در حال بارگذاری ...
  • زندگی ۳۰ درصد از جمعیت شهرستان قرچک در بافت‌های فرسوده

    خوشبختانه شهرستان قرچک هم مطالعات بافت‌های فرسوده دارد و هم مطالعات سکونتگاههای غیررسمی که البته در مطالعات سکونتگاهی نیاز به تدقیق در بیشتر احساس می شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از زندگی ۳۰ درصد جمعیت شهرستان قرچک در بافت‌های فرسوده و سکونت گاه‌های غیررسمی خبر داد .

    رضا نگهبان در جلسه ستاد بازآفرینی شهری شهرستان قرچک که با حضور تقی زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران برگزار شد ، ضمن بیان مطلب فوق گفت : از ۲۳۰ هزار نفر جمعیت شهرستان قرچک بالغ بر ۶۸ هزار نفر ساکن بافتهای فرسوده و سکونتگاههای غیررسمی هستند .

    نگهبان با تشکر از معاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری تهران در راستای برگزاری منظم جلسات هفتگی ستادهای بازآفرینی شهری و حضور پررنگ ایشان در ستادها گفت : خوشبختانه شهرستان قرچک هم مطالعات بافت‌های فرسوده دارد و هم مطالعات سکونتگاههای غیررسمی که البته در مطالعات سکونتگاهی نیاز به تدقیق در بیشتر احساس می شود .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران سه محله باقرآباد ، مافین آباد و پویینک با ۸۱ هکتار بافت فرسوده را در اولویت پهنه های بافت فرسوده این شهرستان ذکر و تصریح کرد : دو پروژه جمع آوری آبهای سطحی محله پوئینک و احداث خانه محله فردیس قرچک جزء برنامه های مصوب اقدام مشترک اجرایی در سال ۱۳۹۸ قرار گرفته است .

    وی در پایان خواستار تعامل بیشتر دستگاه های عضو شهرستانی برای تعیین ، برنامه ریزی و اولویت بندی پروژه های اقدام مشترک و معرفی به ستاد استانی  جهت تصویب نهایی شد .




    مطالب مرتبط

    در محلاتی که وسعت چندانی ندارند شهرداری‌ها باید از نیروهای خود برای تشکیل این حلقه‌ها استفاده کنند و در محلاتی که محدوده‌های مورد عمل از وسعت بالایی برخوردار هستند می‌بایست از طریق شهرداری‌های نواحی اقدام شود تا ظرفیت گروه‌های جهادی ، دانشگاهی ، انبوه سازان ، کارگزاران ...

    |

    تخمین زده شده است که در کشور قریب به ۵۰۰ هزار خانه خالی وجود دارد و تاکنون ۱۲۰ هزار واحد مسکونی خالی به سازمان امور مالیاتی معرفی شده‌اند .

    |

    موجرانی که سقف اجاره بها را رعایت نکنند سه برابر اجاره یک ماه جریمه خواهند شد .

    |

    شهر نطنز یکی از مراکز تاریخی ، فرهنگی ، مذهبی و گردشگری است که توانسته زیبایی‌ها و جاذبه‌های فراوانی را برای گردشگران ایجاد کند که یکی از این جاذبه‌ها ، مراکز خرید و بازارهای سنتی است، لذا اجرای اقدامات ویژه در حوزه بازآفرینی شهری برای این شهرستان بسیار حائز اهمیت است .  

    |

    دستگاه‌های اجرایی باید طی دو هفته آینده برنامه اقدام مشترک در محلات هدف باز آفرینی شهری را به فرمانداری اعلام کنند تا هماهنگی وهم افزایی لازم جهت اجرای طرح بین ادارات مسئول صورت پذیرد .

    |

    نظرات کاربران