در حال بارگذاری ...
  • محلات حصار امیر و زینبیه پاکدشت در اولویت بازآفرینی شهری

    در پایان سال ۹۷ ، مصوبات خوبی در کمیسیون ماده ۵ در راستای حمایت از جابه جایی این محله انجام شده است و اکنون شهرداری پاکدشت می بایست در این زمینه با سرعت بیشتری عمل کند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در حاشیه جلسه بازآفرینی ستاد شهرستانی پاکدشت ضمن تاکید بر اینکه پاکدشت به دلیل پی گیری خوب و مشارکت دستگاه های عضو ستاد شهرستانی ، شهرستان پایلوت بازآفرینی استان انتخاب شده است ، گفت : حصار امیر و زینبیه را به صورت خاص پی گیری می کنیم .

    رضا نگهبان با اشاره به جمعیت ۳۵۰ هزار نفری شهرستان پاکدشت و سکونت ۳۰۰ هزار نفر از این جمعیت در مرکز شهر پاکدشت گفت : خوشبختانه از سال ۹۳ که سازمان بازآفرینی در شهرداری این شهرستان تشکیل شده است ، شناسایی و ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی در محلات حصار امیر و زینبیه پاکدشت در اولویت قرار گرفته است . نگاهی به تایخچه شهرستان پاکدشت نشان می دهد مدت زمان کوتاهی از تبدیل وضعیت روستایی به وضعیت شهری در این شهرستان می گذرد و زیرساختهای شهرستان متناسب با توسعه شهری رشد نیافته اند .

    نگهبان همچنین گفت : با تصویب معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران ۷۰ پروژه ستاد شهرستانی بازآفرینی مورد تصویب ستاد استانی نیز قرار گرفته است .

    وی درباره انتقال محله زینبیه پاکدشت یادآور شد که در پایان سال ۹۷ ، مصوبات خوبی در کمیسیون ماده ۵ در راستای حمایت از جابه جایی این محله انجام شده است و اکنون شهرداری پاکدشت می بایست در این زمینه با سرعت بیشتری عمل کند .

    نگهبان همچنین از اختصاص ۴۸۰ تن قیر توسط اداره کل راه و شهرسازی استان تهران برای بهسازی و آسفالت معابر محلات بافتهای ناکارآمد و تاریخی و سکونتگاهی خبر داد و گفت : سرعت اقدامات می بایست در این شهرستان به دلیل تعامل خوب میان بخشی دستگاه ها بیشتر از گذشته شود .

    نگهبان با اشاره به اینکه شهرهای فرون آباد و شریف آباد در پاکدشت فاقد مطالعات بافت فرسوده هستند از پی گیری امور مربوط به مطالعه بافت در این دو شهر خبر داد و گفت : سه پروژه اصلاح معابر ، احداث مرکز بهداشتی - درمانی و سرای محله زینبیه برای تخصیص اعتبار به سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام شده است تا موافقت نامه های رد و بدل شود .

    دکتر نگهبان در پایان از جلسه ای طی هفته جاری برای تعیین وضعیت کوره پز خانه ها در دفتر معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران با حضور مسئولان شهرستان پاکدشت و  تقی زاده معاون عمرانی استانداری خبر داد .




    مطالب مرتبط

    ۱۳ هزار و ۲۲۷ هکتار از محدوده‌های مصوب بافت فرسوده کشور در استان تهران واقع شده است که این میزان حدود ۸ درصد از بافت فرسوده کشور را شامل می‌شود .

    |

    از ۴۷ شهر استان ۳۳ شهر محدوده بافتی مصوب دارند و ۱۱ شهر فاقد این موضوع هستند و ۳ شهر نیز از شهرهای جدید استان هستند .

    |

    در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۸۶۵۰ فقره پروانه ساختمانی صادر شده و حال اینکه این تعداد در سال ۱۴۰۲ به عدد ۲۵۹۵۱ پروانه ساختمانی در بافت های فرسوده افزایش پیدا کرده و رشد چهل درصدی را نسبت به سال ۱۴۰۱ نشان‌ می‌دهد .

    |

    در حال حاضر ظرف یک هفته کاری پروانه ساختمانی به جهت نوسازی بافت های فرسوده توسط شهرداری این شهر صادر شده و کاملا به صورت صد در صد رایگان می باشد .

    |

    با ایجاد بازآفرینی ، شاهد کمترین نرخ هزینه ساخت و ساز در سطح استان تهران خواهیم بود چرا که در این صورت همه امکانات زیرساختی در محل ساخت فراهم می‌شود .

    |

    نظرات کاربران