح ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه ۴۸۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن در روستاها از ابتدای ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت : از مجموع ۳۳۲ هزار واحد مسکن روستایی استان ، ۸۵ درصد از این واحدها ...

    |

    تعهد بنیاد مسکن در استان زنجان واگذاری زمین به ۲۰ هزار قطعه است که سهمیه امسال برای ۱۰ هزار قطعه و واگذاری به متقاضیان تامین شده است . امروز عملیات آماده سازی این اراضی آغاز می شود و آماده واگذاری به متقاضیان است که باید این واگذاری‌ها با ثبت‌نام از طریق سامانه saman.mrud.ir انجام ...

    |

    نظرات کاربران